Havehegn og børn...
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 06-08-02 19:10

Hej!

Vi står overfor et problem som vi skal have løst... Vi har et stort vandhul
i haven, som vi snart skal have indhegnet, da vi har et barn som pt. er 10
måneder. Vi vil gerne lave det sådan, at han ikke har nogen mulighed for at
kunne kravle over hegnet. Hegnet må meget gerne være lavet sådan at man kan
kigge igennem, dvs. at det ikke skal være helt dækket, og desuden må hegnet
gerne være lavet af træ. Er der nogen af jer der har nogle gode ideer til et
hegn som passer til vores behov...

Mvh. Søren og Karen

Fra : Niels

Dato : 06-08-02 19:19

"Karen Aggerholm" <quinde@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hegnet
> gerne være lavet af træ. Er der nogen af jer der har nogle gode ideer til

Belgisk hegn i pil hele vejen rundt..

Når barnet er gammelt nok kan man med en motorsav lave en indgang..

set på http://wwwpilogflet.dk og tv. Følg gerne de links du finder til
danmarks pilefolk..

Niels

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 07-08-02 16:49

"> Belgisk hegn i pil hele vejen rundt..

> Når barnet er gammelt nok kan man med en motorsav lave en indgang..

> [...]
Børn kan kravle i /over sådan et hegn og vil følgeligt gøre det. Min søn er
kommet over alt hvor der har været tilnærmelsesvis vandrette lameller...
Måske et lodret af samme tilsnit>?

Desuden vil jeg ALTID anbefale (som Gunnar) at lægge er ribojern lige under
overfladen. Vi har lagt 2 forskudt så hullerne er ca. 10x10 cm og har bundet
dem sammen. De er skåret i facon og ligger støttet af sten hele vejen rundt.
De ligger i ca. 10 cm dybde, men var mit barn lille ville jeg lægge det i
vandoverfalden - måske endda lige over. Vandet i vores bassin er IKKE
blevet rustent. Vi har både frøer, tudser guldfisk og rudskalle og et hav af
grønne planter i vore oase. Der er forøvrigt ingen rensnin g på bassinet.

Forøvrigt har vi hele haven hegnet ind, med låge for at undgå at små børn
selv finder ind - og for at markere for større at det faktisk er
"forbudt"... (afh. til vandet)

mvh.
Gitte Tjørnehøj

Fra : Niels

Dato : 08-08-02 07:31

"Maeng / Tjornehoj" <maeng@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

er
> kommet over alt hvor der har været tilnærmelsesvis vandrette lameller...

Mine børn (alle piger) kunne også forcere alt det der er forbudt.. Den
yngste er nu syv og laver ikke mere den slags narrestreger så vidt jeg ved
)

Sjovt nok er det sjovest at gå der hvor de voksne har sagt "fy-fy det må du
ikke"..

Et belgisk pilehegn er opsat så alle pilene ligger disgonalt, og de første
år vil de små fødder kile sig fast og gøre ondt ved forsøg på at klatre
over.. senere vil pilene gro sammen som en helhed. og godt vedligeholdt ser
det smukt ud (på de billeder jeg har set).

> [...]
af
> grønne planter i vore oase. Der er forøvrigt ingen rensnin g på bassinet.

Jeg er ikke uenig i at det er en god løsning... men det var hegn der blev
spurgt efter.. )

> Forøvrigt har vi hele haven hegnet ind, med låge for at undgå at små børn
> selv finder ind - og for at markere for større at det faktisk er
> "forbudt"... (afh. til vandet)

Godt nok..

Niels

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 08-08-02 07:40

> [...]
ser
> det smukt ud (på de billeder jeg har set).

Det havde jeg ikke tænkt på - det med at det faktisk gør ondt i de små
fødder at klatre i sådan et ... Det var ret smart - Min knægt ville det ikke
have virket på, men der kan man jo selv vurdere sig pode. Nogen ville det
helt sikkert virke på.
Og sådan er hegn er absolut SMUKT!!! Enig

bundet ....

> Jeg er ikke uenig i at det er en god løsning... men det var hegn der blev
> spurgt efter.. )

Jeg turde bare ikke forlade mig på noget som helts hegn som den eneste
sikring... Derfor blandede jeg det andet ind i det...

Gitte

Fra : Karen Aggerholm

Dato : 08-08-02 08:04

Hej med jer,

Ja, vi er stadigvæk usikre på hvad der er den bedste løsning. Vores vandhul
er faktisk ret stort. Den måler 26 meter i omkreds. Og det er korrekt at
pilehegn vil se meget flot ud, men hvordan ligger det med prisen ?

Og ribojernet lyder også godt men kan man få en som kan dække hele vores
store vandhul uden at den bukker sig nedad ?

Vores vandhul er ikke noget vi selv har valgt at få lavet. Det er kommet
efter al den regn i årenes løb. Vi bor nemlig i en bakkedal, og der samler
vandet sig så og bliver til et vandhul.... Vi har også tænkt på at dækket
hele vandhullet med sten og jord, men hvad så med regnvandet ? Er der en
mulig løsning på dette problem ?

Tusind tak for alle jeres svar. Det har givet os noget til eftertanke...

Mvh

Karen

Maeng / Tjornehoj <maeng@home1.gvdnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d52104c$0$16826$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 06-08-02 20:33

> [...]
hegnet
> gerne være lavet af træ. Er der nogen af jer der har nogle gode ideer til

Et forslag kan være, læg et rionet i vandoverfladen.
Gunnar