ATI contra TNT2
Fra : Snip

Dato : 06-08-02 18:43

Jeg har arvet en gammel computer med et ATI 3D Rage Pro (atir3) grafikkort.
Jeg ligger inde med et TNT2 pro 64 32mb grafikkort. Vil det sidste være
væsentligt bedre i billedkvalitet til alm. hjemmecomputer (500 mhz) uden de
helt vilde spil? (win98)
--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Tinky Winky

Dato : 06-08-02 18:49

> [...]
> Jeg ligger inde med et TNT2 pro 64 32mb grafikkort. Vil det sidste være
> væsentligt bedre i billedkvalitet til alm. hjemmecomputer (500 mhz) uden

Bedre 3D performance i 3D spil, i kontorprogrammer ikke og muligvis
dårligere.

Fra : JRS

Dato : 06-08-02 19:01

"Snip" <snip@post8.tele.dkNOT> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ligger inde med et TNT2 pro 64 32mb grafikkort. Vil det sidste være
> væsentligt bedre i billedkvalitet til alm. hjemmecomputer (500 mhz) uden

Jamen, hvis du har det liggende så smid det da i ok tjek det

MVH
JRS

Fra : Snip

Dato : 06-08-02 20:13

> Jamen, hvis du har det liggende så smid det da i ok tjek det ;-

Rigtigt, men jeg gider ikke, hvis der ikke er den store forskel.

Fra : Peter Pan

Dato : 07-08-02 08:07

"Snip" <snip@post8.tele.dkNOT> wrote in message
> [...]
> Jeg ligger inde med et TNT2 pro 64 32mb grafikkort. Vil det sidste være
> væsentligt bedre i billedkvalitet til alm. hjemmecomputer (500 mhz) uden

Der findes en del TNT2 kort. Herunder
TNT2 Pro
og TNT2 M64.

Mit gæt er at det du har fat i et et M64. Dit ATI er både bedre og
hurtigere. Så det vil være spild af tid at skifte. Skal du bruge den til
lidt nyere spil, skal du ud at bruge penge på et nyt grafikkort.

Mvh
Anders

Fra : Tinky Winky

Dato : 07-08-02 21:09

> [...]
> hurtigere. Så det vil være spild af tid at skifte. Skal du bruge den til
> lidt nyere spil, skal du ud at bruge penge på et nyt grafikkort.

Er du sikker? Jeg kan huske da jeg forsøgte at få Counter Strike til at køre
med OpenGL på et ATI Rage Pro (8MB 2xAGP) - det var ingen stor success.
Computeren, hvor grafikkortet medfølgede er fra 1998.

Fra : Peter Pan

Dato : 07-08-02 23:04

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
wrote in message news:airuoq$a2l$1@sunsite.dk...

> [...]
> med OpenGL på et ATI Rage Pro (8MB 2xAGP) - det var ingen stor success.
> Computeren, hvor grafikkortet medfølgede er fra 1998.

Når vi snakker M64 modellen er jeg rimelig sikker. M64 modellen er
langsommere end den gamle TNT1.

Jeg har dog ikke personlige erfaringer med Rage Pro. Jeg har kun haft Rage
Pro Turbo versionen, men det er bare en hurtigere klokket version, og
forskellen burde ikke være alt for stor. Så jeg er rimelig sikker på jeg
ikke er helt galt i byen.

Snakker vi TNT2 Pro er det til gengæld en helt anden sag. Men der er altså
også over en faktor 4 i forskel i hastighed fra M64 til Pro kortet.

Mvh
Anders