/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forhandlerskræk
Fra : Bernhard


Dato : 05-08-02 19:53

?Endelig tror man det er lykkes. Jeg har vist fundet et forrør på nettet til
min TDR 125 R
på siten: http://www.giannelli.com

Ringer fluks til den danske importør i Nordjylland og får at vide (hvilket
jo desværre er fast
standard i branchen) at jeg skal bestille det via en forhandler fx hos
Fisker MC.

Sjovt nok oplyste Chris Fisker mig i foråret, at det ikke var muligt at
bestille uorg. Forrør til
TDR'en, og at et org. Koster 3700.-

Nå, men jeg oplyser, at jeg gerne vil bestille et forrør af mærket
Giannelli, men at man nok bør
chekke hos importøren, at det nu også er det rigtige (den rigtige årgang),
der bliver bestilt hjem
fra Italien. (man er lidt usikker på årgangen)

10 minutter senere ringer Fisker og oplyser mig at, man da gerne vil
bestille det hjem, men at
der ikke er returret på hjemtagne varer, og at JEG hænger på den, hvis det
ikke passer....

Ok, så er det lige jeg spørger:

Hvorfor undersøger Fisker ikke / får den danske importør til at kontakte
Giannelli for at høre
om røret passer til min model (årgang). (Fisker foreslog, at jeg skrev en
mail til italien ;-(

Er Fisker jvf Købeloven (reklamationsretten) ikke juridisk forpligtet til at
tage varer tilbage, som ikke er bestillingssvarende??

Rent moralsk synes jeg det tangerer det komiske, at Fisker ikke tør løbe
denne "risiko", men vælter den over på kunden (som hverken har eksperticen
eller får andel i den fede mellem- handleravance) - hvad skal vi så bruger
forhandlernettet til??

Jeg har imellem tiden fundet et belgisk firma, hvor den danske importør
www.action-sport.dk
gerne vil tage røret retur, hvis det mod forventning ikke skulle passe (har
ovenikøbet samme dag ringet til Belgien og fået konfirmeret at det passer
med min årgang)..Han er blevet oplyst, at det er samme forrør der er
monteret på samtlige TDR 125-modeller lige fra staren af 1990'erne til 2001.

For en sikkerhedskyld vil han gerne have stelnummeret..

Wheeler



 
 
-[ F e r ]- (05-08-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 05-08-02 20:26


"Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:UPz39.128$CG3.2625@news.get2net.dk...
> ?Endelig tror man det er lykkes. Jeg har vist fundet et forrør på nettet
til
> min TDR 125 R
> på siten: http://www.giannelli.com
>
> Ringer fluks til den danske importør i Nordjylland og får at vide (hvilket
> jo desværre er fast
> standard i branchen) at jeg skal bestille det via en forhandler fx hos
> Fisker MC.
>
> Sjovt nok oplyste Chris Fisker mig i foråret, at det ikke var muligt at
> bestille uorg. Forrør til
> TDR'en, og at et org. Koster 3700.-
>
> Nå, men jeg oplyser, at jeg gerne vil bestille et forrør af mærket
> Giannelli, men at man nok bør
> chekke hos importøren, at det nu også er det rigtige (den rigtige årgang),
> der bliver bestilt hjem
> fra Italien. (man er lidt usikker på årgangen)
>
> 10 minutter senere ringer Fisker og oplyser mig at, man da gerne vil
> bestille det hjem, men at
> der ikke er returret på hjemtagne varer, og at JEG hænger på den, hvis det
> ikke passer....

Hmm, har handlet med TMP før (det her ham vi omtaler) Via mit ene job, der
handler med ham. HAr retuneret ting før, uden problemer, dog har jeg ikke
prøvet at bestille ting hjem fra Italien igennem ham, men nægter at tro på
at det ikke kan ombyttes, hvis det er det forkerte, det ville være 200%
uacceptabelt.


> Ok, så er det lige jeg spørger:
>
> Hvorfor undersøger Fisker ikke / får den danske importør til at kontakte
> Giannelli for at høre
> om røret passer til min model (årgang). (Fisker foreslog, at jeg skrev en
> mail til italien ;-(

Fisker har ikke det fede ry i mine øjne. Gå efter forhandlere der har
Aprillia, de kan skaffe den.



> Rent moralsk synes jeg det tangerer det komiske, at Fisker ikke tør løbe
> denne "risiko", men vælter den over på kunden (som hverken har eksperticen
> eller får andel i den fede mellem- handleravance) - hvad skal vi så bruger
> forhandlernettet til??

Igen han er en kvaj IMO, jeg har været i hans butik 2 gange, gået derfra
rystende på hovedet hvergang!

>
> Jeg har imellem tiden fundet et belgisk firma, hvor den danske importør
> www.action-sport.dk
> gerne vil tage røret retur, hvis det mod forventning ikke skulle passe
(har
> ovenikøbet samme dag ringet til Belgien og fået konfirmeret at det passer
> med min årgang)..Han er blevet oplyst, at det er samme forrør der er
> monteret på samtlige TDR 125-modeller lige fra staren af 1990'erne til
2001.

Fedt... det kan vi bruge til noget..

>
> For en sikkerhedskyld vil han gerne have stelnummeret..

Fed service :D

Mvh Tommy Fer
EX TDR125



Claus Rittig (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-08-02 22:20

"Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:UPz39.128$CG3.2625@news.get2net.dk...

> 10 minutter senere ringer Fisker og oplyser mig at, man da gerne vil
> bestille det hjem, men at
> der ikke er returret på hjemtagne varer, og at JEG hænger på den, hvis det
> ikke passer....

Fisker vil tydeligvis ikke handle, drop ham og handl hos Lars Green.
Og vær ikke ked af det, jeg har haft et forrør til en DT125LC og en XL600R
lydpotte af mærket Gianelli... De havde een ting til fælles: Meget ringe
kvalitet. Lydpotten kørte jeg med til den var knækket 2 gange, så forærede
jeg den væk, forrøret gjorde nærmest motorcyklen umulig at køre, så det
forærede jeg også væk.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste