Grus til at jævne græsplæne
Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-08-02 12:32

Hej,

Min græsplæne er gennem årene blevet meget ujævn. Den har desuden en
bund der minder meget om traktose(?) - når det har regnet kan man stikke
en spade i uden problemer, men efter en uges tørvejr er det umuligt.

Kan man strø grus (eller andet) ud og håbe på at ormene vil trække det
ned så det bliver løsnet op ?
I så fald hvilken slags grus og hvornår på året er det bedst ?

pft,
klaus

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-08-02 20:40

On Tue, 06 Aug 2002 13:32:08 +0200, Klaus Jørgensen <kj@no.spam> wrote:

> [...]
>en spade i uden problemer, men efter en uges tørvejr er det umuligt.
>
>Kan man strø grus (eller andet) ud og håbe på at ormene vil trække det

Ormene vil nok ikke gøre det alene. Men så kan man jo gå og stikke en
greb godt og grundigt i jorden. Selv om man hurtigt bliver træt af det

>I så fald hvilken slags grus og hvornår på året er det bedst ?

Støbesand, flisesand, noget som er lidt skarpt i det. Jeg tror det er
ret ligegyldigt hvornår. Midt forår, sommer er nok et godt tidspunkt,
der gror græsset så hurtigt at det hurtigt ikke længere kan ses.

http://www.gartneriet.dk