Appleworks hø ?
Fra : Finn Poulsen

Dato : 06-08-02 22:35

Hejsa
Kan det virkeligt være rigtigt at Appleworks ikke kan finde ud af at
printe importerede .epsf og .eps clipart til en blækprinter ( HP 920)
uden det er fyldt med hakker ?-Hvis jeg vælger at udskrive til .pdf (fra
appleworks) står det derimod smukt og rent, når jeg udskriver fra
Acrobat Reader.
vh

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 06-08-02 22:55

Finn Poulsen <finnpoulsen@cool.dk> wrote:

> [...]
> uden det er fyldt med hakker ?-Hvis jeg vælger at udskrive til .pdf (fra
> appleworks) står det derimod smukt og rent, når jeg udskriver fra

[Prøver lige med en offentlig followup - fordømt så tæt 'R' og 'F'
tasterne sidder når man bruger MacSOUP ]

Jep. For at printe EPS skal printeren have en PostScript-fortolker,
hvilket din HP ikke har.

PDF-genereringen fungerer som en slags PostScript-printer, der printer
til fil i stedet for printeren og derfor fungerer det som ønsket.

--
Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/> (Så længe det varer!)

Fra : Finn Poulsen

Dato : 07-08-02 21:39

Altså hø ..Jeg sidder med en gammelt program der hedder Printshop de
Luxe fra 1995 !. Det importerer gladeligt illustrator, .eps. og epsf og
printer dem superflot.Det sku' for pinligt at folk der køber en spritny
mac, ikke kan bruge de mange vector clipart CD'ere der flyder rundt
sammen Appleworks, uden at skulle indvestere i en postscript printer.
vh

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-08-02 22:05

> [...]

> mac, ikke kan bruge de mange vector clipart CD'ere der flyder rundt
> sammen Appleworks, uden at skulle indvestere i en postscript printer.

Hvis man køber en ny mac, så kører den som udgangspunkt Mac OS X og så
kan man printe til en PDF-fil fra alle programmer, der har printmulighed
- dvs. med en lille omvej kan det altså lade sig gøre at printe EPS
m.fl. på en blækprinter.

Mht. dit program, så kan jeg huske at være stødt på et par andre for en
del år tilbage, med samme muligheder. Disse programmer indeholder
sandsynligvis en-eller-anden PostScript-fortolker - og så er det er det
jo ingen sag...