køb af vare på Gibraltar
Fra : CO

Dato : 05-08-02 22:30

Hej !

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, jeg er i min søgning på nogle instrumenter
til privat brug
faldet over en yderst billigt hjemmeside på Gibraltar, og vil derfor spørge
om man blot kan
importere direkte derfra, eller om der kommer moms, told og andre
ubehagelige overraskelser
med i købet ?? ( beløbet vi taler om er ca. 6.000 kr. )

med venlig hilsen
Claus

Fra : Gevaldi

Dato : 06-08-02 07:24

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Padre

Dato : 06-08-02 11:05

Gibraltar er da ikke med i EU ?

Padre

Fra : Gevaldi

Dato : 06-08-02 11:53

Padre skrev:

> Gibraltar er da ikke med i EU ?

Nedenstående er "sakset" fra:

"As part of the European Union"

http://www.gibraltar.gov.gi/gov_depts/finance/fin_index.htm

Fra : Padre

Dato : 06-08-02 12:21

> Nedenstående er "sakset" fra:
>
> "As part of the European Union"
>
> http://www.gibraltar.gov.gi/gov_depts/finance/fin_index.htm

I'll be damned

Det er de sør'me - jeg syntes bare jeg kunne huske at Spanien havde blokeret
for deres medlemskab.

padre

Fra : Gevaldi

Dato : 06-08-02 12:36

Padre skrev:

> I'll be damned

Skal det være spansk, hedder det vel:

Comprendre amig

Fra : TGD

Dato : 06-08-02 08:17

"CO" <claus-@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ubehagelige overraskelser
> med i købet ?? ( beløbet vi taler om er ca. 6.000 kr. )

Prøv lige at tjekke med told og skat for jeg mener at reglen for handel med
et EU land IKKE gælder for Gibraltar og De Kanariske Øer grundet deres
særstatus.

Fra : TGD

Dato : 06-08-02 12:33

"CO" <claus-@e-box.dk> skrev i en meddelelse
<KLIPPET>

Jups den er god nok der gælder andre regler for Gibraltar:

Sakset fra Told og skat.

EU-lande er foruden Danmark: Belgien, Finland, Frankrig, Grækenland,
Holland, Irland, Italien, Luxembourg, Portugal, Spanien, Storbritannien,
Sverige, Tyskland og Østrig.

Monaco og Isle of Man betragtes som en del af EU.

Følgende områder betragtes derimod som "steder uden for EU":
Færøerne og Grønland (Danmark)
Helgoland - Området Büsingen (Tyskland)
Livigno - Campione d'Italia - Luganosøens nationale farvande (Italien)
Kanaløerne (Storbritannien)
De Kanariske Øer - Ceuta - Melilla (Spanien)
De oversøiske Departementer (Frankrig)
Bjerget Athos (Grækenland)
Ålandsøerne (Finland)
Andorra