Billige batterier til Power Books
Fra : Per Andersen

Dato : 06-08-02 14:35

Her i gruppen fik jeg nogle infos om hvor jeg måske kunne finde billige
batterier. Tak for det det hjalp mig videre. Mit resultat blev følgende:

Prissammenligning for batterie til PB 190:
Normal Appel forhandler ca. 1500
www.batterier.dk: ca. 850
Forskellige forhandlere i USA ca. 750
Billigste forhandler i USA $86 (ca. Dkr. 650)
Kutter, Tyskland (se neden for): Euro 87,98 (ca Dkr 650)

Kutter må alstså betraktes som den billigste når mman regner
forsendelsen til. Jeg tjekkede 10 online firmaer i USA.

Et stadig ubesvaret spørgsmål for mig er om der er kvalitets forskel på
batterierne; de kommer nemlig fra forskellige firmaer.
Er der nogen der har en mening om det?

Hilsen Per

Kutter Handelsges.mbH & Co KG
Hendrik Kutter
Poppenbutteler Bogen 17c
D-22399 Hamburg

Telefon : 040-6063839
Telefax : 040-6021222
Email : info@battery-kutter.de
Home : http://www.battery-kutter.de

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-02 16:22

Hej Per

Per Andersen wrote:

> [...]
> Forskellige forhandlere i USA ca. 750
> Billigste forhandler i USA $86 (ca. Dkr. 650)
> Kutter, Tyskland (se neden for): Euro 87,98 (ca Dkr 650)

Har du så husket at indregne momsen ved importen fra USA? - Det var faktisk
derfor, jeg gav omregningsfaktoren '11,4'

> Kutter må alstså betraktes som den billigste når mman regner
> forsendelsen til. Jeg tjekkede 10 online firmaer i USA.

Ved køb i Tyskland sparer du jo yderligere moms som privat, da Tyskland jo
er inden for EU...

> Et stadig ubesvaret spørgsmål for mig er om der er kvalitets forskel på
> batterierne; de kommer nemlig fra forskellige firmaer.
> Er der nogen der har en mening om det?

Ja, der kan godt være stor forskel på kvaliteten af de enkelte celler, -
alt afhængig af, fra hvilke producenter, de kommer.

De bedste celler fås fra Panasonic, Diamond, Toshiba, Ucar, Varta,
MultiPlex (SKC, Korea). Mens man nok skal være ret varsom med celler fra
bl.a. Duracell. De er vildt overvurderde, og du véd aldrig, om det er
Duracell selv eller et eller andet kinesisk (Yun-Hoang, PRC) firma, der har
produceret dem til Duracell. Og hvis jeg ikke husker helt galt, så får
Apple deres batterier produceret af Panasonic for langt de flestes
vedkommende.

Så mit råd er - hold dig til Panasonic, Diamond og Toshiba, så véd man,
hvad man får.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Per Andersen

Dato : 07-08-02 06:56

> Hej Per

> Har du så husket at indregne momsen ved importen fra USA? - Det var faktisk
> derfor, jeg gav omregningsfaktoren '11,4'

Nej, den har jeg ikke tænkt på!

> [...]
> vedkommende.
>
> Så mit råd er - hold dig til Panasonic, Diamond og Toshiba, så véd man,

Tak for de info! Jeg må altså tjekke fabrikatet!

Hilsen Per

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-02 22:23

In article <1fgi2oa.164pj4wdhr5xgN%perandersen@gmx.net>,
perandersen@gmx.net (Per Andersen) wrote:

> Et stadig ubesvaret spørgsmål for mig er om der er kvalitets forskel på
> batterierne; de kommer nemlig fra forskellige firmaer.

Der kan nemt være forskel på kapaciteten.