Lotus brændeovn !
Fra : Torben

Dato : 06-08-02 21:07

Hejsa gruppe,

jeg er 'brændt' varm på Lotus' brændeovn 5010 samt 5110. I den forbindelse
vil jeg høre om i har nogle erfaringer med Lotus ovne generelt, samt
ovenstående to ovne ?

På forhånd tak !
Torben

Fra : Schubert

Dato : 06-08-02 22:01

> jeg er 'brændt' varm på Lotus' brændeovn 5010 samt 5110. I den forbindelse
> vil jeg høre om i har nogle erfaringer med Lotus ovne generelt, samt
> ovenstående to ovne ?

Generelt om Lotus :

Du får ikke en bedre ovn. (min og sikkert også mange andres mening)

Lotus er dansk produceret kvalitet, tungt som en i hel..... og den varmer
godt. Jeg varmer et hus på 200m2 op hele vinteren med en Lotus 2060, deres
klasikker, men nok også deres bedste oven. Nok ikke den pæneste men absolut
deres mest effektive.

Når man har forstået brugen af primær og sekundær luft, er den fantastisk
nem at holde igang.

Så alt i alt - jeg har kun gode ord og ros til Lotus ovne generelt , jeg
kender ikke de oven du omtaler. Men prøv at kig på en 2000 serie inden du
beslutter dig. Den giver dig flest muligheder.

Schubert