Hjælp til køb af hjelm !!
Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 05-08-02 21:16

jeg har valgt at skifte det gamle vrag af en hjelm ud med en ny, da den har
fået en revne i højre side. jeg har da også set på et par stykker, men kan
ikke finde noget der er optimal til mig...
mit problem er at jeg bruger briller, og i mange af de hjelme jeg har prøvet
sidder de meget dårligt eller bliver mast skæve.
I min gode gamle hjelm sad brillerne perfekt. men da jeg fik hjelmen med i
købet af min første mc og alle mærkerne var pillet af den, aner jeg ikke
hvad det er for en.

er der ander der har et forslag til en god hjelm til en der går med briller,
høre jeg meget gerne fra jer.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 05-08-02 21:32

> er der ander der har et forslag til en god hjelm til en der går med
briller,
> høre jeg meget gerne fra jer.

Jeg tilhører selv den del af befolkning som er blevet vedsignet med briller.

Jeg kan fint have dem i en Takai Modulo 1 fra Hein-Gericke.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 05-08-02 21:33

"mikkel (CB 600 F)" <silverfox@email.dk> wrote in message
> [...]
> hvad det er for en.
>
> er der ander der har et forslag til en god hjelm til en der går med

Jeg er glad for min Arai NrV der er plads til mine glasøjne. Men har ikke så
mange andre hjelme at sammenligne med.

MVH Rune

Fra : Kent B. Magnussen

Dato : 05-08-02 21:39

> er der ander der har et forslag til en god hjelm til en der går med
briller,
> høre jeg meget gerne fra jer.
BMWs hjælme er nemme for så vidt angår briller, men vær opmærksom på
at hjelmen er beregnet for mere rundhovedet personer end for eksempel
Shoei-hjelme. Rundhovedet målt på kraniet, ikke nede om kinderne Og
så kan den åbnes helt.
Desværre har jeg selv måtte droppe hjelmen af ovennævnte årsager og er
gået tilbage til min skramlede Shoei-hjelm. Jeg ved ikke om det er fordi
jeg (næsten) altid køre med hjelmhue og huen trykke ørerne tættere på
hovedet, men jeg har af og til problemer med at få brillestængerne på
plads med min Shoei-hjelm.

Mvh Kent

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 05-08-02 21:47

> er der ander der har et forslag til en god hjelm til en der går med
briller,
> høre jeg meget gerne fra jer.

Hej Mikkel

Jeg har det samme problem som dig.
Det du skal have er en "Luk op - og - klap i" hjelm (som politiet har!)

Jeg er selv brændt lidt varm "Schubert Concept" hjelmen.
Den har nogle gode finesser som bla. integreret solskygge og man skulle
efter sigende have et bedre udsyn.

http://www.helmetsrus.com/schubconhel.html

Kig på den, og kig også på anmeldelsen her:

http://www.dmcn.dk/ se i menuen under anmeldelser -> forhandlere.

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-08-02 21:53

> Jeg er selv brændt lidt varm "Schubert Concept" hjelmen.
> Den har nogle gode finesser som bla. integreret solskygge og man skulle
> efter sigende have et bedre udsyn.

Den er skam også ganske fin pånær 2 ting. 1) den er lidt halvtung og 2) hvis
man ligger og "bider i tanken" skal man knække nakken ret meget tilbage, for
at se fremad...

Fra : Bernhard

Dato : 05-08-02 21:32

"mikkel (CB 600 F)" <silverfox@email.dk> skrev i en meddelelse

> er der ander der har et forslag til en god hjelm til en der går med
briller,
> høre jeg meget gerne fra jer.

Kender ikke til "klap-hjelme", men kig på louis.de - de har alt - og der er
mange penge at spare

Wheeler>