BMW R850R med fuldkåbe?
Fra : Buck

Dato : 06-08-02 21:37

Sig mig husker jeg helt forkert?

Jeg mente så bestemt at man kunne få en version af BMW´s R850R med fuldkåbe
i bedste touring stil til omkring 170kkr, men nu hvor jeg lige skulle vise
den til en bekendt, kan jeg ikke finde det fjerneste spor af den hverken på
BMW´s officielle hjemmesider eller på brugtmarkedet. :o/

Er det mig der husker forkert, eller har der været sådan en model, der bare
er blevet fjernet fra markedet?

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 06-08-02 21:59

In article <aipc3m$tk1$1@tux.netsite.dk>, Buck wrote:
> Sig mig husker jeg helt forkert?
>
> Jeg mente så bestemt at man kunne få en version af BMW´s R850R med fuldkåbe

Fuldkaabe, nej, men man kan faa forskellige, vist rimeligt gode,
smaa kaaber til eftermontering.

Mon ikke du taenker paa en anden R850/R1100 model?

--
Soren

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 06-08-02 22:19

In article <3d50387c$0$78176$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Soren S. Jorvang
wrote:

> Fuldkaabe, nej, men man kan faa forskellige, vist rimeligt gode,
> smaa kaaber til eftermontering.

De originale vindskaerme fra BMW til denne model er ioevrigt efter sigende
deres vaegt vaerd i goedning.

--
Soren

Fra : Nels Wolf

Dato : 07-08-02 18:22

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse news:aipc3m$tk1$1@tux.netsite.dk...
> [...]
> BMW´s officielle hjemmesider eller på brugtmarkedet. :o/
>
> Er det mig der husker forkert, eller har der været sådan en model, der bare

Du tænker vel ikke på R850RT ? R modellen er/var en nøgen model roadster, RT modellen er en touring model med fuldkåbe. Denne ser stort set ud som den meget mere solgte R1100RT og R1150RT.
R850RT kostede sidste år med ABS; 189.000 ifølge prislisten i Bike. Så uden abs har den nok kostet de 170.000 du nævner.

Militær-politiet har lige fået R850RT som ny tjeneste-mc , så BMW producerer den sikkert stadigvæk til specielle kunder..

Nels Wolf

Fra : Buck

Dato : 07-08-02 21:10

Hej, tak for hjælpen, jeg er overbevist om at det var R850RT jeg tænkte
på...
Men er den helt udgået af programmet? øv!
Den må jo osse være ret ny, siden jeg heller ikke finder nogen på
brugtmarkedet.

Lidt synd at BMW ikke længere har en touring makskine i prisklassen 150-200
kkr. :o/

Der var jo ellers ikke så langt mellem min drømme-cykel (Honda Deauville) og
BMW R850RT, hvor man får en væsentlig kraftigere motor for pengene.
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 07-08-02 21:14

In article <3d517ee4$0$72791$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Buck wrote:
> Den må jo osse være ret ny, siden jeg heller ikke finder nogen på
> brugtmarkedet.

Det er fordi alle dens potentielle koebere koebte 1100-udgaven istedet.

--
Soren