/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
veteran
Fra : Jens E Jensen


Dato : 05-08-02 19:59

Har en plan om at starte renovering af en BSA Silverstar fra ´39, der ikke
har været startet i ca. 30 år. Noget specielt der skal kigges efter ved
denne model, eller ved cykler generelt der har stået så længe ?
Har naturligvis selv tænkt på olie, benzin, batteri, dæk og lignende som de
indlysende ting. En total adskillelse burde nok ikke være nødvendig, da den
fint kørte da den blev klodset op i tidernes morgen.
Også erfaringer med gode manualer søges.

Mvh Jens,
GSX1100F
CB500F
BSA Silverstar ´39



 
 
Hekto (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-08-02 20:41

In article <3d4eca02$0$243$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
indkomst@yahoo.dk says...
> Har en plan om at starte renovering af en BSA Silverstar fra ´39, der ikke
> har været startet i ca. 30 år. Noget specielt der skal kigges efter ved
> denne model, eller ved cykler generelt der har stået så længe ?
> Har naturligvis selv tænkt på olie, benzin, batteri, dæk og lignende som de
> indlysende ting. En total adskillelse burde nok ikke være nødvendig, da den
> fint kørte da den blev klodset op i tidernes morgen.
> Også erfaringer med gode manualer søges.
>
> Mvh Jens,
> GSX1100F
> CB500F
> BSA Silverstar ´39
>
>
>
Jeg kunne forestille mig, at den gamle smøreolie er blevet til en
gummiagtig masse, der sidder i diverse smørekanaler rundt omkring!?
30 år er trods alt et stykke tid!
Om det er muligt at skylle det ud, med eet eller andet (WD40?), uden at
skille den ad, ved jeg ikke.
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk
LS650 - RD350(Kan købes/byttes!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes!)

Charlie (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Charlie


Dato : 05-08-02 21:06

Jeg kan forestille mig at alle pakringe (som nok er af filt eller kork) er
tørret ud og olie vil stå ud alle steder. Bid i det sure æble og skil den ad
i vinter og få mange gode sæsoner istedet for 5 mins glæde over lyden (jeg
tror ikke du når ud at køre)

Charlie
..
Hekto <bs@hekto[remove].dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17b8f341dba2877b9896a5@news.inet.tele.dk...
> In article <3d4eca02$0$243$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
> indkomst@yahoo.dk says...
> > Har en plan om at starte renovering af en BSA Silverstar fra ´39, der
ikke
> > har været startet i ca. 30 år. Noget specielt der skal kigges efter ved
> > denne model, eller ved cykler generelt der har stået så længe ?
> > Har naturligvis selv tænkt på olie, benzin, batteri, dæk og lignende som
de
> > indlysende ting. En total adskillelse burde nok ikke være nødvendig, da
den
> > fint kørte da den blev klodset op i tidernes morgen.
> > Også erfaringer med gode manualer søges.
> >
> > Mvh Jens,
> > GSX1100F
> > CB500F
> > BSA Silverstar ´39
> >
> >
> >
> Jeg kunne forestille mig, at den gamle smøreolie er blevet til en
> gummiagtig masse, der sidder i diverse smørekanaler rundt omkring!?
> 30 år er trods alt et stykke tid!
> Om det er muligt at skylle det ud, med eet eller andet (WD40?), uden at
> skille den ad, ved jeg ikke.
> --
>
> /Brian/Hekto
> hekto@hekto[remove].dk
> LS650 - RD350(Kan købes/byttes!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes!)



Asger Steffensen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 05-08-02 21:11


"Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4ed990$0$78161$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg kan forestille mig at alle pakringe (som nok er af filt eller kork) er
> tørret ud og olie vil stå ud alle steder. Bid i det sure æble og skil den
ad
> i vinter og få mange gode sæsoner istedet for 5 mins glæde over lyden (jeg
> tror ikke du når ud at køre)
>
Enig. Drop det, skil den ad. Du aner ikke om smøresystemet er bare
nogenlunde iorden, og risikerer at brænde motoren af. Specielt netop hvis de
gamle korkpakninger er døde, så kommer der sikkert ikke ordentligt
olietryk.Og den er nok ikke sådan lige at bestille nye stumper til!

Asger
ZX-10



Glavind (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Glavind


Dato : 05-08-02 22:02


"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4edc79$0$43728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d4ed990$0$78161$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg kan forestille mig at alle pakringe (som nok er af filt eller kork)
er
> > tørret ud og olie vil stå ud alle steder. Bid i det sure æble og skil
den
> ad
> > i vinter og få mange gode sæsoner istedet for 5 mins glæde over lyden
(jeg
> > tror ikke du når ud at køre)
> >
> Enig. Drop det, skil den ad. Du aner ikke om smøresystemet er bare
> nogenlunde iorden, og risikerer at brænde motoren af. Specielt netop hvis
de
> gamle korkpakninger er døde, så kommer der sikkert ikke ordentligt
> olietryk.Og den er nok ikke sådan lige at bestille nye stumper til!
>
> Asger
> ZX-10


Helt enig. Og arbejdet med renoveringen giver mange dejlige stunder.
Glavind
BSA A65 Lightning
BSA A65 Rocket.



Hans Jørgen Kaldahl (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Jørgen Kaldahl


Dato : 05-08-02 21:51


.. En total adskillelse burde nok ikke være nødvendig, da den
> fint kørte da den blev klodset op i tidernes morgen.
> Også erfaringer med gode manualer søges.
>
> Mvh Jens,
> GSX1100F
> CB500F
> BSA Silverstar ´39
>
Prøv du bare at starte den op. De gamle motorer er ikke så sarte. Giv den en
skvat olie gennem tændrørshullet, og en skvat på vippetøjet. Lad være med at
køre den højt op i omdrejninger - stille og rolig. Så kan du se om der er
oliespild ud over det normale - og det normale har vide rammer når det
drejer sig om engelske motorcykler.
Hvis den står i original lak så lad være med at restaurere den for hårdt -
det er en gammel motorcykel og det er det den skal ligne. Men den skal
selvfølgelig være i pæn og ordentlig stand.
Prøv om Køsters boghandel i Randers har noget litteratur om den, ellers er
jeg sikker på at BSA klubben kan hjælpe dig.
mvh
Hans Jørgen Kaldahl



Ib Jakobsen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-08-02 22:54

"Hans Jørgen Kaldahl" wrote:

>
> Prøv om Køsters boghandel i Randers har noget litteratur om den, ellers er
> jeg sikker på at BSA klubben kan hjælpe dig.

Det er jeg ikke sikker på. Jeg har en model mage til og spurgte som medlem af
klubben om et enkelt spørgsmål. Svaret var:"Spørg forhandler XX". Så meldte jeg
ud med det samme. Det var ikke lige det svar jeg havde ventet.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jens Jessen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 06-08-02 07:52

Start den bare op. Men skift olien først. Jeg har selv en Nimbus fra 1937,
som stod et tilsvarende antal år. Den kører fint endnu på 10. år uden at
have været adskilt.

--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"Jens E Jensen" <indkomst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4eca02$0$243$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Har en plan om at starte renovering af en BSA Silverstar fra ´39, der ikke
> har været startet i ca. 30 år. Noget specielt der skal kigges efter ved
> denne model, eller ved cykler generelt der har stået så længe ?
> Har naturligvis selv tænkt på olie, benzin, batteri, dæk og lignende som
de
> indlysende ting. En total adskillelse burde nok ikke være nødvendig, da
den
> fint kørte da den blev klodset op i tidernes morgen.
> Også erfaringer med gode manualer søges.
>
> Mvh Jens,
> GSX1100F
> CB500F
> BSA Silverstar ´39
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste