Fogh tillader Moses-mundkurv:Grundlovsbrud
Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-02 13:10

Ytringsfrihed gælder også modstandere af en tilladt demonstration/optog.

Men det er indlysende at den må ikke overdøve dem der har tilladelse til at
få deres budskab ud.

Fogh-regeringen tramper på den evangelisk-lutherske tro og den
grundlovssikrede ytrings og møde frihed, ved at han ikke sætter sin
justitsminister til at lade sit politi overholde loven.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-08-02 14:06

d. 06/08/02 14:10 skrev Bo Warming på Bo.Warming@spamfilter.dk i artiklen
aioebg$ah1$1@sunsite.dk:

> Ytringsfrihed gælder også modstandere af en tilladt demonstration/optog.

Ja

> Men det er indlysende at den må ikke overdøve dem der har tilladelse til at
> få deres budskab ud.

Nej. Ytringsfriheden indebærer ingen forpligtelse hos andre til at lytte
endsige undlade at ytre sig.

> Fogh-regeringen tramper på den evangelisk-lutherske tro

Bekymrer du dig egentlig om den luthersk-evangeliske tro, eller er det kun
danskheden, du bekymrer dig om?

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-02 16:36

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> aioebg$ah1$1@sunsite.dk:

> Ja

> Nej. Ytringsfriheden indebærer ingen forpligtelse hos andre til at lytte

Ingen har sagt at autonome og muslimer skal lytte. De skal blot ikke
forstyrre.

De kan larme et andet sted.

> Bekymrer du dig egentlig om den luthersk-evangeliske tro, eller er det kun
> danskheden, du bekymrer dig om?

De to ting hænger sammen - jeg er afslappet kulturkristen, og modstander af
intolerant lovreligion.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-08-02 16:17

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Ytringsfrihed gælder også modstandere af en tilladt demonstration/optog.

Yep.

Jeg så dig tilfældigvis i et pressefoto støtte Mogens Hansen som en anden
Josef af Aramitæa, men jeg synes desværre at der er tale om en "uhellig"
politisk alliance.

Var Jesu budskab:

a) "Hellig intolerance"

b) "Hellig tolerance"

Sæt kryds.

Jesus havde et budskab.

Han var et sandt Overmeneske.

"Moses" er en klam efterligning.

En martyr, som ikke TØR være martyr.

"Stiksikker vest"?

Jesus havde taget et romersk spyd i siden med stolthed!

Jeg hader af et et helligt hjerte Mogens Hansen.

Han er IMNSHO Satans tjener: "Splid, intolerance, disrespsekt"

Falsk budskab.

Had, intolerance, frelsthed....

Lad os se om han når til til Himlen på dèt....

Jeg har langt langt højere respekt for Muhammed end "Moses"...

Tjek jeres bøger!

Er "Moses" i sin aggresive stil et hak bedre end en rablende muslimsk
fundamentalist?

Jo, Jesus er Frelseren, men dèt udelukker Koranen faktisk heller ikke?

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-02 16:33

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> Var Jesu budskab:
>
> a) "Hellig intolerance"
>
> b) "Hellig tolerance"
>
> Sæt kryds.
Døm ikke at du ikke selv skal dømmes
dvs tolerance. Intet helligt ved dette smukke MÅL.

> Jesus havde et budskab.

Moses har det samme budskab

> Han var et sandt Overmeneske.

Jesus fornyede verdens tænkning, og MosesH går godt i hans fodspor

> "Moses" er en klam efterligning.

Han lar sig på intelligent vis inspirere af Jesus

> En martyr, som ikke TØR være martyr.
> "Stiksikker vest"?

Der går RYGTE om at han på Israels Plads havde skudsikker vest. Ikke idag,
igår og i forgårs.
Dumt ikke at spænde sikkerhedsselen, når der er tusind gale
helligkrig-bilister i modsat kørebane.

> Jesus havde taget et romersk spyd i siden med stolthed!

Påske miraklet er myte
> Jeg hader af et et helligt hjerte Mogens Hansen.

hyg dig med det
og kom videre

> Han er IMNSHO Satans tjener: "Splid, intolerance, disrespsekt"
> Falsk budskab.
> Had, intolerance, frelsthed....

Moses præker et positivt og gladt budskab uden aggressioner
og holder af muslimerne

> Lad os se om han når til til Himlen på dèt....

Jeg ser frelsesnak som allegori for at få fred i sindet her på jorden. Han
virker harmonisk, målrettet, effektiv, lykkelig.

> Jeg har langt langt højere respekt for Muhammed end "Moses"...

Har Muhamed gjort andet end at holocauste jøder i hundredvis, diktere
åbenbaringer, der skiftede når han skulle reparere på sine selvmodsigelser -
og så plyndre kamelkaravaner før han blev storhersker ???
> Tjek jeres bøger!
>
> Er "Moses" i sin aggresive stil et hak bedre end en rablende muslimsk
> fundamentalist?

Han er ikke voldelig

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-08-02 16:44

d. 06/08/02 17:32 skrev Bo Warming på Bo.Warming@spamfilter.dk i artiklen
aioq7b$krc$1@sunsite.dk:

> Døm ikke at du ikke selv skal dømmes
> dvs tolerance. Intet helligt ved dette smukke MÅL.

Der er nu ikke meget tolerance i Bjergprædikenen eller hans behandling af
kræmmerne i templet.

> Moses har det samme budskab

Ikke rigtigt. Jesu budskab var ydmyghed. Han advarede faktisk mod, at man
udstiller sin tro. Derimod taler han om, at vi skal gå ind i vort kammer for
at bede til Gud i det skjulte.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-02 17:31

> Der er nu ikke meget tolerance i Bjergprædikenen eller hans behandling af
> kræmmerne i templet.

Måske vi kan undskylde visse stride passager med tindsånden

> [...]
> udstiller sin tro. Derimod taler han om, at vi skal gå ind i vort kammer

Jesus kritiserede at man PRALEDE AF GODEGERNNGER, fra gadehjørner

Men han valgte selv at prædike fra bjerg og bespise masserne med fisk og
brød, og lave vand-vin-tryllekunstner, så han var - helt som Moses H - aktiv
for at få sit budskab ud

Man stifter ikke en verdensreligion hvis man blir i sit lønkammer.

Klog brug af medierne er OK og ikke hyklerisk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-08-02 18:52

d. 06/08/02 18:30 skrev Bo Warming på Bo.Warming@spamfilter.dk i artiklen
aiotjc$2tf$1@sunsite.dk:

> Jesus kritiserede at man PRALEDE AF GODEGERNNGER, fra gadehjørner

Mattæus 6, 5-8: Og når I beder, må I ikke være som hyklerne, der ynder at
stå og bede i synagogerne og på gadehjørnerne for at vise sig for mennesker.
Sandelig siger jeg jer: De har fået deres løn. Men når du vil bede, så gå
ind i dit kammer og luk din dør og bed til din fader, som er i det skjulte.
Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig.
Når I beder, så lad ikke munden løbe, som hedningerne gør, fordi de tror, at
de bønhøres for deres mange ord. Dem må I ikke ligne. Jeres fader ved, hvad
I trænger til, endnu før I beder ham om det.

Der står intet om pral af gode gerninger i de vers.

> Men han valgte selv at prædike fra bjerg og bespise masserne med fisk og
> brød, og lave vand-vin-tryllekunstner, så han var - helt som Moses H - aktiv
> for at få sit budskab ud

Og betalte prisen for det i form af korsfæstelse, og var forfulgt af de
religiøse ledere gennem alle de år, hvor han udførte sin gerning. Modsat
Moses Hansen havde Jesus ingen politibeskyttelse, men var populær i den
jævne befolkning, som opsøgte ham i tusindvis.

> Man stifter ikke en verdensreligion hvis man blir i sit lønkammer.

Det gøres bedst med ydmyghed ved at fremstå som et godt eksempel for sin
religion. Det var Jesus et godt eksempel på.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-02 19:56

> Der står intet om pral af gode gerninger i de vers.

Farisæere der råber fra gadehjørner om egne gode gerninger, er pralhalse.
Jesus er som Nietzsche - siger en masse og også det modsatte. Slap af-
Vær lidt musikalsk og brug din intuition

> [...]
> Moses Hansen havde Jesus ingen politibeskyttelse, men var populær i den
> jævne befolkning, som opsøgte ham i tusindvis.

Moses og Glistrup er måske de populæreste danskere, dybest set, siden
Grundtvig. Hvad folk siger til journalister, er ikke sandheden.
Havde der været TV år 30 og pris per tvreklame var ½ mio pr min, så havde
Jesus været klog nok til at skaffe sig gratis reklame ved at komme i
nyhederne.
Læs hans dialoger med de skriftkloge - han var intelligent.

> Det gøres bedst med ydmyghed ved at fremstå som et godt eksempel for si
> religion. Det var Jesus et godt eksempel på.

Der er intet så kedeligt som ydmyghed. Idag skal du konkurere med sej
underholdning - glem din dødfødte lønkammerstrategi.

Jesus døde for tidligt - var han blevet ældre havde han lært at elske
jorden og endda latter og ville have forkastet sin doktrin. Nietzsche

Nihilismen har havn i den kristne morals hjerte. Nietzsche

Kirken er netop hvad Jesus gik imod og hvad han lærte sine disciple at
bekæmpe. Nietzsche

Jesus sa til sine jøder: "Loven var for treller, - elsk Gud slik jeg elsker
Ham, som er hans sønn! Vi som er Guds sønner, hva angår moralen
oss!" -Nietzsche

Muhamed grundlagde en religion ved at dræbe. Jesus grundlagde en religion
ved at lade sig dræbe. Pascal

"Lader de små børn komme til mig"Jesus

(her er han pædofil - og lefler for folks sentimentalisme, som den kloge og
karismatiske folkefører han var)

"Rige kan næsten ikke komme i himlen"Jesus Kristus

(Og her lefler han for smålig misundelse - det bedste salgstrick i bogen.)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-08-02 08:08

d. 06/08/02 20:56 skrev Bo Warming på Bo.Warming@spamfilter.dk i artiklen
aip64n$6de$1@sunsite.dk:

> Farisæere der råber fra gadehjørner om egne gode gerninger, er pralhalse.
> Jesus er som Nietzsche - siger en masse og også det modsatte. Slap af-
> Vær lidt musikalsk og brug din intuition

Det gør jeg skam, og jeg tror ikke, du er særlig kristen. Den eneste grund
til, du følger Moses Hansen, er jeres fælles islam-fobi. For dit vedkommende
passer det dig sikkert fint, at kristendommen ikke stiller krav i Danmark,
men vi kristne ved godt, at kristendommen stiller to store krav: Vi skal
elske Gud over alt på jorden, og vi skal elske vor næste som os selv.

Efter min bedste overbevisning passer den danske nationalisme og hygge meget
dårligt med kristendommen, for alting skal være så pænt, at man ikke
forarger nogen. Det passer meget dårligt med budskabet om Jesus, som i den
grad forargede "borgerskabet".

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-02 08:22

> Det gør jeg skam, og jeg tror ikke, du er særlig kristen.

HVORDAN GRADBØJES at være kristen? Antal kirkebesøg pr år? Skal man føle sig
hævet over kulturkristne(som jeg tilhører)?
Må man ku li Nietzsche? Definer.

> [...]
> men vi kristne ved godt, at kristendommen stiller to store krav: Vi skal
> elske Gud over alt på jorden, og vi skal elske vor næste som os selv.

Det gør jeg bedst ved at arbejde for hjemsendelse af muhamedanere.

> [...]
> dårligt med kristendommen, for alting skal være så pænt, at man ikke
> forarger nogen. Det passer meget dårligt med budskabet om Jesus, som i den

Du og Moses er enige om meget. Vedr gerningsretfærdighed er jeg nok lidt
mere grundtvisk, men måske det er en strid om ord.
At handlinger er vigtigere end ord, er vi enige om. Så vær med idag og
imorgen
Griffenfeldtsgade 7a kl 12

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-08-02 00:06

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårligt med kristendommen, for alting skal være så pænt, at man ikke
> forarger nogen. Det passer meget dårligt med budskabet om Jesus, som i den

Rystende enig!

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-08-02 00:05

> [...]

> "Lader de små børn komme til mig"Jesus
>
> (her er han pædofil - og lefler for folks sentimentalisme, som den kloge

Jesus PÆDOFIL?

Nu strammer du den sgu'!

Han mente blot at vi skulle være åbne og modtagelige som børn er det.

Intet andet.

Jeg mener stadig at Mogens Hansen er lige præcis dèn type religiøse
"undermenneske" som Nietzsche advarer imod. En dårlig kopi.
Så jeg forstår stadig ikke din fascination for Mogens Hansen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-08-02 00:02

> [...]
hvad
> I trænger til, endnu før I beder ham om det.

PRÆCIS!

Og dèn er vist gået rent hen over hovedet på Hr. Hansen?

Han overtræder IMHO også Moselovsbudet om at (mis)bruge Herrens navn i tide
og utide...

Anders Peter Johnsen

Fra : Henton

Dato : 06-08-02 19:59

> Han er ikke voldelig

men han ansporer til vold, har du lagt mærke til de mange skattebetalte
betjente, dem skal DU være glad for

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-08-02 20:38

"Henton" <Henton@post.dk> writes:

[Moses Hansen]
> men han ansporer til vold,

Det synes jeg er lidt søgt.

En mand, der siger "slå alle svenskere ned", men ikke selv slår
svenskere ned, ansporer til vold uden at være voldelig.

Moses Hansen opfordrer ikke nogen til vold. At visse grupper i
samfundet så beslutter at kaste med ting, når han viser sig, betyder
sandelig ikke, at han "ansporer til vold".

Ansporer jeg til vold, hvis en eller anden galning på Vesterbrogade
ser sig gal på min skjorte og begynder at tæve mig?

> har du lagt mærke til de mange skattebetalte
> betjente, dem skal DU være glad for

Det skal vi alle. Det er politiets opgave at beskytte os, når vi
benytter vores ret til at demonstrere.
--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : arc@na

Dato : 06-08-02 18:14

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in

> a) "Hellig intolerance"

Han ryddede da Templet i Jerusalem ved at banke alle prangerne og
vekselererne...

arc@na

Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-02 19:44

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote in message

> Han ryddede da Templet i Jerusalem ved at banke alle prangerne og
> vekselererne...

Hvem ved hvad skete.? En fjer blir 5 høns. Måske han prækede om usselt
mammon, og en kræmmer hvis søn var blevet helbredt af Jesu placebolægekunst,
pakkede sin bod sammen.

Fra : Niels

Dato : 06-08-02 19:27

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Var Jesu budskab:
>
> a) "Hellig intolerance"
>
> b) "Hellig tolerance"
>
> Sæt kryds.

Ingen af delene..

Niels

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 07-08-02 17:17

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Moses Hansen opfordrer ikke nogen til vold.

Hans retorik er med til at skabe en stemning af had og frygt der
retfærdiggør vold mod muslimer:

»Islam er farligere end kommunisme, nazisme og atombomber«.

»Muslimerne på Nørrebro er vilde, udisciplinerede, fulde af had og
bitterhed overfor det danske samfund. De får mere end to-tre børn -
hvordan vil det danske samfund ikke se ud, hvis muslimernes antal
fordobles?«

Ved at gøre sig selv til martyr, er han med til yderligere at nære den
stemning. Specielt hvis han kan få drejet den så det i offentligheden
fremstår som om det er hans udtalelser _for_ Jesus og ikke dem _mod_
muslimer der forårsager reaktionen.

Fra : arc@na

Dato : 07-08-02 22:00

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> wrote in

> Hans retorik er med til at skabe en stemning af had og frygt der
> retfærdiggør vold mod muslimer:

Det klarer islamisterne helt fint selv.

Jeg forsager djævelen, alle hans gerninger og alt hans væsen. Herunder
islam.

arc@na