Hvad er forskellen på Visual Basic og andr~
Fra : Christian Kristoffer~

Dato : 05-08-02 21:06

Hej Alle

Jeg er lige begyndt med Visual Basic, og er blevet lidt imponeret over hvor
let man kan lavet noget.

En lille regnemaskine som jeg har lavet indeholder kun 1 program linje. I
java skal der laves 100 linjer for at lave det samme, og i C++...det tør jeg
slet ikke at tænke på.

Hvad er så the "downside" ved Visual Basic ??? Hvorfor bruger man ikke bare
det fremover?? Er det noget med hastigheden ??

Hilsen

Christian

Fra : Tim Sørensen

Dato : 05-08-02 21:35

"Christian Kristoffersen" <_**NOSPAM**_dsl32328@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:aimlr2$iio$1@news.cybercity.dk...
> Hvad er så the "downside" ved Visual Basic ??? Hvorfor bruger man ikke
bare
> det fremover?? Er det noget med hastigheden ??

Det er i VB nemt at lave noget der er langsomt.
(vil nok ikke kunne mærkes på en nutidig hurtig maskine)

Men hvis man koder ordenligt, så er det lige så hurtigt
som de andre sprog, når det er Compilet.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 05-08-02 23:49

Christian Kristoffersen skrev:
> Hvad er så the "downside" ved Visual Basic ??? Hvorfor bruger man
ikke bare
> det fremover?? Er det noget med hastigheden ??

Hvis du programmerer i VB, og gør det "the microsoft way", så er du
"godt på vej ind i himlen" (jeg vil overlade det til læseren at
vurdere, om det skal opfattes positivt eller ej - det har jo noget med
død at gøre...)

MEN hvis du (Gud forbyde det), skulle kunne finde på at gøre noget,
som Bill ikke havde tænkt sig at man kunne bruge VB til, så står du
dårligere end hvis du bruger f.eks. C++. Du skal nu til at bruge C/C++
teknikker i et sprog, som forsøger at undgå, at man kan/skal bruge den
slags ting.

Det er ligesom at få lov til at vælge ét stykke slik, som varer resten
af livet eller indtil man køber et nyt. Det smager eddermanme godt i
starten, men i længden bliver man sandsynligvis træt af smagen (bemærk
at denne sætning passer på MEGET mere end Visual Basic).

Den eneste (okay, måske ikke den eneste) forskel på slikket og VB er,
at VB heldigvis udvikler sig, og VB.NET er, så vidt jeg kan se, et
skridt i den "rigtige" retning (hvad DET så end er).

Kan du leve med de muligheder og begrænsninger der er i VB (som i
ethvert andet sprog), så vælg du din slikkepind, og hold dig til den,
indtil smagen er blevet kedelig og/eller noget mere spændende slik er
kommet på banen

Men hold altid øjnene åbne efter en ny Super Flyer, et nyt Tyrkisk
Bolche eller noget andet eksotisk.

-------
Tomas

Fra : Barney Gumble