Afvikling af I/S virksomhed
Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-08-02 10:08

Hej

Vi er i et et I/S to ejere, er det muligt for mig som den ene at overdrage
min ejerandel til den anden interresant, elller skal jeg købes ud?

Jeg har kigget på T&S hjemmeside + virksomhedsgruiden.dk men syntes ikke at
jeg kan finde noget.
--
Jakob Andersen

Fra : Peter G C

Dato : 06-08-02 16:31

Jakob Andersen skrev i news:aio3m0$97p$1@sunsite.dk

> Hej
>
> Vi er i et et I/S to ejere, er det muligt for mig som den ene at
> overdrage min ejerandel til den anden interresant, elller skal jeg
> købes ud?

Forskellen er den samme. Men svaret er: Ja, du kan overdrage din andel.
Overdrage er lig salg.

Bemærk, at når du overdrager din andel, beskattes du ved salget. Pas på
genvundne afskrivninger mv.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 07-08-02 22:40

> Bemærk, at når du overdrager din andel, beskattes du ved salget. Pas på
> genvundne afskrivninger mv.
>
> /Peter

Nemlig, og husk at sætte fordeling på salgssummen og ikke blot et samlet beløb. Ellers kører den helt galt skattemæssigt. Salgssummen + gælden = aktiverne, og den skal I være enige om hvordan fordeler sig. Køber vil gerne have meget over på f.eks. varelager (straksfradrag) og sælger vil f.eks. hellere have det på driftsmidler/goodwill (reduceret skat).

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE