172kmt og dødmandsknap - farve ?
Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-02 21:10

Hejsa NG

ok, jeg fik flået hende op på 172kmt idag, og efter 3mins med hanen i bund,
tog jeg dødmandsknappen og skruede de to yderste tændrør ud, og de var begge
to lysebrune, ikke meget brune men lysebrune.. det er godt nok ikke ?

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 06-08-02 21:09

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
begge
> to lysebrune, ikke meget brune men lysebrune.. det er godt nok ikke ?

Hej Morten...

Det lyder helt fint, hvis den går mager bliver de nærmest hvidligt. Hvor
kiggede du på røret? Du skal kigge på metal buen, kan sq aldrig huske om den
hedder elektoren eller anoden. Det er ikke keramikken.

Men en 750er.... 172kmt... min gixxer render 13 kmt hurtigere, på lige
vej!!! Den har jo alligevel kun 1/3 kubik

mvh Tommy Fer
Gixxer 250.....

Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-02 21:20

> Hej Morten...
davser gamle htx'er

> Det lyder helt fint, hvis den går mager bliver de nærmest hvidligt. Hvor
> kiggede du på røret?
oppe på ja elektroden

Du skal kigge på metal buen, kan sq aldrig huske om den
> hedder elektoren eller anoden. Det er ikke keramikken.
mener det er elektroden

> Men en 750er.... 172kmt... min gixxer render 13 kmt hurtigere, på lige
> vej!!! Den har jo alligevel kun 1/3 kubik
Ja nu skal vi så lige ha det af vide er der "rigtige" kmt eller std
speedometer kmt ??

Hmm mon ikke jeg skulle prøve igen imorgen, og så gøre det på alle 4
cylindere, bare for at være sikker..
Hvad mon der sker hvis man hæver nålene et enkelt hak ?

Mvh
Morten **som er bange for at Kawa'en lige har brugt ½L olie på 100km ;o((**

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 06-08-02 21:33

> davser gamle htx'er

Davs du :D

> Ja nu skal vi så lige ha det af vide er der "rigtige" kmt eller std
> speedometer kmt ??

Det var speedo, men set med dengang jeg havde sigma på.. så havde det svaret
til 175 kmt. (dit var målt med hvad?)

> Hvad mon der sker hvis man hæver nålene et enkelt hak ?

Den vil gå mere fedt i mellem området, det betyder marginalt for fuld
skrue...

Min ene hoved dyse var gået løs.. ellers var min "mekaniker" meget træt da
han skruede den i efter 12 timers arbejde på cykelen *HOST* og nu da jeg
ALTID selv laver min cykel..

når ok, men af uforklarlige grunde var den gået løs, og lå sådan halvt
tiltet i svømmer huset. Der gik den fint op til 9K omdrejninger (ca ½ delen
af skalaen) derefter druknede min cyl 4 (underligt.) Ergo er jeg blevet
meget bevist om at nålen er til mellemområdet!

> Mvh
> Morten **som er bange for at Kawa'en lige har brugt ½L olie på 100km
;o((**

Punkt 1 i førstehjælp! STOP ULYKKEN! mon ikke den snart bør sælges!

Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-02 22:09

> Det var speedo, men set med dengang jeg havde sigma på.. så havde det
svaret
> til 175 kmt. (dit var målt med hvad?)
oki det her er med cykel comp

> Den vil gå mere fedt i mellem området, det betyder marginalt for fuld
> skrue...
hmm måske skulle man prøve det bare for sjov.. gad vide om det ville gi
noget !

> [...]
> af skalaen) derefter druknede min cyl 4 (underligt.) Ergo er jeg blevet
> meget bevist om at nålen er til mellemområdet!
Huh ?? er du sikker ?? dvs så skulle den hoved dysen kun være til max ?

> Mvh
> ;o((**
>
> Punkt 1 i førstehjælp! STOP ULYKKEN! mon ikke den snart bør sælges!
Tjaa. også lidt knald at sælge den til en.. og hvor meget er den også være
når den sluger olie !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750+

Fra : Armand

Dato : 07-08-02 00:50

> Ja nu skal vi så lige ha det af vide er der "rigtige" kmt eller std
> speedometer kmt ??

Hva' er Kawa'ens da?

> Hvad mon der sker hvis man hæver nålene et enkelt hak ?

Ikke en skid!
Nålene vedrører ikke en fuldgas-test!
Faktisk er nålene uvæsentlige f.o.m. omkring 2/3 gasgivning, hvorefter
det kun er hoveddysen der virker som en plombe i systemet og begrænser
det maximale bensinflow!!

Never ending story :-|

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 07-08-02 10:22

> Hva' er Kawa'ens da?
Det er rigtigt kmt, det er taget via cykel compen, som er indstillet
uhyggeligt precist

> [...]
> Faktisk er nålene uvæsentlige f.o.m. omkring 2/3 gasgivning, hvorefter
> det kun er hoveddysen der virker som en plombe i systemet og begrænser
Oki mange tak, så har jeg det på plads, jeg har aldrig rigtigt kunne forstå
de kaburtorer, ikke engang da jeg roede med knallert ;o(

Ja, det gælder om ikke at midste modet

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jakob D

Dato : 06-08-02 21:29

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
> Hejsa NG
>
> ok, jeg fik flået hende op på 172kmt idag, og efter 3mins med hanen i
bund,
> tog jeg dødmandsknappen og skruede de to yderste tændrør ud............

Alt, alt for sejt at pille dem ud med 172 i timen Morten, det turde jeg
faneme` ikke ha` gjort......................hehe

Jakob

Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-02 22:06

> Alt, alt for sejt at pille dem ud med 172 i timen Morten, det turde jeg
> faneme` ikke ha` gjort......................hehe
Haha, ja i skal fandeme ikke kalde mig en tøs )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 07-08-02 06:26

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message

> bund,
>
> Alt, alt for sejt at pille dem ud med 172 i timen Morten, det turde jeg
> faneme` ikke ha` gjort......................hehe

???? Det er sq da bare at trykke på knappen og tage koblingen??? no prob der

mvh Tommy Fer

Fra : Jakob D

Dato : 07-08-02 09:05

> ???? Det er sq da bare at trykke på knappen og tage koblingen??? no prob
der

> mvh Tommy Fer

Jeg må lige korrigere, falkeøje!
Det "sjove" var at han ku` skrue tændrør ud med 172km/t.....

Mvh Jakob

Fra : Denise

Dato : 07-08-02 09:05

> [...]
begge
> to lysebrune, ikke meget brune men lysebrune.. det er godt nok ikke ?

hej
Det synes jeg dælme var godt klaret, altså at kunne skrue på tændrør i den
fart
Hilsen Denise
XJ600S, 02

Fra : Morten Juel

Dato : 07-08-02 10:23

Ja, jeg kan se at i er ret forbløffet det kunne være man skulle tage et
video klip af det en dag )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Denise

Dato : 07-08-02 11:22

> Ja, jeg kan se at i er ret forbløffet det kunne være man skulle tage
et
> video klip af det en dag )
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750

Hej Morten
Hihi, jeg tror nu ikke på at du samtidig med at køre så stærkt og skrue
tændrør af, også kan videofilme det, nej den må du længere ud på landet med

Hilsen Denise
XJ600S, 02

Fra : Morten Juel

Dato : 07-08-02 11:40

HAHA, nu skal du ikke friste mig )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-08-02 12:22

> [...]
begge
> to lysebrune, ikke meget brune men lysebrune.. det er godt nok ikke ?

172 ægte km/t er udmærket for en gammel svend. Hvis tændrørene er lysebrune
er hoveddyserne ok. Lav lige samme trick igen og kig på alle tændrørene
denne gang. Det andet er klyt. Denne test du lavede nu er den samme som
Vordingborg MC lavede da der smed den på rullebænk, din version er bare mere
præcis.
Umiddelbart vil jeg mene en GPZ 750 i perfekt stand kan føre 185-200
"rigtige" km/t altså 200-220km/t på speedometeret. Om du er tilfreds med din
tophastighed må være op til dig.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Morten Juel

Dato : 07-08-02 12:37

Hejsa Jens

Btw hvorn går det med din CBR ?

> 172 ægte km/t er udmærket for en gammel svend.
ja måske.. men ikke nok )
Men måske skal jeg bare vente til jeg får råd til en raket

> Hvis tændrørene er lysebrune
> er hoveddyserne ok. Lav lige samme trick igen og kig på alle tændrørene
> denne gang. Det andet er klyt.
Ja, jeg ved det, men havde ikke min forlænger med til topnøglen.. jeg laver
en ny test idag )

Denne test du lavede nu er den samme som
> Vordingborg MC lavede da der smed den på rullebænk, din version er bare
mere
> præcis.
Ok, kan jeg lave den for mellemområdet også, eller vil dette ikke virke ?
altså ½rulle i 5 mins ?
Og hvad tror du der ville ske hvis jeg brøler det foreste tandhjul en tand
ned til 14 tands ? så burde jeg kunne trække ud i 5. gear.. oder ?? og
optrækket burde bliver vildere.. og måske også topfarten pga at den nu kan
trille 5. gear ud ? er jeg helt gal på den ?

Man kan aldrig få fart nok

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-08-02 12:57

> Btw hvorn går det med din CBR ?

Perfekt. Det er jo en Honda. Den runder 91.000km i dag og lyder i motoren
som den var ny. Den er dog begyndt at få en tendens til at løfte forhjulet
en smule når den ser unge piger i små sonmmerkjoler

> Ok, kan jeg lave den for mellemområdet også, eller vil dette ikke virke ?
> altså ½rulle i 5 mins ?

Ja læs disse fornuftige links:
http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html
http://members.accesstoledo.com/fastlarry/banditcarbtunning.html
http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/carb101/carb101.html

> [...]
> optrækket burde bliver vildere.. og måske også topfarten pga at den nu kan
> trille 5. gear ud ? er jeg helt gal på den ?

Hvis den slet ikke kan trække 5. gear ud så giv den et par tænder på det
bagerste tandhjul. Lad være med at rude med det forreste. Hvis du går ned i
tænder på det forreste tandhujl er der færre tænder til at tage det større
slid på tandhjulet og kæden "vrides" mere rundt. Det er det bagerste
tandhjul man "piller ved" på gade cykler. Husk antallet af tænder på det
forreste og det bagerste tandhjul må ikke "gå op", da den så kører med de
samme led på de samme tænder. Det slider meget mere ujævnt.

Umiddelbart vil jeg tro følgende: hurtigere fra 0-til det røde område i
første. Større benzin forbrug p.g.a. flere omdrejninger ved cruise. mere
støj og vibrationer p.g.a. flere omdrejninger ved cruise. Hvis den kan
trække sig ud til det røde område i 4. nu, så får du måske 5 km/t højere
tophastighed. Hvis den ikke kan trække sig ud til det røde område i 4. nu,
så får du ikke en højere tophastighed.
Alt ind imellem 1 og tophastighed sker der ikke noget ved, da du jo som den
er nu bare kan køre et gear lavere.

Fra : Morten Juel

Dato : 07-08-02 13:33

> Perfekt. Det er jo en Honda. Den runder 91.000km i dag og lyder i motoren
> som den var ny. Den er dog begyndt at få en tendens til at løfte forhjulet
> en smule når den ser unge piger i små sonmmerkjoler
Lækkert det var sådan en man skulle ha )
HAHA det er en rigtig mandekværn så )

> Ja læs disse fornuftige links:
> http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html
> http://members.accesstoledo.com/fastlarry/banditcarbtunning.html
> http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/carb101/carb101.html
Er gået i fuld gang takker

Husk antallet af tænder på det
> forreste og det bagerste tandhjul må ikke "gå op", da den så kører med de
> samme led på de samme tænder. Det slider meget mere ujævnt.
oki, den går std med 15-38, dvs jeg skal i en 15-40 hvis det ikke skal gå
galt ?

ear lavere.
[snip en masse gear snak]
Hmm måske skulle man prøve det

Mange tak for info Jens

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-08-02 14:23

> oki, den går std med 15-38, dvs jeg skal i en 15-40 hvis det ikke skal gå
> galt ?

15 og 39 går heller ikke op i hinanden, så du kan gå helt op til 15-44, før
det går galt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Juel

Dato : 07-08-02 21:11

3 kan da gå op i begge tal !!

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-08-02 21:15

[15 og 39]
> 3 kan da gå op i begge tal !!

Ja, men det tror jeg ikke betyder så meget. Det er blot vigtigt at 15 ikke
går op i 39.
39/15 = Ikke helt tal.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-08-02 17:17

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 07-08-02 12:37

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> [...]
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Jeg tilslutter mig Jens. 172 km/t lyder da fint, min gamle gsx750ex
løber sikkert heller ikke de 190 på toppen som den er opgivet til. Og på
en naked bike som min har man heller ikke lyst til at køre lang tid over
140 km/t.
Hvis accelerationen op gennem gearene tilfredsstiller dig ser jeg det
som det vigtigste. Du skal være velkommen til at sammenligne med min
maskine i weekenden hvis du kommer forbi kbh. Suzien er ganske vidst
lidt ældre og nok også tungere, men alligevel...

Martin
gsx750ex

Fra : Morten Juel

Dato : 07-08-02 13:20

Hvad sker der i kbh i weekenden ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 07-08-02 14:34

Morten Juel wrote:

> Hvad sker der i kbh i weekenden ??
>
> --
> Mvh
> Morten

Der har jeg fri! og havde indtil konen ringede lige før tid til at lege
med mc. Nu skal vi til to frokoster istedet.
Martin

Fra : René Rattenborg

Dato : 07-08-02 21:30

Hej Morten
Det dælme hurtigt, så hurtigt ka a inte skrue (har hvide fingre)
MVH René Rattenborg
P.S.
SECAen kører har fåat relæet idag. JaBaDaBADueeeee....

Fra : Morten Juel

Dato : 07-08-02 21:44

> SECAen kører har fåat relæet idag. JaBaDaBADueeeee....

Skønt at høre )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Armand

Dato : 07-08-02 22:42

René Rattenborg <rattenborgSLETDETTE@vip.cybercity.dk> skrev i en

> P.S.
> SECAen kører har fåat relæet idag. JaBaDaBADueeeee....

Det er tilsyneladende "store Seca-dag" idag: Den
Aalborgensisk-Fredericianske triller også efter et par dages stilstand !

--
Armand.