htm / html
Fra : varde

Dato : 06-08-02 16:28

Hvad er forskellen på index.htm og index.html ?

Og hvorfor ser mine index filer (ikoner) ikke ens ud, nogle er bare et
frontpage ikon..

ST

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-02 17:06

Tue, 6 Aug 2002 17:27:59 +0200, skrev "varde" <varde@os.dk>:

>Hvad er forskellen på index.htm og index.html ?

Ingen.

hmt stammer fra dostiden, hvor man kun kunne bruge 8+3 tegn.

>Og hvorfor ser mine index filer (ikoner) ikke ens ud, nogle er bare et
>frontpage ikon..

Fordi du har redigeret dem i FP.
Det har du ikke med de andre (eller du i en anden editor, har
fjernet FPs særlige tegn i <header>.

Fra : Pita

Dato : 10-08-02 18:22

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Ingen.

Du kan dog ikke have både en index.html og en index.htm da vil browseren
hvis jeg husker korrekt køre index.html

[SNIP]
--
Pita

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-08-02 21:00

Pita wrote:
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Du kan dog ikke have både en index.html og en index.htm da vil
> browseren hvis jeg husker korrekt køre index.html

Det kan du udmærket godt have, men det er korrekt, at browseren vil
vælge den ene af dem når det drejer sig om index.html og index.htm -
derimod kan man sagtens have en index.html og lade de andre filer være
filnavn.htm

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-02 21:02

Sat, 10 Aug 2002 19:21:39 +0200, skrev "Pita"
<ged@vip.cybercity.dk>:

>Du kan dog ikke have både en index.html og en index.htm da vil browseren
>hvis jeg husker korrekt køre index.html

Bortset fra, at det nok ikke er anbefalesværdigt, men der er kun
en af dem der vil være default side.

Som regel index.html, så er det den man kommer ind på, når
skriver www.domæne.dk, for den anden må man så skrive
www.domæne.dk/index.htm.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-08-02 17:12

> Hvad er forskellen på index.htm og index.html ?
Der er ingen forskel imellem dem. Du kan selv vælge om du vil kalde
dine html filer for .htm eller .html.

> Og hvorfor ser mine index filer (ikoner) ikke ens ud, nogle er bare et
> frontpage ikon..
Det er fordi dit system er sat op til at bruge forskellige programmer
alt efter om filen hedder .htm eller .html. Prøv at klik på
Funktioner -> Mappeindstillinger -> Fil typer i stifinder, og kig på
html og .htm.

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk