PopChar X 1.2 & UTF8
Fra : Per Erik Rønne

Dato : 06-08-02 08:11

Jeg synes lige at jeg ville gøre opmærksom på at der er udkommet en
version 1.2 af PopChar X, som betyder en væsentlig forbedring af
produktet.

PopChar understøtter nemlig nu UTF-8, hvilket betyder at tegnsættet er
væsentligt udvidet. Det betyder at alle latinske bogstaver nu er
understøttet. Også østeuropæiske og islandske [edh og thorn].

Da MacSOUP X også understøter UTF-8, kan man altså sætte disse tegn ind
i usenettekster.

Der mangler dog stadig ikke-latinske bogstaver [hele det græske og hele
det kyrilliske alfabet bør være med]. Og de særlige fonetiske. Det ser
dog her mere ud som om det er en mangel ved fontene end ved PopChar.

PopChar X 1.2 installerer i en demo der ikke understøtter alle tegn når
man vil foretage copy-and-paste.

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-02 17:20

On Tue, 6 Aug 2002 09:11:18 +0200, Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Da MacSOUP X også understøter UTF-8, kan man altså sætte disse tegn ind
> i usenettekster.

at man kan er ikke ensbetydende med at man bør...

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 07-08-02 04:22

> at man kan er ikke ensbetydende med at man bør...

Man mangler faktisk ganske tit disse faciliteter. Især på
dk.kultur.sprog. Og her tænker jeg på c med et omvendt ^ over og på de
nordiske tegn edh og thorn.

Unicode er fremtiden, og et stigende antal newsreadere vil understøtte
det. Citerer man i øvrigt direkte fra Politikens Store Ordbog bliver
citaterne automatisk i Unicode.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 06-08-02 20:33

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Jeg synes lige at jeg ville gøre opmærksom på at der er udkommet en
> version 1.2 af PopChar X, som betyder en væsentlig forbedring af
> produktet.

Hvis du har tænkt dig at opgradere til 10.2, så er denne funktionalitet
tilsyneladende indbygget.
Se <http://www.apple.com/macosx/features/font.html> samt
<http://www.thinksecret.com/features/jaguarreader2/images/characterpalet
te.html>.

Så $29, hm....?

--
Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/> (Så længe det varer!)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-08-02 21:15

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Hvis du har tænkt dig at opgradere til 10.2, så er denne funktionalitet
> [...]

Det passer vel meget godt ind i billedet: §129 for Jaguar + $100 for en
e-mail adresse, så er $29 for denne feature vel meget rimeligt prissat.
Der er uanede muligheder for indtjening... eller at presse os over på en
anden platform

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 07-08-02 04:22

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> e-mail adresse, så er $29 for denne feature vel meget rimeligt prissat.
> Der er uanede muligheder for indtjening... eller at presse os over på en

Jae, de er jo efterhånden blevet lidt pevrede. Men jeg tror næppe at de
regner med at den store base af privatbrugere køber en opgradering. De
er godt klare over at det har konsekvenser at inkludere brændere i
datamaterne ...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-08-02 08:09

serse@diku.dk (Per Erik Rønne) writes:

> [...]
> regner med at den store base af privatbrugere køber en opgradering. De
> er godt klare over at det har konsekvenser at inkludere brændere i

Det er mig ubegribeligt. Tjener de ikke nok på maskinerne i sig selv?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 07-08-02 09:12

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det er mig ubegribeligt. Tjener de ikke nok på maskinerne i sig selv?

Tja, indtil engang i 7.x'erne var styresystemet jo gratis ...