Lavpris over Atlanten
Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 06-08-02 22:23

Findes der et lavpris selskab som flyver over Atlanten, f.eks. mellem London
og Los Angeles?

Med lavpris mener jeg noget i retning af Ryan Air e.lign.

Med venlig hilsen

Jesper Krarup Nielsen

Fra : Stig Nielsen

Dato : 07-08-02 10:36

Jesper Krarup Nielsen <jesper@krarupnielsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d503e2a$0$78183$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Findes der et lavpris selskab som flyver over Atlanten, f.eks. mellem
London
> og Los Angeles?
>
> Med lavpris mener jeg noget i retning af Ryan Air e.lign.

Det findes der vist ikke.

Jeg ville også nødigt rejse så langt uden bare den minste underholding og
noget at spise.

Det billigste er nok de perioder hvor der er priskrig, her kan du få en tur
Kbh. - LA til omkring 3500 kr. og så er det alle de store der er nede i den
pris (BA, Lufthansa, Air France, KLM og Virgn)

Fra : Pizzaman

Dato : 07-08-02 15:07

Hej Jesper

Flyvningerne over atlanten er ikke "givet fri" på samme måde som
f.eks. flyvninger indenfor Europa. Det vil sige, at et
luftfartsselskab der vil flyve over atlanten fra f.eks. Amsterdam til
New York skal have en særlig tilladelse til det. Og der udstedes kun
et meget begrænset antal af disse tilladelser. Det betyder, at der
reelt ikke er fri konkurrence på den transatlantiske fly-trafik,
ligesom der er indenfor Europa.

Og indtil nu, er der ingen deciderede lavpris-selskaber der har fået
tilladelse til ruteflyvninger over atlanten. Det tætteste man kommer
på det er nok det engelske selskab Virgin Atlantic - men både pris- og
servicemæssigt er der nu ikke meget discount over deres flyvninger - i
modsætning til søsterselskabet Virgin Express.

Mit råd til dig er at holde øje med alle de "almindelige" (store)
selskaber der har ruteflyvninger til USA - de har ofte meget
attraktive slagtilbud. Brug evt. en af de mange søgemaskiner til at
finde de billigste billetter (www.travis.com er et godt eksempel). Og
husk at søge fra alle de europæiske lufthavne du er klar til at rejse
fra.

Iøvrigt - EU har for nylig kritiseret den manglende konkurrence over
atlanten i en rapport - så med lidt helt bliver der snart løsnet op
for reglerne, så operatører som f.eks. Ryanair kan komme ind på
markedet og lave lidt rav i gaden!

Pizzaman

Fra : Allig8or125

Dato : 18-08-02 22:10

Hej Jesper.
Hvad med afgang fra Amsterdam eller Tyskland...?
så kig her..........: http://www.exit-reisen.de/
Vi har brugt dem 2 gange til rejser til USA & Canada.
de kan deres kram...........

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com