MacSOUP automatisk hent indstillinger
Fra : Peter Ursin

Dato : 06-08-02 15:09

Hej,

Hver eneste gang når jeg starter MacSoup op så starter den blankt. Jeg
skal dernæst hente indstillingsfilen med mine nyhedsgrupper etc.
Er der ikke en måde hvorpå man kan få programmet til automatisk at gøre
dette ?
Jeg bruger version 2.5b2 til OS X

mvh
Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-08-02 16:00

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmac.com> wrote:

> Er der ikke en måde hvorpå man kan få programmet til automatisk at gøre
> dette ?

Metoden står vist skrevet i readme filen

Lav en genvej af MacSOUP Default Settings og læg den i
/Library/Preferences mappen. (Hvis du tidl. brugte den danske version af
MacSOUP skal settings filen først omdøbes til "MacSOUP Default Settings"

Martin

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 06-08-02 21:01

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:
> [...]
> /Library/Preferences mappen. (Hvis du tidl. brugte den danske version af
> MacSOUP skal settings filen først omdøbes til "MacSOUP Default Settings"

Hvis man normalt - og ikke for sjældent - bruger samme 'settings' fil,
kan man åbne den direkte via 'Seneste Dokumenter' i æble-menuen.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Peter Ursin

Dato : 06-08-02 22:17

> [...]

> /Library/Preferences mappen. (Hvis du tidl. brugte den danske version af
> MacSOUP skal settings filen først omdøbes til "MacSOUP Default Settings"

Det sker der altså ikke noget ved.
Jeg har prøvet både users library mappen samt root library

Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-08-02 22:36

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmac.com> wrote:

> Det sker der altså ikke noget ved.
> Jeg har prøvet både users library mappen samt root library

Har settingsfilen det rigtige navn?

Martin

P.S. Her er lige udsnitet fra den org. readme fil fra beta suppen:

Important changes from 2.4

The default settings file feature has changed. In previous versions, you
could put an alias to your default settings file into the same folder as
the MacSOUP application. This has the disadvantage that you can't easily
trash your MacSOUP installation and use a newer one, because you must
take care to preserve your data. Plus, Mac OS X is a multi-user system,
and every user may want to use their own default settings file (and
ordinary users may not even have write permission in the MacSOUP
application folder, anyway). To get around these problems, you must now
put the alias to your settings file in the Preferences folder; this is
"Macintosh HD:System Folder:Preferences:" on Classic Mac OS, and
"~/Library/Preferences/" on Mac OS X. The name of the alias must be
"MacSOUP Default Settings".

You can suppress loading the default settings file by holding down the
shift key while starting MacSOUP.

Fra : Peter Ursin

Dato : 06-08-02 22:48

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Har settingsfilen det rigtige navn?

Ups, jeg havde glemt 'default' i navnet. Nu virker det. Tak for hjælpen.

Jeg synes i øvrigt jeg lærer noget nyt om MacSOUP hele tiden. Da jeg
lavede en followup på dit indlæg opdagede jeg lige at hele udsnittet fra
readme filen ikke blev medtaget. Smart, jeg antager at det er fordi det
står under --

mvh
Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-08-02 23:31

> [...]

> lavede en followup på dit indlæg opdagede jeg lige at hele udsnittet fra
> readme filen ikke blev medtaget. Smart, jeg antager at det er fordi det

Ja, de to streger plus et mellemrum er et tegn som flere programmer
bruger til at markere at herfra er det signatur, som så ikke skal med i
et followup.

Selv plejer jeg at markere det jeg ønsker at svare på inden jeg trykker
på "f", idet det så kun er det markerede der kommer med som citat. Det
er nemlig enormt træls når folk bliver ved med at sende citater rundt,
som er flere lag dybe, og som ofte slet ikke passer til svaret, fordi
diskussionen har bevæget sig væk fra det oprindelige indlæg. Andre gange
kan man opleve at skulle scrolle et helt citeret indlæg igennem for blot
at læse "Helt enig!" eller lign.

Martin

Fra : Peter Astrup

Dato : 06-08-02 22:59

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Har settingsfilen det rigtige navn?

Jeg har altid settings filen i Docken og da den engang heller ikke ville
åbne MacSoup, prøvede jeg en del af de omtallte ting uden det hjalp. Så
checkede jeg om MacSoup stadig var valgt i SytemPref --> Internet og det
var den ikke, så efter den blev genvalgt, fandt settings filen selv
suppen...
--
vh Peter Astrup
MacData

Fra : Storm

Dato : 07-08-02 07:50

Peter Astrup <peter@macdata.dk> wrote:

> [...]
> checkede jeg om MacSoup stadig var valgt i SytemPref --> Internet og det
> var den ikke, så efter den blev genvalgt, fandt settings filen selv

Sådan gør jeg også.
Bortset fra at jeg har smidt min settingsfil i min DragThing menu. Og så
har jeg smidt 3 forskellige settingsfiler her, alt efter hvilken server
jeg vil bruge, de åbner alle den samme MacSOUP, hvor de indlæste poster
ikke bliver indlæst igen. Det havde jeg nogle gange problemer med før i
Suppe 9. På denne måde har jeg endelig fået den gode berlin server til
at fungere, uden at jeg klart kan sige hvorfor.

--
Venlig hilsen Nina Storm