Vandet i vandtønde lugter
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-08-02 21:33

Mit opsamlede vand i vandtønden lugter råddent. Kan man gøre
noget for at undgå dette? Jeg har en 200 liters grøn plastiktønde
og jeg bruger ikke låget, men hjælper det at gøre det?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 05-08-02 22:25

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget for at undgå dette? Jeg har en 200 liters grøn plastiktønde
> og jeg bruger ikke låget, men hjælper det at gøre det?

Hej

Vi har to tønder, en med vand fra et alm. betontegltag og en med vand fra
carportens plasttag. Vandet fra plasttaget stinker værre end .... og det
andet er rent og lugtfrit, sikkkert fordi alger og smuds bliver filtreret
fra på tagstenene, men for at komme til sagen:

Vi har set os nødsaget til mindst én gang om året at tømme, rense og
lufttørre stinketønden, og så tilføje en lille smule klorin (ca ½ dl. én
gang) når tønden er fyldt igen. Jeg var lidt betænkelig omkring vanding af
blomster og urtehave, men blev overbevist af min mand, der sagde, at det var
jo ikke værre end i mange storbyer, og ingen blomster er da gået ud.
Hvis man ikke lægger låget helt på, så fordamper det meste klor jo også
igen, og det bliver hele tiden fortyndet - og nu stinker vores ikke mere.

VH hilsen Birgitte

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-08-02 13:20

"Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
filtreret
> fra på tagstenene, men for at komme til sagen:

Vores er ganske rigtigt også et plastiktag på en carport.

> [...]
jo også
> igen, og det bliver hele tiden fortyndet - og nu stinker vores

Klor, hmmm, jeg er også betænkelig. Specielt fordi jeg har et
overløb på vores tønde tl at lede hen til vores havebassin med
guldfisk. De er nok ikke glade for klorvand. Jeg kan ikke helt
gennemskue om I kun påfylder klor een gang om året eller løbende?

Lars

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 06-08-02 06:57

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> wrote in message
> Mit opsamlede vand i vandtønden lugter råddent. Kan man gøre
> noget for at undgå dette? Jeg har en 200 liters grøn plastiktønde
> og jeg bruger ikke låget, men hjælper det at gøre det?

Jeg hørte for nogle år siden et råd om at lægge lidt trækul i tønden, det
skulle stoppe/begrænse væksten... Jeg har ikke haft lejlighed til at afprøve
rådet, men det var da nemt at forsøge sig

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-08-02 13:22

"Tommy Bøgeskov" <tb.nospam@nospam.ddf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle stoppe/begrænse væksten... Jeg har ikke haft lejlighed
til at afprøve
> rådet, men det var da nemt at forsøge sig

Trækul, det lyder spændende. Tror du at grillbriketter vil kunne
gøre det ud for trækul?

Lars