Hvor høj en skorsten?
Fra : Snip

Dato : 05-08-02 20:21

Min nabo, der ejer et sommerhus med spidst tag, har installeret brændeovn.
Derefter er vi ved at blive gennemrøget hver gang hun fyrer op. Efter min
mening er skorstenen ikke høj nok. Hvor høj skal den være?

Tilsyneladende har skorstensfejeren været der og han havde vel sagt til,
hvis det ikke var ok.

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Per H

Dato : 05-08-02 20:27

On Mon, 5 Aug 2002 21:20:57 +0200, "Snip" <snip@post8.tele.dkNOT>
skrev:

> [...]
>mening er skorstenen ikke høj nok. Hvor høj skal den være?
>
>Tilsyneladende har skorstensfejeren været der og han havde vel sagt til,

Tja , Det er ikke de store betingelser, når dte er privat, så skal
skorstenen bare være så høj at den ikke generer naboen.
I gamle dage var reglerne a´nderledes, der skulle den over kippen, men
sådan er det ikke længere. idag skal det bare være forsvarligt.

Hvis det havde været erhverv er der helt andre regler.

Det var sådam skorstensfejermesteren i vors amt fortalte for 3 uger
siden.
Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 05-08-02 21:27

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan er det ikke længere. idag skal det bare være forsvarligt.
>
> Hvis det havde været erhverv er der helt andre regler.

læs mere på http://www.skorstensfejer.dk/skorstene.htm

Fyrer hun i øjeblikket ?

mvh
Bendt

Fra : Snip

Dato : 06-08-02 00:04

> Fyrer hun i øjeblikket ?

Tro det eller ej: Ja!

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 06-08-02 06:54

"Snip" <snip@post8.tele.dkNOT> wrote in message

> Tro det eller ej: Ja!

Mon det er for at opvarme eller for at afbrænde affald

/Tommy

Fra : Snip

Dato : 06-08-02 11:35

Eller for at genere naboen