Ideer til at lede vand til rist.
Fra : rick

Dato : 06-08-02 00:46

Hej I gruppen,

Jeg er ved at flytte i kollegielejlighed. Her har jeg et badeværelse, hvor
brusenichen er ude på gulvet. Vandet løber så hen til en rist i gulvet -
eller må jeg hellere sige, det var meningen, at det kun skulle løbe derhen

Efter få minutters brusebad ligger der nemlig vand over hele
badeværelsegulvet trods et bruseforhæng. Jeg må ikke få lov til at bygge en
lille forhøjning rundt om brusestedet, så lige nu ligger der gulvklude hele
vejen rundt til at føre vandet det rigtige sted hen. Det irriterer mig, for
der går ikke mange dage, før de ser ulækre ud.

Er der nogen, der har nogle ideer til, hvad man kunne gøre? Jeg har selv
tænkt på at placere en balje der eller om man måske kunne få en eller anden
slags gummiforhøjning til at sætte fast på gulvet, som fører vandet det
rigtige sted hen og som bare kan fjernes igen, når jeg flytter - findes
noget sådant?

Er der nogen, der har nogle forslag?

Mange hilsener rick...

Fra : Ole Jensen

Dato : 06-08-02 07:05

Hej

I de fleste byggemarkeder kan du købe en plastickant til at klæbe på
gulvet. Så bliver vandet indenfor. Da den er klæbet på, kan den nemt
fjernes igen - regner jeg med.

Ole-J

Fra : Peter C.

Dato : 06-08-02 09:02

"Ole Jensen" <o-jensen@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> I de fleste byggemarkeder kan du købe en plastickant til at klæbe på
> gulvet. Så bliver vandet indenfor. Da den er klæbet på, kan den nemt
> fjernes igen - regner jeg med.

Jeps, det ville jeg også ha foreslået, men lige en advarsel !!!

Det koster spidsen af en jetjager.
2 stk. "langsider" og et hjørne = 600,- !!!!!

MVH Peter C.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-08-02 20:34

> Det koster spidsen af en jetjager.
> 2 stk. "langsider" og et hjørne = 600,- !!!!!

Hmm, hvad så med at bruge almindelige tætningslister? Det kan da godt være
at de kun holder et år ad gangen, men de er da til at betale.

Mvh Maria

Fra : Claus Christensen

Dato : 06-08-02 12:18

den der list ole snakked om kan godt fjernes igen
jeg har haft en list
mvh Claus

Fra : Dot

Dato : 06-08-02 10:39

rick skrev i meddelelsen
<3d4f0e06$0$78197$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Er der nogen, der har nogle forslag?

Hvad med en trærist til at stå på uden for badet??? Fjerner selvfølig
ikke vandet (er stadig vådt under) men kunne holder fødderne tørre.
Ellers et lille børnebassin (evt. med opusteligt oppustelig kant).

Dot

Fra : Gert Espersen

Dato : 06-08-02 13:21

Varme i gulvet er også en god løsning.....hehe

M.v.h.

-Gert..

Fra : Thïngmand

Dato : 06-08-02 14:03

> Er der nogen, der har nogle ideer til, hvad man kunne gøre?

Tja, du kunne jo bare give den en ordentlig silicone fuge/"høj" - den skulle
vare til at få af igen (linolium?)

Fra : rick

Dato : 07-08-02 23:20

"rick" <rick@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

Tusind tak for alle jeres gode svar.

Jeg vil lige prøve at se, hvor jeg billigst kan få sådan en plastickant.
Ellers må jeg jo prøve med sådan en silicone-forhøjning - hvis den da ikke
tager skade, hvis jeg kører henover den med en gulvskrubber af og til?

Hilsen rick...