tændrør
Fra : falit

Dato : 06-08-02 21:50

hej jeg har en xj 900 fra 86 jeg har et problem med at den vil brænde
tændrørene af efter ca 1000 km hvad kan orsagen være til det ?
med venlig hilsen pds xj 900

Fra : Armand

Dato : 07-08-02 01:06

falit <p_d_s@tiscali.dk> skrev i en
> hej jeg har en xj 900 fra 86 jeg har et problem med at den vil brænde
> tændrørene af efter ca 1000 km hvad kan orsagen være til det ?

At det er NGK-rør!?

Prøv at skifte til et hvilketsomhelst alternativ (á: Champion, Denso
m.fl.)!

Vær endvidere sikker på at glødetallet er det foreskrevne => køb efter
modellen, og ikke det samme som sad i!

I den sidste ende kan det være at du skal have rør der er en tand
"koldere" (aflæses på "glødetallet"!) iskruet :-/

--
Armand

Fra : jesper

Dato : 07-08-02 06:45

> At det er NGK-rør!?

Hvad er det lige at der egentligt er galt med NGK (altså hvorfor "brænder de
af)

Min gamle testcykel (Vmax fra 85) brændte dem også af, men i biler giver de
jo ikke så mange problemer.

Er det fordi karburatore giver for upræcis blanding ? Det kan vel næppe være
et generelt problem med NGK, hvis alle NGK døde efter kort tid, ville NGK
fabrikken ko gå rabundus

Hilsen

Jesper
Leman III Som bare virker perfekt nu

Fra : Brian

Dato : 07-08-02 07:25

"jesper" <ja@dynomet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> et generelt problem med NGK, hvis alle NGK døde efter kort tid, ville NGK

Ville de da ikke... de ville da sælge Millioner af dem, hvis de går i
stykker hele tiden.. *GG*
(bare en tåbelig joke.. ved det, men den skulle ud)
Brian

Fra : falit

Dato : 07-08-02 22:21

On Tue, 06 Aug 2002 22:49:58 +0200, falit <p_d_s@tiscali.dk> wrote:

>hej jeg har en xj 900 fra 86 jeg har et problem med at den vil brænde
>tændrørene af efter ca 1000 km hvad kan orsagen være til det ?
>med venlig hilsen pds xj 900

takker mange gange for rådet
med venlig hilsen
falit