/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Min Første MC CB900F '84 :D - Men hvilket~
Fra : Torben Schjødt \(240~


Dato : 05-08-02 21:49

Hej NG,
Det ser ud til, at jeg kommer til at bruge en del tid på
dk.fritid.motorcykel - her er godtnok en hyggeligt tone, og hjælpsomhed i
massevis (håber at jeg med tiden kan bidrage).

Jeg har lige fået min første mc - en Honda CB900F Bol dór som jeg synes
rigtig godt om.

Dog har jeg et par ting som jeg synes at jeg vil spørge om.
1. Der kommer et lille "klonk" fra styretøjet, når jeg accelererer kraftigt.
2. Ventilerne "tikker" efter min bedste overbevisning meget.
3. Med passager "wobbler!?" forhjulet ved en konstant hastighed ca. 60km/t.

Jeg har virkelig gennemrusket styretøjet efter bedste evne (mit kørekort er
ret nyt, så jeg ved stadig, hvordan man bør gøre - tror jeg da men kan
ikke finde slør på denne måde.

Gode forslag - samt anbefalinger at værksteder til en gammel Honda - er mere
end velkomne.

Mvh Torben,
CB900F Bol Dór '84



 
 
m.grewy (05-08-2002)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 05-08-02 21:59


"Torben Schjødt (2400)" <ts.REMOVETHIS@snaps.dk> wrote in message
news:aimocp$onc$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG,
> Det ser ud til, at jeg kommer til at bruge en del tid på
> dk.fritid.motorcykel - her er godtnok en hyggeligt tone, og hjælpsomhed i
> massevis (håber at jeg med tiden kan bidrage).

Ja ikke, det er derfor vi andre også bliver ved med at holde til her
>
> Jeg har lige fået min første mc - en Honda CB900F Bol dór som jeg synes
> rigtig godt om.
>
Tillykke med den havde selv en 81`er fra 97-99

> Dog har jeg et par ting som jeg synes at jeg vil spørge om.
> 1. Der kommer et lille "klonk" fra styretøjet, når jeg accelererer
kraftigt.
> 2. Ventilerne "tikker" efter min bedste overbevisning meget.
> 3. Med passager "wobbler!?" forhjulet ved en konstant hastighed ca.
60km/t.
>
> Jeg har virkelig gennemrusket styretøjet efter bedste evne (mit kørekort
er
> ret nyt, så jeg ved stadig, hvordan man bør gøre - tror jeg da men kan
> ikke finde slør på denne måde.
>
> Gode forslag - samt anbefalinger at værksteder til en gammel Honda - er
mere
> end velkomne.
>
>
>
Du kunne jo prøve at komme ned til fest ved os som er omtalt længere nede.
Der skal nok være en der har lidt forstand på det som gider at bruge 5 min,
på at tage en prøvetur for at se hvad det er.
Men et godt råd kom rimeligt tidligt, inden de får lidt for meget indenbords
:)

Michael



Torben (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 05-08-02 22:15

> Du kunne jo prøve at komme ned til fest ved os som er omtalt længere nede.
> Der skal nok være en der har lidt forstand på det som gider at bruge 5
min,
> på at tage en prøvetur for at se hvad det er.
> Men et godt råd kom rimeligt tidligt, inden de får lidt for meget
indenbords
> :)

Jo, tak det lyder sgu godt - jeg vil se om jeg kan komme !

- Men jeg vil jo køre NU! ;D - så gode råd/værkesteder er stadig velkomne !

Mvh Torben



Bent Erik Thomsen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 05-08-02 22:42

1) Sæt maskinen op på centralstøttebenet.
2) Få en venlig person til at tynge bagenden ned så forhjulet hænger frit
3) Mens din hjælper holder maskinen fast, forsøger du at trække - skubbe
med forhjulet.
4) Hvis du kan mærke det mindste slør skal kronlejerne strammes.

mvh
--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)

"Torben" <ts.REMOVETHIS@her.adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:aimpsl$qop$1@news.cybercity.dk...
> > Du kunne jo prøve at komme ned til fest ved os som er omtalt længere
nede.
> > Der skal nok være en der har lidt forstand på det som gider at bruge 5
> min,
> > på at tage en prøvetur for at se hvad det er.
> > Men et godt råd kom rimeligt tidligt, inden de får lidt for meget
> indenbords
> > :)
>
> Jo, tak det lyder sgu godt - jeg vil se om jeg kan komme !
>
> - Men jeg vil jo køre NU! ;D - så gode råd/værkesteder er stadig velkomne
!
>
> Mvh Torben
>
>



Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 01:44


Bent Erik Thomsen <bmt@poet.dk> skrev i en
news:aimr5b$rg2$1@tux.netsite.dk...
> 1) Sæt maskinen op på centralstøttebenet.
> 2) Få en venlig person til at tynge bagenden ned så forhjulet hænger
frit
> 3) Mens din hjælper holder maskinen fast, forsøger du at trække -
skubbe
> med forhjulet.
> 4) Hvis du kan mærke det mindste slør skal kronlejerne strammes.

- - - - - - forudsat at det ikke skyldes:
- At kronrørslejerne ikke passer optimalt, men derimod sidder for
løst i kronrøret!
- At glideringene i teleskopbenene er opslidte!

--
Armand.






Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 01:51


Bent Erik Thomsen <bmt@poet.dk> skrev i en
news:aimr5b$rg2$1@tux.netsite.dk...
> 1) Sæt maskinen op på centralstøttebenet.
> 2) Få en venlig person til at tynge bagenden ned så forhjulet hænger
frit
> 3) Mens din hjælper holder maskinen fast, forsøger du at trække -
skubbe
> med forhjulet.
> 4) Hvis du kan mærke det mindste slør skal kronlejerne strammes.

- - - - - - forudsat at det ikke skyldes:
- At kronrørslejerne ikke passer optimalt, men derimod sidder for
løst i kronrøret!
- At glideringene i teleskopbenene er opslidte!

--
Armand.






Bent Erik Thomsen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 05-08-02 22:45

Og prøv også at vrikke med forhjulet. Det kunne være forhjulslejerne den var
gal med.

mvh
--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)




Torben (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 05-08-02 22:49

> Og prøv også at vrikke med forhjulet. Det kunne være forhjulslejerne den
var
> gal med.

Tusind tak til Bent - nu ved jeg at jeg gjorde det rigtige - i hvert fald
med kronlejerne.
- Forhjulslejerne har jeg testet ved, at forsøge, at presse teleskopstang
væk fra mig, imens jeg hiver forhjulet imod mig.

Der er ikke noget at bemærke ved nogen af øvelserne (og der er brugt mange
kræfter) - så nu er spørgsmålet bare hvad det så kan være...

Mvh. Torben



Jørgen Winther (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 05-08-02 22:21


"Torben Schjødt (2400)" <ts.REMOVETHIS@snaps.dk> wrote in message
news:aimocp$onc$1@news.cybercity.dk...

Tillykke med den nye dejlige motorcykel. Den skal du nok blive glad for!

> Dog har jeg et par ting som jeg synes at jeg vil spørge om.
> 1. Der kommer et lille "klonk" fra styretøjet, når jeg accelererer
kraftigt.
> 2. Ventilerne "tikker" efter min bedste overbevisning meget.
> 3. Med passager "wobbler!?" forhjulet ved en konstant hastighed ca.
60km/t.

ad 1: Det har jeg aldrig oplevet på min.
ad 2: Der er en del lyde fra sådan en CB motor, og det er vel et spørgsmål,
om det nu også er ventilerne, der tikker. Dels støjer ventilerne også, når
de er normalt justeret (pga. den tekniske konstruktion med shims, som jeg i
øvrigt ikke skal gøre mig klog på), og dels rasler diverse kæder i motoren
og koblingen skramler også på de fleste eksemplarer. Men det er helt
normalt, og der behøver således ikke at være noget galt med din
Selvfølgeligt: Det kan da aldrig skade at få justeret og efterset sådan en
maskine, især når du nu lige har fået den og gerne vil være sikker på, at
den er helt perfekt.
ad 3: Wobbling har jeg også oplevet, især da jeg på et tidspunkt fik nye
dæk! Om det var typen eller monteringen af dækkene, den var gal med, ved jeg
ikke, men det skete i øvrigt kun med masser af baggage langt bagude og i
kraftig modvind og ved hurtige nedbremsninger fra høj fart - alt sammen på
én gang! Dæktrykket havde en del at sige for hvornår det indtraf. Derfor vil
jeg da foreslå, at du prøver at checke dæktrykket, evt. eksperimenterer lidt
med det, og ser, hvornår og om du med normal belastning oplever fænomenet -
hvis det ikke er i orden, bør du få kontrolleret dækkenes afbalancering og
gerne hjullejerne. Skulle der være noget galt med sturetøjet i øvrigt (jfr.
pkt. 1) skal det naturligvis også bringes i orden, inden du for alvor kan
teste wobblingen.

> Gode forslag - samt anbefalinger at værksteder til en gammel Honda - er
mere
> end velkomne.

Se på www.dmcn.dk for anmeldelser - jeg har selv fået særdeles behagelig og
kompetent betjening hos både Lydmuren (i Stenløse) og hos Aagesen (i
Rødovre). Og det på en maskine næsten svarende til din, nemlig en 7½'er af
samme slags. Nu er maskinen desværre solgt, men de to kan da heldigvis også
finde ud af andre maskiner

Mvh.
Jørgen





Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 01:30


Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en
news:P_B39.3674$G3.564976@news010.worldonline.dk...
>
> "Torben Schjødt (2400)" <ts.REMOVETHIS@snaps.dk> wrote in message
> news:aimocp$onc$1@news.cybercity.dk...
>
> Tillykke med den nye dejlige motorcykel. Den skal du nok blive glad
for!
>
> > Dog har jeg et par ting som jeg synes at jeg vil spørge
om...........
> > 2. Ventilerne "tikker" efter min bedste overbevisning meget.
> ad 2: Der er en del lyde fra sådan en CB motor, og det er vel et
spørgsmål,
> om det nu også er ventilerne, der tikker. Dels støjer ventilerne også,
når
> de er normalt justeret (pga. den tekniske konstruktion med shims, som
jeg i
> øvrigt ikke skal gøre mig klog på).......

- - - - - så vil jeg!:

Shims som justering af ventil-spillerummet tyder på at knasten træder
direkte på ventilen uden nogen form for vippearm (jeg ved godt at de
oderne motorer såvel har vippearme, som shims; men det gælder ikke
CB'eren!), og det medfører at spillerummet kan reduceres betragteligt
(især i forhold til motorer med både vippearme og stødstænger!)!
For Bol d'Or er tallet så lavt som 0,06 mm spillerum - Og dét kan ikke
ligefrem siges at give anledning til topstykke-larm :-|

--
Armand.




Jørgen Winther (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 07-08-02 08:15


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:aipphd$vrt$1@news.cybercity.dk...
> Shims som justering af ventil-spillerummet tyder på at knasten træder
> direkte på ventilen uden nogen form for vippearm [...]
> For Bol d'Or er tallet så lavt som 0,06 mm spillerum - Og dét kan ikke
> ligefrem siges at give anledning til topstykke-larm :-|

Nej, det var nok et lidt forhastet forsøg fra min side på blot at beskrive
alle lyde i motoren under ét som "larm". Men kunne konceptet med shims
tænkes at give en "tikkende" lyd?

--
Jørgen



Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 22:57


Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en
news:PN349.5472$G3.786523@news010.worldonline.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:aipphd$vrt$1@news.cybercity.dk...
> > Shims som justering af ventil-spillerummet tyder på at knasten
træder
> > direkte på ventilen uden nogen form for vippearm [...]
> > For Bol d'Or er tallet så lavt som 0,06 mm spillerum - Og dét kan
ikke
> > ligefrem siges at give anledning til topstykke-larm :-|
> Nej, det var nok et lidt forhastet forsøg fra min side på blot at
beskrive
> alle lyde i motoren under ét som "larm". Men kunne konceptet med shims
> tænkes at give en "tikkende" lyd?

Næppe!
Ventil-lyde = spillerums-lyde, og det er der som nævnt ikke meget af!

Umiddelbart synes jeg ikke at kunne huske Bol d'Ors som særligt raslende
(á CB750 SOHC) :-/
Men der er selvfølgelig løbe meget vand i åen siden de var nye!

Den bedste metode at minimere tomgangs-raslen på, er forøvrigt at holde
karbunaderne godt synkroniserede, samt bruge et udstødnings-system med
passende modtryk (det originale!?)!

--
Armand.



D@n Dethlefsen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 05-08-02 22:41

> Det ser ud til, at jeg kommer til at bruge en del tid på
> dk.fritid.motorcykel - her er godtnok en hyggeligt tone, og hjælpsomhed i
> massevis (håber at jeg med tiden kan bidrage).

Jo hyggeligt sted ikke ;>)

>
> Jeg har lige fået min første mc - en Honda CB900F Bol dór som jeg synes
> rigtig godt om.

Tillykke

>
> Dog har jeg et par ting som jeg synes at jeg vil spørge om.
> 1. Der kommer et lille "klonk" fra styretøjet, når jeg accelererer
kraftigt.
> 2. Ventilerne "tikker" efter min bedste overbevisning meget.
> 3. Med passager "wobbler!?" forhjulet ved en konstant hastighed ca.
60km/t.
>
> Jeg har virkelig gennemrusket styretøjet efter bedste evne (mit kørekort
er
> ret nyt, så jeg ved stadig, hvordan man bør gøre - tror jeg da men kan
> ikke finde slør på denne måde.

1. Det kan være forgaffelen der fjeder helt ud, men jeg tro det ikke, jeg
tro selv at du er inde på noget af det rigtige med at dine kronrørslejer
ikke er slidte eller ej justeret helt korrekt, det passer meget godt med
punkt 3, shimmy optræder ved en hastighed af 60-80 km/t f.eks hvis
kronslejer ikke er justeret korrekt eller er slidte & nogle gange kan det
også forekomme med nedslidt fordæk og/eller forkert dæktryk.

> Gode forslag - samt anbefalinger at værksteder til en gammel Honda - er
mere
> end velkomne.
>

Læs forhandler anmeddelser på http://www.dmcn.dk/ og vælg der udfra dem du
ønsker at bruge.

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Torben (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 05-08-02 23:00

> > Det ser ud til, at jeg kommer til at bruge en del tid på
> > dk.fritid.motorcykel - her er godtnok en hyggeligt tone, og hjælpsomhed
i
> > massevis (håber at jeg med tiden kan bidrage).
>
> Jo hyggeligt sted ikke ;>)

Bestemt - jeg tror ikke, at jeg nogensinde har mødt noget lignende, noget
sted på nettet - Jeg tror egentlig bare at MC mennesker er rare mennesker !

> 1. Det kan være forgaffelen der fjeder helt ud, men jeg tro det ikke, jeg
> tro selv at du er inde på noget af det rigtige med at dine kronrørslejer
> ikke er slidte eller ej justeret helt korrekt, det passer meget godt med
> punkt 3, shimmy optræder ved en hastighed af 60-80 km/t f.eks hvis
> kronslejer ikke er justeret korrekt eller er slidte & nogle gange kan det
> også forekomme med nedslidt fordæk og/eller forkert dæktryk.

Ok, jeg tror muligvis også at dæktrykket er lidt for højt !

"forgaffelen der fjeder helt ud" ?!? - altså lige inden forhjulet letter?
den skulle godtnok have 100-110hk, men jeg må indrømme, at jeg er lidt
forsigtig med gassen (jeg fik den i torsdags) indtil videre.

Mvh Torben



D@n Dethlefsen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 05-08-02 23:17

>
> Ok, jeg tror muligvis også at dæktrykket er lidt for højt !
>
> "forgaffelen der fjeder helt ud" ?!? - altså lige inden forhjulet letter?
> den skulle godtnok have 100-110hk, men jeg må indrømme, at jeg er lidt
> forsigtig med gassen (jeg fik den i torsdags) indtil videre.
>
Ja lige inden hjulet letter, men kan man lave powerwhellie på en CB900F den
er da normalt lidt tung fortil ?
Er 95 hk ikke lidt mere korrekt ?, Hvis den skal havde 100-110 hk skal da
være lavet temmeligt meget ved den ?

Men hvis det er forgaffelen der "klonker", var det nok en god ide at skifte
olien i denne, den kan jo være at det er det rene vand der er tilbage i den.
Hvis forgaffelolien er slidt/gammel kan det også være grunden til din shimmy

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Torben (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 05-08-02 23:33


"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4efa09$0$87323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Ok, jeg tror muligvis også at dæktrykket er lidt for højt !
> >
> > "forgaffelen der fjeder helt ud" ?!? - altså lige inden forhjulet
letter?
> > den skulle godtnok have 100-110hk, men jeg må indrømme, at jeg er lidt
> > forsigtig med gassen (jeg fik den i torsdags) indtil videre.
> >
> Ja lige inden hjulet letter, men kan man lave powerwhellie på en CB900F
den
> er da normalt lidt tung fortil ?
> Er 95 hk ikke lidt mere korrekt ?, Hvis den skal havde 100-110 hk skal da
> være lavet temmeligt meget ved den ?
Tja, der er kommet en Laser 4i1 på den - det ser faktisk også ret pænt ud -
og så er karburatorerne blevet justeret efter den. Den er efter sigende
blevet udmålt 110hk for 2 år siden - men den skal nok justeres lidt for at
komme helt derop igen (ventilerne tikker lidt for meget tror jeg).

> Men hvis det er forgaffelen der "klonker", var det nok en god ide at
skifte
> olien i denne, den kan jo være at det er det rene vand der er tilbage i
den.
> Hvis forgaffelolien er slidt/gammel kan det også være grunden til din
shimmy

Ja, det kunne også være en mulighed - tak for din hjælp - endnu en gang!

Mvh Torben



Brian Wendelbo (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 06-08-02 19:02


"Torben" <ts.REMOVETHIS@her.adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:aimue0$101f$1@news.cybercity.dk...
>
> > > "forgaffelen der fjeder helt ud" ?!? - altså lige inden forhjulet
> letter?
> > > den skulle godtnok have 100-110hk, men jeg må indrømme, at jeg er lidt
> > > forsigtig med gassen (jeg fik den i torsdags) indtil videre.
> > >
> > Ja lige inden hjulet letter, men kan man lave powerwhellie på en CB900F
> den
> > Er 95 hk ikke lidt mere korrekt ?, Hvis den skal havde 100-110 hk skal
da
> > være lavet temmeligt meget ved den ?
> Tja, der er kommet en Laser 4i1 på den - det ser faktisk også ret pænt
ud -
> og så er karburatorerne blevet justeret efter den. Den er efter sigende
> blevet udmålt 110hk for 2 år siden - men den skal nok justeres lidt for at
> komme helt derop igen (ventilerne tikker lidt for meget tror jeg).


Lol he ja du må undskylde at jeg griner lidt, men jeg har nu altså lidt
svært ved at tro at du kan lave en powerwheelie, på den bol´dor???? jeg har
selv en cb900f og den vejer altså immervæk over 230 kg.. Det er jo ren jern
på den gamle svend.. Jeg har oxo monteret en Laser 4i1 , som er justeret
ind, og det sidste rullefeldt viste 76.2 hk på hjulet, og det er ellers
rimelig godt for en bol´dor, men det er altså ikke nok til at løfte hjulet,
med mindre man direkte rykker alt hvad man kan fra en svingende position, og
så er jeg da ikke en gang sikker på at den kommer op??.
Men Torben al respekt for din bol´dor, det kan da godt være at den har
100-110 hk, men i så fald vili jeg da meget meget meget gerne se den, og
evt prøve en tur... ( så må du prøve min ). Måske skulle du overveje at
sende den på en Dynojet, for at se om den nu oxo har de heste de har lovet,
dig.... jeg tvivler desværre


Brian W.

CB900f 76.2 hk på hjulet
yzf1000r 132 hk på hjulet.

Målt på DynoJet



Torben (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 06-08-02 22:44

> Lol he ja du må undskylde at jeg griner lidt, men jeg har nu altså lidt
> svært ved at tro at du kan lave en powerwheelie, på den bol´dor????
Jeps - jeg stiller mig jo osse tvivlende - jeg er ret ny i faget, og jeg ved
ikke rigtig hvor mange kræfter der skal til...

> selv en cb900f og den vejer altså immervæk over 230 kg.. Det er jo ren
jern
> på den gamle svend.. Jeg har oxo monteret en Laser 4i1 , som er justeret
> ind, og det sidste rullefeldt viste 76.2 hk på hjulet, og det er ellers
> rimelig godt for en bol´dor
Ok - jeg som troede at den havde ca. 93hk fra fabrikken..

> men det er altså ikke nok til at løfte hjulet,
> med mindre man direkte rykker alt hvad man kan fra en svingende position,
og
> så er jeg da ikke en gang sikker på at den kommer op??.
Det lyder godt - jeg frygter også en sådan situation !

> Men Torben al respekt for din bol´dor, det kan da godt være at den har
> 100-110 hk, men i så fald vili jeg da meget meget meget gerne se den, og
> evt prøve en tur... ( så må du prøve min ).
Det ville da være hyggeligt - det er osse fint at have en CB900F Bol'dor
fælle at dele oplevelserne med !

>Måske skulle du overveje at
> sende den på en Dynojet, for at se om den nu oxo har de heste de har
lovet,
> dig.... jeg tvivler desværre
Det bliver nok ikke aktuelt - det betyder ikke så meget for mig - jeg er
bare glad for min kværn !!

Mvh Torben
Honda CB900F Bol'dor '84 - mellem 10 & 250hk.



Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 00:05


Brian Wendelbo <Dustyman41@hotmail.com> skrev i en
news:3d500f73$0$250$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
>
> Lol he ja du må undskylde at jeg griner lidt, men jeg har nu altså
lidt
> svært ved at tro at du kan lave en powerwheelie, på den bol´dor????
jeg har
> selv en cb900f og den vejer altså immervæk over 230 kg.. Det er jo ren
jern
> på den gamle svend.. Jeg har oxo monteret en Laser 4i1 , som er
justeret
> ind, og det sidste rullefeldt viste 76.2 hk på hjulet, og det er
ellers
> rimelig godt for en bol´dor, men det er altså ikke nok til at løfte
hjulet,

Derfor kan forgaflen da godt alligevel strækkes helt ud!
Og især i kraft af manglende dæmpning (tynd/gammel forgaffel-olie) er
det sandsynligt at den ligefrem kan *klonk'e* ved den fulde udstrækkelse
:-/

--
Armand.



Brian Wendelbo (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 07-08-02 12:59


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:aipo5c$u6l$3@news.cybercity.dk...
>
> Brian Wendelbo <Dustyman41@hotmail.com> skrev i en
> news:3d500f73$0$250$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> >
> > Lol he ja du må undskylde at jeg griner lidt, men jeg har nu altså
> lidt
> > svært ved at tro at du kan lave en powerwheelie, på den bol´dor????
> jeg har
> > selv en cb900f og den vejer altså immervæk over 230 kg.. Det er jo ren
> jern
> > på den gamle svend.. Jeg har oxo monteret en Laser 4i1 , som er
> justeret
> > ind, og det sidste rullefeldt viste 76.2 hk på hjulet, og det er
> ellers
> > rimelig godt for en bol´dor, men det er altså ikke nok til at løfte
> hjulet,
>
> Derfor kan forgaflen da godt alligevel strækkes helt ud!
> Og især i kraft af manglende dæmpning (tynd/gammel forgaffel-olie) er
> det sandsynligt at den ligefrem kan *klonk'e* ved den fulde udstrækkelse
> :-/
>
> --
> Armand.


Jebs, men indforståelsen af en powerwheelie er efter min mening at forhjulet
løfter sig fra jorden, under en acceleration???? eller det er måske bare
noget jeg har sat mig i hovedet.

Brian W.



Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 23:02


Brian Wendelbo <Dustyman41@hotmail.com> skrev i en
news:3d510bb8$0$249$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:aipo5c$u6l$3@news.cybercity.dk...
> >
> > Brian Wendelbo <Dustyman41@hotmail.com> skrev i en
> > news:3d500f73$0$250$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > >
> > > Lol he ja du må undskylde at jeg griner lidt, men jeg har nu altså
> > > lidt svært ved at tro at du kan lave en powerwheelie, på den
bol´dor????
> > Derfor kan forgaflen da godt alligevel strækkes helt ud!
> > Og især i kraft af manglende dæmpning (tynd/gammel forgaffel-olie)
er
> > det sandsynligt at den ligefrem kan *klonk'e* ved den fulde
udstrækkelse
> Jebs, men indforståelsen af en powerwheelie er efter min mening at
forhjulet
> løfter sig fra jorden, under en acceleration???? eller det er måske
bare
> noget jeg har sat mig i hovedet.

Næh da!

Men jeg gentager lige:
"Derfor kan forgaflen da godt alligevel strækkes helt ud"!

Fuld udstrækning af forgaflen er ikke nødvendigvis kun 10 gram før end
at forhjulet løfter sig i en wheelie!
Eftersom at vi taler om mislyde og evt. forekommende udstrækning af
teleskopet, er wheelie-snak derfor irrelevant for sagen!

--
Armand.





Henrik Nielsen - Rap~ (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 06-08-02 08:17

"her er godtnok en hyggeligt tone"
Jep.

Tillykke med "dyret". Den skal du nok blive glad for. Vi har også én i
klubben, som de sidste par år har taget turen syd over

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Jens Jacob Bager Jen~ (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-08-02 15:54

"> Anbefalinger at værksteder til en gammel Honda
> er mere end velkomne.

Hej Torben

Nu da du ikke skriver hvor du bor, tolker jeg dig som københavner. Der er
kun københavnere der kan finde på at spørge om er værksted på en
landsdækkende kanal, uden at nævne hvor i landet man bor.

Jeg vil anbefale:
Søborg MC. De er så flinke at jeg nogen gange får det helt dårligt. Billige
og fantastisk god service er kendetegnet. tlf: 39

Søborg MC
Tinghøjvej 51
2860 Søborg
tlf: 3969-1401
http://www.soborgmc.dk/

eller

Agusta Klaus. Dygtig, kompetent og billig. Har meget erfaring med Honda. Jeg
synes dog nogen gange han lyder som en nar. Nogle kvaliteter har han da,
jeg kommer jo igen

Agusta Motor
Frederiksborgvej 222
2400 København NV
tlf: 39678231

Læs anbefalingerne på www.dmcn.dk

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Jens Jacob Bager Jen~ (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-08-02 15:56

> Nu da du ikke skriver hvor du bor, tolker jeg dig som københavner. Der er
> kun københavnere der kan finde på at spørge om er værksted på en
> landsdækkende kanal, uden at nævne hvor i landet man bor.

Jeg kører med klatten. Først nu ser jeg overskriften. Hmm. Di da dumm......

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste