GPRS igen igen
Fra : Kim Sørensen

Dato : 05-08-02 22:02

Nu er det så meget snak om GPRS fortiden, så nu vil jeg lige blande mig
lidt.
Er det GPRS kun noget man kan bruge hvis man har en bærbar pc'er? Eller kan
man og kun nøjes med sin mobilos? Hvad kan man i så fald bruge den til? WAP?
Hvad hvis man har en Nokia 9110 eller 9210? Er der da noget man kan bruge
GPRS og tlf., alene til?

/Kim
--
Gamebookers, den bedste online bookmaker på nettet.
Livebetting, P2P (Sæt dine egne odds), Bet via WAP mm.

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 05-08-02 22:27

Så vidt jeg ved, er det ikke GPRS mulighed på Nokia 9xxx modellerne - men
bl.a. kun highspeeddata
Ja, du kan bruge GPRS med ikke bare din bærbar, men også via
infrarød/bluetooth/kabel med din pocketpc/palm. Du kan også bare bruge gprs
via din mobil uden andet tingeltangel. Fx til din pop3klient på din telefon,
til wap og evt. til et kamera (T39/T68(i) communicam) kan også sende via
gprs og sidst men ikke mindst sms og gprs. WAP får jo en helt anden
dimension, når du ikke behøver at tænke på minutpris og det tilmed kører
hurtigt og du kan se MASSER af wapsider på een megabyte. Der afregnes jo i
trafik når man har GPRS abonnement.

mvh

Kamran

Fra : Kim Sørensen

Dato : 06-08-02 06:38

"Kamran Sarwar" <KamranSarwar2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Ja, du kan bruge GPRS med ikke bare din bærbar, men også via
> infrarød/bluetooth/kabel med din pocketpc/palm. Du kan også bare bruge

ok

Fx til din pop3klient på din telefon,
> til wap og evt. til et kamera (T39/T68(i) communicam) kan også sende via
> gprs og sidst men ikke mindst sms og gprs.

SMS?
hvordan det? Koster det så ikke mere endhedstakst at sende en sms?

> [...]
> hurtigt og du kan se MASSER af wapsider på een megabyte. Der afregnes jo i

Det er rigtigt, kan jeg sagtens se det smarte i. Kan man godt starte nogle
programmer til WAP, tænker her på en WAP udgave af f.eks. ICQ?

/Kim

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 06-08-02 20:54

Det med SMS over GPRS - der tænkte jeg det samme som dig - Ville det så ikke
koste 50øre (eller anden enhedspris) pr. sms? Men jo, det koster stadig
enhedspris - så der kan jeg ikke liiiiige se fidusen med sms over GPRS - men
muligheden er der på telefonen. Sælgeren i TDC sagde dog, at tidligere der
var sms via gprs gratis pga manglende fakturering af GPRS forbrug

Og med hensyn til en wap udgave af ICQ - jo det findes og ganske brugbart,
hvis du wapper via gprs og vil være always online på icq. Det er især godt,
hvis du ikke har en pocketpc, som jo også kan køre pocketicq via mobil
(bluetooth/IR) og GPRS.
Jeg kan lige afslutte med wap icq gatewayen : wap88.com - så simpelt er det.
Tilslut dig din wap - surf hen til wap88.com - indtast icq brugernavn/kode
og icq derud'a.

Håber det er nok

mvh

Kamran

Fra : KGB

Dato : 06-08-02 22:00

"Kamran Sarwar" <KamranSarwar2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det.
> Tilslut dig din wap - surf hen til wap88.com - indtast icq brugernavn/kode

ALT for godt !!!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB