"genstart" af program
Fra : Thomas

Dato : 06-08-02 13:51

Hej

I forbindelse med en "new" knap i et program jeg er igang med ville jeg høre
om der ikke findes en enkelt meteode til at nulstille alle variable og
initialisere alt. Dvs. et tryk på "new" knappen skal faktisk svare til at
man genstarter programmet.
Jeg bruger Delphi 6

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Harald

Dato : 06-08-02 15:00

"Thomas" <thomas.heath@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om der ikke findes en enkelt meteode til at nulstille alle variable og
> initialisere alt. Dvs. et tryk på "new" knappen skal faktisk svare til at

Det har jeg aldrig hørt om så jeg tror man skal gøre det manuelt. Så det
letteste er måske bare at genstarte programmet, hvilket jo også er rimeligt
let at gøre inde fra programmet via en knap.

Mvh
HK

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 06-08-02 15:10

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse news:3d4fd67e$0$72798

> [...]
rimeligt
> let at gøre inde fra programmet via en knap.

Eller smække sine "variable" ind i klasser, og lade initialisation foregå i
deres constructors - på den måde er det jo blot at free'e disse klasser og
oprette dem igen, hvis man vil "genstarte"/starte forfra...