Tv-out på Ati Radeon 7500LE
Fra : Anders Madsen

Dato : 05-08-02 19:37

Jeg kan godt få tv-out til at virke, men kun i sort-hvid - jeg har sat
softwaren til at bruge PAL output, men det ligner NTSC - er der nogen der
kender løsningen???

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-02 19:47

"Anders Madsen" <info@mczonen.dk> skrev:
> Jeg kan godt få tv-out til at virke, men kun i sort-hvid
> - jeg har sat softwaren til at bruge PAL output, men det
> ligner NTSC - er der nogen der kender løsningen?

Hvordan er kortet sat sammen med TVet?
- Med Scart stik eller SVHS?

Er det med Scart stik, skal du have en konverter og
ikke en adapter, se her:
Konverter:
<http://shor.ter.dk/297024741>

Adapter:
<http://shor.ter.dk/6199578>

Mvh.
Mikael

Fra : Anders Madsen

Dato : 05-08-02 19:58

Jeg bruger en billig scart adapter (s-vhs -> composite)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-02 20:14

"Anders Madsen" <info@mczonen.dk> skrev:
> Jeg bruger en billig scart adapter (s-vhs -> composite)

Jeg tror ikke dit TV understøtter SVHS og du skal derfor
købe denne konverter:
<http://shor.ter.dk/297024741>

Men prøv dog lige først dette:
Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Farvestyring
-> Tilføj -> Marker alle og tryk "ok" (de ligger inde i:
c:\windows\system32\spool\drivers\colors)

Der kommer sikkert en masse popups, bare tryk ok til
dem alle. Til sidst vælger du din skærm, fx. er min skærm
en Samtron 76P og bruger st77p (samme driver...!).

/Mikael

Fra : Mogens

Dato : 05-08-02 20:19

On Mon, 5 Aug 2002 20:47:26 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Er det med Scart stik, skal du have en konverter og
>ikke en adapter, se her:
>Konverter:
><http://shor.ter.dk/297024741>
>
>Adapter:
><http://shor.ter.dk/6199578>

Det kommer jo helt an på om TV'et er SVHS kompatibelt.
Jeg har også et Radeon7500 kort og her virker det fint
med et SVHS kabel og den billige SCART adapter.

mvh Mogens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-08-02 06:42

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev:
> Det kommer jo helt an på om TV'et er SVHS kompatibelt.
> Jeg har også et Radeon7500 kort og her virker det fint
> med et SVHS kabel og den billige SCART adapter.

Det er jo godt klar over, var faktisk i tvivl om jeg skulle
skrive det, men gjorde det ikke, da det faktisk står
på den links jeg har givet ;)

/Mikael

Fra : Mogens

Dato : 05-08-02 20:17

On Mon, 5 Aug 2002 20:37:16 +0200, "Anders Madsen" <info@mczonen.dk>
wrote:

>Jeg kan godt få tv-out til at virke, men kun i sort-hvid - jeg har sat
>softwaren til at bruge PAL output, men det ligner NTSC - er der nogen der
>kender løsningen???

Der hvor du vælger mellem PAL og NTSC er der
flere forskellige PAL versioner.
Selvom du allerede kører PAL, så prøv lige at
vælge en af de andre PAL settings.

Mit TV viste også kun sort hvid til at begynde
med, men den lille ændring løste problemet.

Det samme er tilfældet hvis jeg ikke kan få billede
på TV'et fra mit Daytona Radeon7500 kort.
Muligvis en crappy driver. Who knows.

mvh Mogens

Fra : Anders Madsen

Dato : 06-08-02 15:51

OK, har fundet ud af at mit næsten nye Philips TV, har to indstillinger for
A/V2 indgangen, nemlig EXT2 og Y/C2 - vælger jeg sidstnævnte, kommer der
farve på billedet, og manner en god billedkvalitet...

Skal lige her til sidst sige, at ATI Radeon kortene er Geforce langt
overlegne når det kommer til tv-out, eks: Multidisplay og Overlay.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-08-02 16:44

> [...]
> Y/C2 - vælger jeg sidstnævnte, kommer der
> farve på billedet, og manner en god billedkvalitet...

Ok, det troede jeg faktisk du vidste ;)

> Skal lige her til sidst sige, at ATI Radeon kortene er
> Geforce langt overlegne når det kommer til tv-out, eks:
> Multidisplay og Overlay.

Har du prøvet et Geforce med Tv-out?
Jeg har godt læst Radeon kortene skulle være virkelig
gode til TV-out.

/Mikael

Fra : Mogens

Dato : 06-08-02 17:16

On Tue, 6 Aug 2002 17:43:30 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Har du prøvet et Geforce med Tv-out?
>Jeg har godt læst Radeon kortene skulle være virkelig
>gode til TV-out.

Hej

Jeg har prøvet TVout med både Geforce og Radeon og
mit Radeon 7500 kort slår mit gamle GF2 kort med flere
længder hvad TV billedet angår.
Om de nye GF3 og GF4 kort er bedre skal jeg
selvfølgelig ikke kunne sige, men jeg vil se det
før jeg tror det.

Hvis så bare ATI var bedre til at lave drivere,
så havde det været perfekt.

mvh Mogens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-08-02 20:30

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev:
> Om de nye GF3 og GF4 kort er bedre skal jeg
> selvfølgelig ikke kunne sige, men jeg vil se det
> før jeg tror det.

GF3 skulle efter sigende ikke være så gode, men GF4
skulle være en del bedre end de ældre versioner.
Jeg tror dog ikke de er på højde med Matrox og ATI.

> Hvis så bare ATI var bedre til at lave drivere,
> så havde det været perfekt.

Det er en af de små forskelle der desværre er.

/Mikael