Alger i badebassin
Fra : CleverQ

Dato : 07-08-02 08:30

Hejsa, min søn (og jeg) har et badebassin (250 cm. i diameter og 50 cm.
højt). Mit problem er, at der kommer alger, når der har været vand i
bassinet i et stykke tid. Det er både besværligt (og dyrt) at tømme og
fylde, så har du et godt råd (helst kemikaliefrit) til, hvordan jeg
undgår algerne, vil jeg meget gerne høre fra dig.
God sommer fra
CleverQ

http://www.kandu.dk/

Fra : klauser

Dato : 08-08-02 16:53

"CleverQ" skrev d. 07-08-02 08:30 dette indlæg :
> Hejsa, min søn (og jeg) har et badebassin (250 cm. i diameter og 50
cm.
> højt). Mit problem er, at der kommer alger ...
> ... så har du et godt råd (helst kemikaliefrit)

Hej

Kemikaliefrit er det ikke men Matas har en serie produkter som ikke
indeholder klor og som ikke skulle være skadeligt for milijøet.
Vi har selv et tilsvarende bassin (1000L) som i starten af Juli blev
fyldt med regnvand fra en opsamlingstønde og et par 'sprøjt' 'Ren Pool'.

Birke'snadder' og druknede fluer fiskes dagligt op med et dafnienet og
en gang i mellem lægger jeg en lille billig springvandspumpe i, hvor jeg
med en elastik har sat en engangsvaskeklud ved indsugningen og lader
denne køre et par timer. Vaskekluden opsamler diverse urenheder.

for 14 dage siden fik den som skrevet i anvisningen et skvæt 'Ren Pool'
mere da det så lidt uklart ud.

Først nu efter en måned er der ved at lægge sig lidt grønt stads på
bunden som gerne skulle forsvinde når jeg i weekenden smider pumpen i
igen.

> God sommer fra
> CleverQ

Takker og i lige måde, held og lykke med det.

M.v.h K.

http://www.kandu.dk/