Honda four club
Fra : Thomas Lund Madsen

Dato : 06-08-02 08:55

Hej!

JEg har netop fået en honda four fra 1975 og håber at finde en veteran/køre
club i Aalborg området.

Jeg har ikke fundet noget der passer helt perfekt - kan nogne hjælpe?

MvH

Thomas

Fra : Brian

Dato : 06-08-02 09:08

"Thomas Lund Madsen" <tlm@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
veteran/køre
> club i Aalborg området.
>
> Jeg har ikke fundet noget der passer helt perfekt - kan nogne hjælpe?

Har også en: Super Sport.. lækker maskine. Dog vil jeg lige fortælle dig at
forsikringsselvskaberne ikke betragter den som en veteran. Dvs. at den IKKE
er billigere i forsikring. Desværre. De vil have at de gamle japanere skal,
enten være MEGET specielle, eller over 50 år for at være veteran.
Vi er snart nogle her på NG´en der har en Honda som din, så mon ikke målet
til næste sæson, kunne være et møde???
Hvis du har mulighed for det, får jeg besøg af en anden Four kører fra
Sjælland i morgen. Jeg bor på Sydfyn, du skal være velkommen til at komme
forbi aswell.

Brian

Fra : Squish

Dato : 06-08-02 12:18

Brian wrote:
> [...]
> Hvis du har mulighed for det, får jeg besøg af en anden Four kører fra
> Sjælland i morgen. Jeg bor på Sydfyn, du skal være velkommen til at komme

Jeg har også en! Har splittet den fuldstændig ad! Stellet er netop
kommet tilbage fra sandblæsning og maling.. Går og venter på nogle lejer
til motoren fra http://www.cmsnl.com - Regner med at den er køreklar i
løbet af en måneds tid!
Der er en side hvor du kan hente værkstedsmanualer, partslister og
servicehåndbøger: http://www.honda4fun.com/
Jeg bor godt nok i kbh, men har planer om at flytte til Odense. Desuden
er jeg tit i Aalborg.

Mvh. Squish

Fra : Brian

Dato : 06-08-02 09:32

"Squish" <hs304FJERNMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> servicehåndbøger: http://www.honda4fun.com/
> Jeg bor godt nok i kbh, men har planer om at flytte til Odense. Desuden

OKI... så er det sgu tid til at lave noget samling på alle de Honda CB Four
der er i DK.
Jeg smider en hjemmeside sammen om dem, med forum og hele pivtøjet i løbet
af ugen. Poster adressen her snart. Der er dog sider hvor Honda CB Four
optræder... men... laver en til. :)

Brian
:\\ Honda CB 550F Super Sport ´75
http://www.haarh.net/MC_Forside.htm

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 06-08-02 13:44

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse

snip
> [...]
> af ugen. Poster adressen her snart. Der er dog sider hvor Honda CB Four
snip

Der var for cirka et halvt års tid siden en (eller flere) der havde samme
ide, men det blev kun til hjemmesiden, www.hondacb.subnet.dk ,men jeg er da
med på ideen, hvis du da godtager at jeg kører på en større four end dig ;)

--
Mvh Claus Jakobsen
( cb750 f2 supersport årg '77 + mvx250f '86 til salg

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 07-08-02 21:37

> [...]
> af ugen. Poster adressen her snart. Der er dog sider hvor Honda CB Four

Jeg synes også at det er en brilliant ide. Det kunne være rart at mødes med
nogle lidelsesfæller og dele erfaringer med at skifte knastkæder og sådan
noget

--
Ivan Bartholin Nielsen
www.kloge.dk

Fra : Jens Jessen

Dato : 06-08-02 10:07

Forsikringsselskabet Nordisk Veteran betragter den som en veteran på lige
fod med andre mærker. Ring og tal med Ole Højgaard på 7021 7075.
PS. Har selv Honda fra 1960.
Der er ingen Honda klub i Danmark mig bekendt.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Brian

Dato : 06-08-02 16:55

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PS. Har selv Honda fra 1960.
> Der er ingen Honda klub i Danmark mig bekendt.

Sjovt nok snakkede jeg med formanden for DK veteran klub, som vist nok er
ham der beslutter om en maskiner er veteran eller ej, og giver det videre
til forsikringsselskabet... og.. jeg fik "nej" ang. min CB four.

www.hondacb.subnet.dk er lukket... desværre... jeg har dog tilbudet om at
overtage... men.. ved ikke helt om jeg vil det.
For jeg vil helst køre den på egen linje og egen maskine, og sidder blot på
en 256/128 linje.
Og... så ved jeg altså ikke med de der store Fours... Det ER jo ikke det
samme.
Brian

Fra : Stones_TM

Dato : 06-08-02 18:46

"Hehe Jeg er med,

Når dyret kan køre ordenligt igen..

MVh

Steen J

Honda CB 750 F1 Som også er lidt Større end Brians, MEnnnnnnnnn som også er
en Four.. heheh

Fra : Stones_TM

Dato : 12-08-02 08:01

Jamen, Hvor holder vi så til alle os Honda CB'ere hvad med om vi fik stukket
hovederne sammen på et eller andet tidspunkt,
Selv, bor jeg I køwenhawnstrup og kunne da godt bruge lidt gode råd..

Mvh

Steen J (som den 11/08/02 blev stoppet ved lejre af en motorcykel med
arbejds blink på, for at køre for Stærk...Hvilket resulterede i en 45 min
sludder om gamle maskiner og en fortsat god tur fra Æggeskallen *G*)

Fra : Jens Jessen

Dato : 06-08-02 19:52

Nu er det jo sådan, at forsikringsselskaberne selv bestemmer hvem de vil
have ind i folden, og ikke én eller anden fra en tilfældig
veteranmotorcykelklub der afgør det. Men ofte er det dog sådan, at man skal
være med i en veteranklub for at for en forsikring - sådan er det også hos
Nordisk veteran.

Fra : Brian

Dato : 06-08-02 19:53

> [...]
skal
> være med i en veteranklub for at for en forsikring - sådan er det også hos

NEMLIG, og jeg kunne ikke komme med i Fyns Veteran med min CB fra ´75.
ØV
Men.. heldigvis har jeg lærerstandens Brandforsikring, som i forvejen er
måske DET billigste forsikringsselskab i danmark... så det går nok... men...
alligevel :(

Brian

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 06-08-02 21:04

brian skrev:
> www.hondacb.subnet.dk er lukket... desværre... jeg har dog tilbudet om at
> overtage... men.. ved ikke helt om jeg vil det.

det er sjovt sidst jeg spurgte var den bare nede pga serveropdatering??

rent bortset fra det kunne det være sjovt, om ikke andet bare aftale et sted
hvor vi kunne mødes (feks karoline næste gang), sådan at vi ku se hinandens
cykler lidt an...

--
mvh Claus

Fra : Brian

Dato : 06-08-02 21:26

"Claus Ruglund Jakobsen" <claus_ruglund@*nospam*jakobsen.tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:3d502b59$0$88357$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
sted
> hvor vi kunne mødes (feks karoline næste gang), sådan at vi ku se

Skal dog lige sige at jeg ikke VED om den er lukket... eller hvad.. men VED
at Martin havde svært ved at holde den i luften. Mente ikke han havde tid.

Jeg er Frisk. Hvor og Hvad er Karolines???
Trænger faktisk også til nogen at køre/ snakke med. MCére er ikke det store
hit i min omgangskreds. Alle vil gerne have en, men ingen gør noget ved det.
Sååå.. Sig til.. så håber jeg at kunne komme.
Fortæl: Hvad er det så med hende der Karoline?

Brian

Fra : Armand

Dato : 07-08-02 01:04

Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:aipbbc$m9i$1@sunsite.dk...

> Jeg er Frisk. Hvor og Hvad er Karolines???
> Fortæl: Hvad er det så med hende der Karoline?

"Karoline", er et cafeteria lige vest for Middelfart på landevejen mod
Den Gamle Lillebæltsbro. Og dér mødes motorcyklister hver "sidste
søndag i måneden" sæson'en igennem!

Check evt. også tråden: "Fest hos MC-Chaufførerne", der indeholder snak
derom!

--
Armand.

Fra : Buck

Dato : 06-08-02 21:31

> For jeg vil helst køre den på egen linje og egen maskine, og sidder blot

> en 256/128 linje.

det er da osse nok hvis du laver siden efter KISS princippet... (Keep It
Simple, Stupid).
Hvis du da vil lægge strøm til bæstet der skal stå og brumme døgnet rundt...

Ellers findes der et hav af gratis servere rundt omkring, og f.eks.
www.netby.dk forlanger ikke at man overklistrer siden med reklamebannere.
Godt nok får man så ikke en smart adresse der er nem at huske, men man kunne
måske få en Honda forhandler el. lign. til at sponsorere et domænenavn der
er nemt at huske...

Den dårligste løsning vil være hvis man lægger siden på en serverplads der
følger med et internetabonnement. For samme dag man skifter abonnement
bliver hjemmesiden så lukket ned

Jeg er computernørd af profession, og vil da gerne bidrage med lidt hjælp
hvor jeg kan, hvis bare jeg kan slippe for at programmere HTML!! :o/
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Brian

Dato : 06-08-02 21:51

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er computernørd af profession, og vil da gerne bidrage med lidt hjælp
> hvor jeg kan, hvis bare jeg kan slippe for at programmere HTML!! :o/

Sjovt nok er jeg også Computertrold. MCSE (Frygter nu alle MS-hadere spazzer
helt ud).
Derfor vil jeg også helst selv køre siden, så har jeg da én grund til at
lege med maskinerne stadig. Er nemlig ikke i proffession længere, men
underviser.
Jeg kan nok klampe noget sammen i Frontpage, men er ikke særlig god til
hjemmesider. SÅ hvis der er nogen der er gode til det, skal jeg nok få det
til at køre på min server.
W2K server (24/7/365)
Hjemmesiden kunne blive:
http://honda.haarh.net

Det er da et oki navn :)
Så slipper vi for at skulle finde sponsorer o.l.

Jeg tror jeg kaster mig over det i nat:
+ også et Forum.

Brian

Fra : Buck

Dato : 07-08-02 07:22

> Jeg tror jeg kaster mig over det i nat:
> + også et Forum.

måske du kan finde noget brugbart på www.groupcare.dk
der er diverse komponenter (også et Forum) lige til at klippe-klistre ind i
Frontpage så man slipper for at rode med diverse scriptsprog. Og så er det
lidt hurtigere, så måske du endda får tid til en ekstra tur på SuperSporten

> W2K server (24/7/365)

*LOL*... dream on...

> http://honda.haarh.net

kunne da helt bestemt bruges...
--
/Buck (MS-hader)
CB 550 F1 ´75 (der har været "open source" indtil flere gange)

Software is like Sex -
It´s better when it´s free

Fra : Brian

Dato : 07-08-02 07:52

"Buck" <buck_@sol.dk> skrev i en meddelelse news:aiqeg2$foq$1@sunsite.dk...

> [...]
> Frontpage så man slipper for at rode med diverse scriptsprog. Og så er det
> lidt hurtigere, så måske du endda får tid til en ekstra tur på

Skrev forkert... mente: 24/6/12

Brian