Kan pludselig ikke printe ud via netværk -
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-08-02 16:45

Vi har en LaserWriter 360 Select med en Asanté adapter på vores netværk
og samtlige Mac kan printe ud undtagen en.

Hver gang jeg prøver at printe si ger at no valid printer is choosen.
Jeg har slettet extensions og slettet printerikonet fra skrivebordet og
prøvet med Utility fætteren på OS 9 CD'en, men intet virker.

Tager jeg en hel frisk Mac og sætter på netværket, går i Choose vælger
LaserWriter 8 så dukker 360'eren og vupti der kan printes.

Hvad er det jeg ikke har fået fjernet på min Mac ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-08-02 16:49

> [...]
> LaserWriter 8 så dukker 360'eren og vupti der kan printes.
>
> Hvad er det jeg ikke har fået fjernet på min Mac ?

Systemmappe/Indstillinger/Printerindstillinger
(på dansk - sorry)

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-08-02 17:02

Preben Bødker Nielsen <gizmo@NosPAM.dk> wrote:

> Systemmappe/Indstillinger/Printerindstillinger
> (på dansk - sorry)

OK. Har netop slettet alt relevant der, men ingen gevinst.

Wierd, for jeg kan se at både Asanté fætteren reagerer samt at printeren
blinker når jeg kommunikerer med den.

Lort og lagkage.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Mikael Kern

Dato : 06-08-02 17:08

> Lort og lagkage.

Ja, nu er der jo flere røvhuller end bagere her i byen, så hvad er der mest
af?

Prøv at skifte Netkort eller hvis du bruger indbygget ethernet, så sæt et
kort i, som du ved virker.

Mvh Mikael Kern

--
Arbejde søges desperat - gerne noget med video, foto, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-08-02 21:47

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> [...]
> af?
>
> Prøv at skifte Netkort eller hvis du bruger indbygget ethernet, så sæt et

Jamen jeg kan kommunikere med 5-6 andre Mac'er + mail + surf uden
problemer og det har virker upåklageligt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Astrup

Dato : 06-08-02 22:46

> Jamen jeg kan kommunikere med 5-6 andre Mac'er + mail + surf uden
> problemer og det har virker upåklageligt.

Ja, det lyder godt nok mærkeligt, for du har gjort det som man villle
antage skulle løse problemet, så uden at jeg på nogen måde at være
sikker på at følgende løser problemet, vil jeg dog foreslå følgende.

Din Select er afhængig af 2 extentions for at virke, Laserwriter &
Printinglib, prøv at udskifter disse fra andre maskiner. (såfremt det er
samme OS version)

Zapp prammen og genopbyg desktop, (jeg gør det altid i et hug, dvs. slå
udvidelserne fra efter 4-5 dongg) og så OK, når dialogen kommer.

Kør evt. Disc Utility, DiskWarrior, Techtool & Norton, i nævnte
rækkefølge.

Hvis ike det hjælper, tror jeg ar det er "noget" med kortet,

Sluk maskinen Åbn kabinettet tryk på din Cuda knap på motherboardet.

Hvis du ikke ved noget om Cuda og hvor den sidder, så gå til
http://www.info.apple.com/ og søg på cuda og find din maskine. Cuda
knappen genindstiller parametre,

Hvis ikke det hjælper, sparer du en masse papir og det er jo godt for
regnskoven,,,

--
vh Peter Astrup
MacData