Telia er ok
Fra : x

Dato : 06-08-02 19:01

Vi i min familie har købt 3 mobil tlf. med Telia conto 100
for 7 mdr. siden efter i md. sagde vi det op (med virkning
fra 1/8 ) den 1/8 sendte jeg en e-mail til Telia
og bad om at få koden til unluck den 5/8 var der en E-mail fra Telia
desværre havde jeg lavet en fejl med et af IMEI nr. så jeg havde fået det
forkerte nr.
Jeg sendte en ny mail 5/8 med den rigtige IMEI nr.
6/8 fik jeg den rigtige .
Jeg kan tilføje at da jeg havde en fra tdc for 1 år siden
tog det over 1 måned at få denne kode Så......

helt dårlige er de ikke ved Telia
alle har vel oplevet noget negativt fra et selskab
og det er jo kun det negative der kommer frem på NG

Fra : Steen B

Dato : 06-08-02 20:16

On Tue, 6 Aug 2002 20:00:41 +0200, "x" <aptiva@tdc-broadband.dk>
wrote:

>helt dårlige er de ikke ved Telia
>alle har vel oplevet noget negativt fra et selskab

ja men få har oplevet telia positivt
/steen

Fra : Birkoff

Dato : 06-08-02 21:24

Hvor ved du det fra?

Fra : John K

Dato : 06-08-02 23:54

> Hvor ved du det fra?

Tja... det kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Jeg har haft positive og negative oplevelser med Telia, men det har jeg haft
hos alle de teleudbydere jeg har haft, og det er blevet til en del gennem
tiden, så alt i alt tror jeg såmænd ikke Telia er bedre eller dårligere end
de fleste andre selskaber.

Mvh

John K

Fra : Jesper KA

Dato : 07-08-02 07:32

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
gennem
> tiden, så alt i alt tror jeg såmænd ikke Telia er bedre eller

Du skulle prøve at henvende dig til Telia som erhvervskunde .. vores
firma
bestilte i maj månede oprettelse at et nye mobiz abbo og konvertering
af 4 andre selskabers numre til Telia .. D.D. er det ikke overstået
endnu .. den ene konvertering ( portering ? hvad er det nu det hedder
? ) er
allerede opgivet da det totale kaos indfandt sig i kommunikationen
mellem
teleselskaberne og ejeren af nummeret pludseligt ikke længere ejede
nummeret.
Han opgav simplethen og fik oprettet et nyt nummer hos Telia.

Men hvad Telias andel i dette angår så har jeg aldrig ventet så længe på
at komme
til at tale med så mange forskellige mennesker der alle vidste lige lidt
om
samme sag men samtidigt alle lovede at gøre lige meget ved den for
derefter
at kontakte mig igen .. behøver jeg nævne at det gjore de ikke ?

Telia har et alvorligt problem .. tildels fordi de efterlader en del
kunder ( jeg har
kontakt til andre firmaer der har været eller er på vej igennem samme
historie som vi er havnet i ) i en frustreret situation .. det er
nemmeligt
ikke sådan lige at bakke ud af en konvertering / portering af et nummer
der er sat igang .. men derudover bruger Telia store resourcer på
nødløsninger
og "last minut" redninger og de har simpelthen ikke styr på deres
kontrakter med
kunderne .. jeg ved de har fået fakset vores kontrakt ca. 10 gange i
forløbet ..
hvor pokker gør de af den ?

Når det er sagt .. er man først kommet i mål og har fået sit nummer ja

er det et glimrende abbo til rigtigt gode priser !

Regards

Fra : Birkoff

Dato : 07-08-02 08:27

Ved er nummerportering er det selskabet, der skal afgive nummeret der tager
tid. Hvilket også er grunden til at de ikke kan hjælpe dig ved telia.
Derudover skal 'man altid ringe til det selskab man flytter fra. Og spørge
om de har modtaget opsigelsen, fra ens nye selskab. for ellers kan det jo
nemt tage dobbelt så lang tid hvis den er blevet forlagt det ene eller det
andet sted. Men jeg har den opfattelse af det hverken er værre eller bedre
med Telia i forhold til andre selskaber.
MVH Janus

Fra : Jesper KA

Dato : 07-08-02 08:39

"Birkoff" <janus@basicelectronics.dk> wrote in message
> Ved er nummerportering er det selskabet, der skal afgive nummeret der
tager
> tid. Hvilket også er grunden til at de ikke kan hjælpe dig ved telia.

Hvilket jeg er klar over og ikke på noget tidspunkt har klandret Telia

Regards

Fra : Fischer

Dato : 07-08-02 08:19

> [...]
> gennem tiden, så alt i alt tror jeg såmænd ikke Telia er bedre eller
> dårligere end de fleste andre selskaber.

Det er tydeligvis problemer hos alle teleselskaber. Dårlig service hos
teleselskaber er åbenbart ved at blive acceptere på linie med at PC
styresystemer og programmer jævnligt går ned.

Efter hvad jeg har hørt og læst rundt omkring, så er jeg dog ikke et
split-sekund i tvivl om at selskaber som Telia og Debitel har langt, langt
flere problemer pr. kunde end f.eks. TDC og Sonofon.
Jeg kunne aldrig drømme om at tegne et abonnement hos Telia eller Debitel.

*Fischer

Fra : Birkoff

Dato : 07-08-02 09:06

Grunden til at du har den opfattelse er at telia og debitel får mange nye
kunder, derfor vil du høre en masse problemer med dem. Sonofon og
Teledanmark har en stor kundegruppe, derfor får de langt fra den mængde af
nye kunder, og derfor hører du det ikke så meget. Jeg ved ikke så meget om
debitel. Men telia er i de fleste tilfælde billigt, og har i de fleste
tilfælde ikke problemer med oprettelse.
MVH Janus

Fra : Fischer

Dato : 07-08-02 10:20

Debitel.

> Grunden til at du har den opfattelse er at telia og debitel får mange nye
> kunder, derfor vil du høre en masse problemer med dem.

Den køber jeg ikke.

> Jeg ved ikke så meget om debitel. Men telia er i de fleste tilfælde
billigt, og
> har i de fleste tilfælde ikke problemer med oprettelse.

Nej, oprettelsen skal sgu nok gå.
De fleste problemer er ved opsigelser, udlevering af koder, forkerte
regninger, regninger efter opsigelse m.m. Og hvis du først er ude i
problemer med dem, så er det som at slå i en dyne at prøve på at få
problemerne løst. De er åh så flinke - "skal nok lige" - "du hører fra os om
...." - men der sker bare intet.

*Fischer

Fra : Pita

Dato : 08-08-02 21:04

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
[SNIP]
> [...]
> problemer med dem, så er det som at slå i en dyne at prøve på at få
> problemerne løst. De er åh så flinke - "skal nok lige" - "du hører fra os

Først i tråden hørte vi netop om en der var godt tilfreds med netop
udlevering af koder og opsigelse..

--
Pita

Fra : Fischer

Dato : 07-08-02 10:23

> Vi i min familie har købt 3 mobil tlf. med Telia conto
> 100 for 7 mdr. siden efter i md. sagde vi det op (med
> virkning fra 1/8 )

Jamen, så er det bare at vente spændt ved postkassen og se hvor mange
regninger der dukker op den 1/9.

*Fischer

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-08-02 17:01

Hej

> Jeg kan tilføje at da jeg havde en fra tdc for 1 år siden
> tog det over 1 måned at få denne kode Så......

Jeg har fået koden til flere telefoner (3-4 stykker) fra tdc - jeg ringede
til kundeservice og to af gangene fik jeg koden med det samme, de andre
gange har de ringet tilbage ca 45 min til en time efter.

Mvh Thomas