Måske er det mission Moses Hansen style de~
Fra : Martin Kristensen

Dato : 06-08-02 23:47

Måske er det mission "Moses Hansen style" der skal til for at få
herboende muslimer til at høre det kristne budskab? De er jo
opdraget med en meget firkantet totalitær religion, og det kræver
sikkert derfor en mand som MH der tør stå fuldstændig inde for
sin tro uden for meget "tjah, bum bum bum".

Jeg så for en halvt års tid siden et tv-indslag om at et stigende
antal muslimer konverterede til kristendommen, og at dette typisk
ikke foregik i folkekirke-regi, men i frikirker. Måske er det
ikke så håbløst at få en del muslimer omvendt som man skulle tro.
For mange er islam sikkert ikke så rodfæstet som man tror, da de
fleste muslimske lande var mere civiliserede og mindre islamiske
for 50-100 år siden. Hvis de mødes med et budskab som er til at
forstå tror jeg mange muslimer er åbne over for kristendommen,
bla. pga. at koranen nævner Jesus som en profet.

Det der sikkert kan holde mange tilbage er de stærke familiebånd,
og koranens dødsstraf for frafaldne. Men når de opdager at de
lever i et velfærdssamfund med et socialt sikkerhedsnet vil det
være lettere at tage spriget, og når andre ser at det er gået
godt vil de få mod til at følge efter.

Mvh. Martin Kristensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-08-02 00:25

"Martin Kristensen" <cruSpAmSuCkSzer@gjk.dk> writes:

> [...]
> sikkert derfor en mand som MH der tør stå fuldstændig inde for
> sin tro uden for meget "tjah, bum bum bum".

Ganske som enhver anden missionær, må den der ønsker at missionere
overfor herboende muslimer sætte sig ind i hvem de er og hvad de tror
på.

Sludder og vrøvl om at de alle "er opdraget med en meget firkantet
totalitær religion" eller "ønsker at overtage Danmark med vold"
hjælper ikke noget.

Jeg mener, det er en klassisk påstand om kristne, at de spiser
børn. Hvis en muslim kom og ville fortælle dig om sin tro og havde
indgangsvinklen, at du enten blotede hver måned ved fuldmåne (fordi du
er fra et land, hvor asatroen engang var fremherskende) eller at du åd
børn, hvor meget gad du så lytte til ham?

Fint.

Vend det om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 07-08-02 00:56

Peter B. Juul wrote in message ...

> [...]
firkantet
>totalitær religion" eller "ønsker at overtage Danmark med vold"

Det er det indtryk man får, og jeg giver ikke så meget for
forsikringer fra danskere om at det er sludder og vrøvl. Jeg vil
høre det fra muslimerne selv, og det skal lyde overbevisende.

> [...]
>er fra et land, hvor asatroen engang var fremherskende) eller at
du åd
>børn, hvor meget gad du så lytte til ham?

Hvis jeg kom til et andet land, og de havde den slags fordomme
ville jeg gøre alt for i ord og handling at vise at der ikke var
noget om dem.

>Fint.
>
>Vend det om.

Det er altid sundt og perspektiverende.

Mvh. Martin Kristensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-08-02 10:19

> [...]

> forsikringer fra danskere om at det er sludder og vrøvl. Jeg vil
> høre det fra muslimerne selv, og det skal lyde overbevisende.

det har lydt overbevisende nok fra de muslimer jeg har hørt det fra.

> Hvis jeg kom til et andet land, og de havde den slags fordomme
> ville jeg gøre alt for i ord og handling at vise at der ikke var
> noget om dem.

Som for eksempel ved at arbejde r**en ud af bukserne i kedelige jobs,
som ingen "indfødte" gad have, fordi det var det eneste du kunne få,
på trods af din høje uddannelse, og fordi du for alt i verden ikke
ville risikere at være en byrde for dine værter?

Eller ved at gå ind i politisk arbejde og igen og igen forklare, at
der var tale om en misforståelse, og at de fleste danskere ikke engang
er specielt religiøse?

Eller ved bare at gøre som din religion bød dig - hvis du var religiøs
- og simpelthen opføre dig pænt og ordentligt.

Hvis der kom en lille flok franskmænd til landet og de opførte sig
groft og sjofelt overfor de lokale, ville du så mene, at de lokale var
i deres gode ret til at sige "ja, sådan er europæere jo" og i øvrigt
true dig med tæsk, bare fordi du også var europæer?

Hvad er det, du ville gøre, som nydanskerne ikke allerede gør?

--
Peter B. Juul, o.-.o "EDB er noget lort!"
The RockBear. ((^))          -Asbjørn Højmark

Fra : Martin Kristensen

Dato : 08-08-02 02:20

Peter B. Juul wrote in message ...

>det har lydt overbevisende nok fra de muslimer jeg har hørt det
fra.

Jeg oplevede til gengæld at to yngre ekspedienter i en
indvandrerkiosk om formiddagen 12. september stod og grinede og
var helt kåde og opstemte, som om deres land havde vundet VM i
fodbold.

Jeg synes det er bemærkelsesværdigt så få og lunkne reaktionerne
har været fra den kant. Et godt indlæg om dette emne er postet i
dk.politik.indvandring af arc@na 6/8. Subj: "You Worry Me!
(lang)"

Den der med at det kun er en lille gruppe fanatikere der går ind
for terror er jeg bange for er blåøjet ønsketænkning. Iflg.
21-tv-avisen 7/8 sympatiserer 9 ud af 10 yngre Saudi Arabere mere
med Osama bin Laden end USA.

> [...]
ikke
>ville risikere at være en byrde for dine værter?

F.eks. ja. Jeg ville i hvert fald ikke snyde, bedrage, være
voldelig, begå voldtægt, osv.

> [...]
>
>Eller ved bare at gøre som din religion bød dig - hvis du var
religiøs
>- og simpelthen opføre dig pænt og ordentligt.

Islam byder sine tilhængere at sprede sig globalt ved sværdets
magt, lyve for folk for at indsmigre sig, dræbe frafaldne, osv.
Ikke ligefrem fredens religion som Bush kaldte den. Det var klogt
og diplomatisk i den givne situation, men han var ikke just et
"sandt vidne."

> [...]
øvrigt
>true dig med tæsk, bare fordi du også var europæer?

Der er ikke nogen der er i deres gode ret til at true med tæsk -
det ved jeg ikke hvad du mener med. Men hvis et land oplevede en
indvandring af europæere som forsagede en masse problemer, så var
de naturligvis i deres gode ret til ikke at modtage flere
europæere. Det er et hvert lands ret at bestemme hvem man vil
lade indvandre.

>Hvad er det, du ville gøre, som nydanskerne ikke allerede gør?

Opføre mig ordenligt, og vise at jeg var med dem, og ikke mod
dem, der havde ladet mig bosætte mig i deres land.

Mvh. Martin Kristensen