Ændre voodoo5 kort til standard pci
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-08-02 23:14

Jeg kæmper med en pc med xp og voodoo5 kort. Der er p.t. xp´s indbyggede
driver, som tilsyneladende er fuldstændig værdiløs, idet flere spil, som har
fungeret upåklageligt med et voodoo2 kort på win98, hakker helt vildt.
Jeg vil så installere en af de drivere, som man kan finde på nettet.
Det lykkedes for mig en gang - men så skete der noget andet, som gjorde en
formatering nødvendig.
Jeg er nødt til at få afinstalleret den nuværende driver først og få den til
at køre standard pci inden jeg installerer den nye driver, men den bliver
ved med at genfinde kortet og installere den dårlige driver.
Findes der en skudsikker metode til at få den til at lade være med at
geninstallere denne driver, så jeg kan få den i standard pci og komme
videre.
Det lykkedes som sagt for mig en gang, men nu vil den ikke mere.

Kurt

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-08-02 01:04

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> mumlede i
> [...]
> videre.
> Det lykkedes som sagt for mig en gang, men nu vil den ikke mere.

Har du prøvet at pakke driverne ud et sted, og opdater driveren til
kortet gennem enhedshåndtering , og TVINGE den til at bruge de drivere
du angiver ?

Det har virket både med et voodoo2, hercules terminator og sidst et
radeon kort her. Alle blev først installeret med XP's egen driver.

Btw.. med et voodoo kort bør du prøve WickedGL, det giver en markant
forbedring i ydelse sammenlignet med andre drivere jeg har prøvet.
http://www.wicked3d.com/technology/wickedgl.htm

WickedGL er ikke enhedsdrivere, så du skal have den til at fungere med
en alm driver først.

/Sune

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-08-02 19:13

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.wicked3d.com/technology/wickedgl.htm
>
> WickedGL er ikke enhedsdrivere, så du skal have den til at fungere med

Tak for forslaget, men jeg har netop opgivet at få det til at virke i xp.
Jeg har prøvet diverse drivere og på forskellige måder, og hver gang det er
ved at virke, crasher hele lortet. Så der må være noget hardware som
åbenbart ikke rigtigt kan sammen med det voodoo kort i xp.
Jeg er nu gået tilbage til me, og der virkede det med det samme.

Kurt