Lattergas???
Fra : MB

Dato : 06-08-02 19:03

Hej

Hvad er det lattergas gør ved knallerten???

Mvh Martin

Fra : Michael Thomsen

Dato : 06-08-02 19:45

Ødelægger den!!
Og istedet for at købe sådan noget lort så køb et sæt Evo fra polini.

Nå, men helt precis så bliver der sprøjet ind gennem studsen, sammen med
benzin / luft. og så bliver der en stor forøgelse af brændfarlige stoffer,
og lattergas brænder RIGTIGT godt :)

Mvh Michael

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 06-08-02 20:46

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benzin / luft. og så bliver der en stor forøgelse af brændfarlige stoffer,

-Jeb... men da det jo er en gasart køler den jo nok også! Jeg vil mene at
det der ødelægger motoren er alle de omdrejninge den pludseligt tager.
(MEGET pludseligt!)

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

Fra : Mythos

Dato : 07-08-02 00:33

> -Jeb... men da det jo er en gasart køler den jo nok også! Jeg vil mene at
> det der ødelægger motoren er alle de omdrejninge den pludseligt tager.
> [...]
Jeg vil garantere dig for at den gas ikke når at køle ret meget i den motor.
Motoren vil blive flået i stykker og brænde af.

Kim Larsen

Fra : Gundersen

Dato : 07-08-02 15:39

Hejsa

Lattergas er ikke Brandfarligt! Det forøger bare Kølingen Enormt, og Så
udvikler den en masse ilt. Sammen med den rette benzin blanding kan det
køre, men det smadre en 50/70ccm motor totalt hvis man laver det på dem!

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 07-08-02 15:00

> Nå, men helt precis så bliver der sprøjet ind gennem studsen, sammen med
> benzin / luft. og så bliver der en stor forøgelse af brændfarlige stoffer,
> og lattergas brænder RIGTIGT godt :)

Øh så hut jeg hvisker fra fysikundervisningen fra folkeskolen ( 20 år
siden ) er den kemiske betegnelse for lattergas
NO2. Så den store gevinst ved at bruge lattergas er det MEGET forøgede
indhold af ilt i brændstofblandingen.

MVH Anders

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-08-02 14:28

Anders Sune Jensen <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d512802$0$88372$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> siden ) er den kemiske betegnelse for lattergas
> NO2. Så den store gevinst ved at bruge lattergas er det MEGET forøgede

dodododo
NO2=nitrit
N2O2=lattergas, der kan være meget effektforøgende, men det er så dyrt at
administrere, at det er billigere at købe en god mc.
Ole

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 07-08-02 15:14

> [...]
> benzin / luft. og så bliver der en stor forøgelse af brændfarlige stoffer,

Lattergas er faktisk ikke brændbart, men under visse forhold brændNÆRENDE.
"lattergas" Nitrogendioxid NO2. Når No2 kommer under tryk og varme, deler
molekylet sig til Nitrogen og oxygen molekyler. Nitrogen er inaktivt, og
fiser lige igennem. Oxygen er MEGET brændnærende. Dvs. at du nu kan smide
mere brændstof i motoren, og det vil bliver forbrændt, grundet den ekstra
mængde oxygen. Normalt sætter man også ekstra brændstof dyser med NOS, så
motoren får noget at leve af, og samtidig giver mager blanding højere
temperatur lig nedsmeltning af stempel.

mvh Tommy Fer

Fra : Jon Larsen

Dato : 08-08-02 12:43

> Ødelægger den!!
> Og istedet for at købe sådan noget lort så køb et sæt Evo fra polini.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Men det er fandens sjovt så længe det vare Et par tossede franskmænd
har sat NOS på en Speedfight, og efter sigende skulle den rykke heeeeeelt
pænt af, og i sådan en tank er der til ca. 5 sek. sjov.... ( afhængig af
tankstørrelse naturligvis )

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Tim Sørensen

Dato : 06-08-02 22:48

"MB" <mbanasik@worldonline.dk> wrote
> Hvad er det lattergas gør ved knallerten???

Øhmm... Brænder din motor af.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Michael Thomsen

Dato : 07-08-02 07:33

Din cylinder sætter sig, og for at den ikke skal gøre det skal du have mere
benzin og luft ind.. Pejl stangen vil måske knække. Krumtaps lejerne holder
100% ikke!

Mvh Michael

Fra : bølle

Dato : 09-08-02 04:49

lattergas brænder ikke i sig selv

Når gasarten kommer ind i cylinderen og bliver opvarmet til 540°C,
nedbrydes den og frigiver ekstra ilt. Det er dog ikke kun denne proces der
giver kraften. Den frigivne ilt forbrænder nemlig mere benzin, som
resulterer i et højre cylindere-tryk, og det er her at de fleste HK skabes.
mvh lunde

Fra : mcrasmus

Dato : 27-04-03 11:40

"MB" skrev d. 06-08-02 19:03 dette indlæg :
> Hej
>
> Hvad er det lattergas gør ved knallerten???
>
> Mvh Martin
>
> køb lattergas/nos til
scooter/knallerter:http://www.speed-sports.com/holley/index.html
en af mine venner har det på sin puch maxi den render 155 km/t
husk at skifte til racer krumptar og forstærk stellet for en sikkerheds
skyld.

mvh rasmus

http://www.kandu.dk/

Fra : mcrasmus