Skel til nabo.
Fra : nuppe1

Dato : 07-08-02 08:29

Vi har et sommerhus på Bornholm, som vi overtog i 1996, det er på 65 m2,
men toilet var i et lille hus uden for
selve sommerhuset og i forbindelse med dette var der opsat en væg af træ
langs med naboens skel. Der var på
det tidspunkt ikke bygget på nabo grunden.
Det blev der i 2000.
Forinden havde vi sat vinduer i denne trævæg og lavet det om til en
gårdhave, samtidig har vi i forlængelse med
dette bygget et "værksted", hvor vi opbevarer haveredskaber, havemøbler
m.m.
Nu i dag vil naboen så have blændet vinduerne af, da de føler sig
overbegloet, af hvem mon, vi er altid på den
anden side af huset på vores terrasse.
Nå mit spørgsmål er: Kan de forlange det? Jeg mener, at hvis vi skal
blænde disse 3 vinduer af, er vi nød til at
fjerne trævæggen, for ellers bliver der meget mørkt inde i huset, så
bliver det meget mere åbent over til naboen.
Hvad er vi oppe imod?

Med venlig hilsen

Anny

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Christiansen

Dato : 07-08-02 10:25

nuppe1 skrev i meddelelsen ...
>Nå mit spørgsmål er: Kan de forlange det? Jeg mener, at hvis vi skal
>blænde disse 3 vinduer af, er vi nød til at
>fjerne trævæggen, for ellers bliver der meget mørkt inde i huset, så

I henhold til bygningsregelmentet (BR-S 98) må man carporte, udhuse og lign.
placeret mod skel ikke udføre vinduer mod skel. Så de er i deres gode ret.
Et evt. hegnssyn vil jo nok heller godkende et vindue som et afskærmende
hegn.

Jeg kan da også godt forstå at man ikke vil have et vindue i skel.

Mvh - Martin

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-08-02 15:02

"nuppe1" <nuppe1.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> m.m.
> Nå mit spørgsmål er: Kan de forlange det?

Ja, der må ikke være noget byggeri inden for 2,5 m til skel. Og er arealet
over 10 m2, så skulle I først have søgt om det inden I byggede.

Mvh Maria