Parkering af tunge køretøjer
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-08-02 16:30

Findes reglerne for hensætning af tunge køretøjer i en lov eller er det
reguleret i politivedtægten.
Mener at huske noget i retning af: "hensættelse/parkering af køretøjer
over 3500 kg. må ikke finde sted i boligområder mandag-fredag kl. 18.00
- 06.00 samt..."

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-08-02 20:51

Preben Bødker Nielsen <gizmo@NosPAM.dk> wrote:

> [...]
> Mener at huske noget i retning af: "hensættelse/parkering af køretøjer
> over 3500 kg. må ikke finde sted i boligområder mandag-fredag kl. 18.00

Har checket politivedtægten (Gladsaxe Politikreds), der står intet. En
mængde andre politikredse har bestemmelsen.
Kan reglen eksistere andre steder, evt. kommunalt/cirkulære.

/Preben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-08-02 23:42

"Preben Bødker Nielsen" <gizmo@NosPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Har checket politivedtægten (Gladsaxe Politikreds), der står intet. En
> mængde andre politikredse har bestemmelsen.
> Kan reglen eksistere andre steder, evt. kommunalt/cirkulære.

Ja, det kan den godt. I Nykøbing F er/var der en lokal bestemmelse om,
hvorledes og hvor køretøjer over 3500 kg må parkere.
Når jeg skriver er/var, er det fordi, at der skete en ændring i
færdselsloven sidste år, som satte alle lokale bestemmelser ud af kraft,
idet der blev lavet et andet regelsæt for, hvordan de lokale bestemmelser og
af hvem de kunne bestemmes. Jeg er ikke i skrivende stund klar over, om man
har fået sat reglen i kraft igen.
I øvrigt yderst bemærkelsesværdigt, at man lokalt kan opstille regler, som
der ikke skiltes med eller som man på anden måde har mulighed for at vide
noget om, medmindre man selv retter henvendelse til det lokale politi eller
teknisk forvirring på kommunen. Så skal man samtidig håbe på, at den man får
fat i også ved, at der findes disse lokale regler.

Kurt

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-02 14:51

Kurt B. Andersen <kurt@portalen.no> wrote:

> [...]
> teknisk forvirring på kommunen. Så skal man samtidig håbe på, at den man får
> fat i også ved, at der findes disse lokale regler.

Det viser sig at reguleringen findes i Politibekendtgørelse af 2. august
1982, som gælder samtlige politikredse i Storkøbenhavn.
(den findes vist ikke på web).

/Preben

Fra : JPo

Dato : 08-08-02 17:37

> Det viser sig at reguleringen findes i Politibekendtgørelse af 2. august
> 1982, som gælder samtlige politikredse i Storkøbenhavn.
> (den findes vist ikke på web).
>
> /Preben

Bemyndigelsen til at udstede lokale bekendtgørelser om parkering, bl.a. af
tunge køretøjer, findes i færdselslovens § 92c, stk. 4.

mvh.
JPo