Spartling
Fra : thomas

Dato : 06-08-02 11:39

Hej Alle,

haves en væg med et lag savsmuldtapet som sidder godt fast, fruen ønsker
glasfilt istedet, kan jeg med fordel sparte direkte ovenpå det eksisterende
tapet og derefter sætte filt på eller skal jeg pille det gamle ned, spartle
op igen og ny filt ?

Thomas

Fra : Thïngmand

Dato : 06-08-02 14:01

> eller skal jeg pille det gamle ned, spartle
> op igen og ny filt ?

Jeg villa leje en tapetdamper (25 kr. i døgnet) - så går det som en leg...
Jeg er sikker på du vil fortryde det, hvis du sætter det uden på det gamle
tapet...

Fra : Niels

Dato : 06-08-02 19:22

"thomas" <thomas.andersen@electrolux.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eksisterende
> tapet og derefter sætte filt på eller skal jeg pille det gamle ned,

Og kan en tapetdamper ikke klare det, kan man klistre savsmuldstapetet til
med en tyk tapetklister og tyndt afdækningsplastik og dagen efter kan både
plast og tapet tages af.

Den løsning brugte jeg, den var faktisk ret god..

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-02 21:23

> [...]
> plast og tapet tages af.
>
> Den løsning brugte jeg, den var faktisk ret god..

Korrekt...
Eller tapetopløser...

Mvh
Allan

Fra : Sidse

Dato : 07-08-02 09:04

> [...]
eksisterende
> tapet og derefter sætte filt på eller skal jeg pille det gamle ned,

Jeg vil ikke anbefale at spartle uden på det eksisterende tapet. Vi har lige
købt et hus
hvor der aldrig har været taget tapet af og vi har kæmpet en kamp for at få
det hele
af, der var dog nogle steder vi ikke kunne få det af, og der er kommet
sandspartel på.
mens vi spartlede besluttede tapeten sig for at komme af, og så er detr
noget møg at spartle!
Brug den tid det tager at få tapeten af, du vil nok blive glad for det i
længden

sidse
sidse@gsx.dk