Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 06-08-02 11:56

Hej
Hvorhenne skal man fremkalde sine film for at få det bedste resultat ??
Jeg har indtil videre prøvet:
Merlin
Kvickly
Fakta
Fredgaard
Japan Photo

Og jeg synes ikke at der er den store forskel...

Hvad synes i ???

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jan R

Dato : 06-08-02 16:19

Hej René

Du skal IKKE gå til BINGO

De har fx smidt mine negativer væk - og da de skulle efterlyses - "bortkom"
index-printet ...
+ de "glemte" !!! liiige at fortælle det ... jeg fik det først at vide 3
uger efter, da jeg "tilfældigt"
kom forbi forretningen (i Valby)

Foto C/AV ved Kongens Nytorv er derimod MEGET venlige og ret dygtige - de
kan også lave
digitale papirbilleder, som bliver KANON flotte - gå derhen næste gang ...

Jan

Fra : Søren Blom

Dato : 06-08-02 20:58

"Jan R" <xxJan_Rxx@hotmail.com> skrev
> Du skal IKKE gå til BINGO
>
> De har fx smidt mine negativer væk

Sikke noget vås, de har ikke smidt dine negativer væk, de er blevet
forbyttet og skal nok dukke op igen.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 06-08-02 20:57

"René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk> skrev
> [...]
> Fredgaard
> Japan Photo
>
> Og jeg synes ikke at der er den store forskel...

Du bruger da også alle billigste steder. Kan godt forstår at man gerne vil
have lavet tingene så billigt så muligt. Men alle de steder du har prøvet
nærmest falder over hinanden for at tilbyde at kunne fremkalde og kopier ens
billeder for 50 kr. eller mindre pr. rulle film, ved sku ikke hvor meget
kvalitet man kan forvente til den pris.

Brug som minimum en fotohandler til at lave dine billeder og der mener jeg
ikke Merlin, få lavet luksus kvalitet. For det første er du så sikker på at
dine billeder også er set med menneske øjne inden at du modtager dem og
selve papiret billederne er kopieret ned på, er af en langt bedre kvalitet.

-
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 07-08-02 08:33

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in

> [...]
> sikker på at dine billeder også er set med menneske øjne inden at du
> modtager dem og selve papiret billederne er kopieret ned på, er af en

Mange fotohandlere sender deres arbejde ud og så kan det jo være hip-som-
hap om man bruger en fotohandler der bruger fx Cewe eller om man bruger et
supermarked der bruger Cewe - hvis vi snakker om kvaliteten af
fotoarbejdet. At der så måske er forskel på den service man får hos
fotohandleren og i supermarkedet er så en helt anden sag..

Der er naturligvis forskel på papiret der bruges til en billig og en luksus
fremkaldelse, men at der er kvalitetsforskel på det papir som fx Merlin
bruger og det som en fotohandler bruger er ukorrekt. De tre papirtyper til
luksusfremkaldelser som jeg er stødt hyppigst på er, i tilfældig
rækkefølge: Fuji Crystal Archive (Merlin, lokal fotohandler), Agfa Prestige
(JapanPhoto SVJH, Foto/C) og Kodak Royal (ISO og Kodak luksusfremkaldelse,
hvor du støder på den).

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 07-08-02 08:25

"René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk> wrote in

> Og jeg synes ikke at der er den store forskel...

Hvis du ikke sammenligner nøjagtig de samme billeder, så vil man sjældent
kunne se den store forskel - især ikke i de labs som du har prøvet her. Den
rigtige test er at tage et negativ og bede butikken om at lave en kopi og
så sammenligne butikkerne på baggrund af denne kopi..

Du kan naturligvis godt sammenligne ting som ridser og støv ved at
indlevere forskellige film.

Men er du utilfreds med den fremkaldelse du har fået alle de steder du
nævner siden du spørger?

Jeg bruger selv Foto/C i Holbergsgade og er meget tilfreds med den kvalitet
de leverer.