Bil-bytning....
Fra : Chevy Power

Dato : 05-08-02 18:40

Jeg er igang med at undersøge muligheden for at holde en billig ferie i USA
efter " jeg bruger dit og du bruger mit"-metoden, dvs. jeg tager til USA og
bor i en amerikaners hus og han tager til Danmark og bor i mit hus.
Nu til spørgsmålet : Er det lovligt at jeg kører rundt i hans bil og han
kører i min - eller skal vi begge ud at leje en bil i ferieperioden som vil
være ca. 3 uger ?
--
Brian Sørup
Chevy Camaro 454

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-08-02 19:24

Chevy Power wrote:

> [...]
> efter " jeg bruger dit og du bruger mit"-metoden, dvs. jeg tager til USA og
> bor i en amerikaners hus og han tager til Danmark og bor i mit hus.

Interessant koncept.

Er det noget organiseret noget eller en ven/familie?

--
..signature

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-08-02 19:38

> Interessant koncept.
>
> Er det noget organiseret noget eller en ven/familie?

Her i Europa er det organiseret. Der findes et firma/forening der hedder
noget i retning af bytteferie eller sådan noget. Det koster 500 Kr. at blive
medlem. Selv tør jeg endnu ikke hoppe på vognen (fremmede mennesker i mit
hjem uden jeg selv er der o.s.v) men det har eksisteret i flere år, og dem
jeg har talt med som har prøvet det har været meget begejstret, og nogle har
ligefrem fået venskaber ud af det

Med venlig hilsen

Peter K. Nielsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-08-02 19:48

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> medlem. Selv tør jeg endnu ikke hoppe på vognen (fremmede mennesker i mit

Ja, det er også det der lyder lidt afskrækkende for mig.

> men det har eksisteret i flere år, og dem
> jeg har talt med som har prøvet det har været meget begejstret, og nogle har
> ligefrem fået venskaber ud af det

Hyggeligt.

--
..signature

Fra : Chevy Power

Dato : 05-08-02 20:28

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

USA

> Interessant koncept.
>
> Er det noget organiseret noget eller en ven/familie?

Det er en gut jeg faldt over på et BulletinBoard der ligger på
www.nastyz28.com - vi er stadig i 'babystadiet' af planlægningen...
--
Brian Sørup
Chevy Camaro 454

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-08-02 22:08

Chevy Power wrote:

> Det er en gut jeg faldt over på et BulletinBoard der ligger på
> www.nastyz28.com - vi er stadig i 'babystadiet' af planlægningen...

Ok tak. Held og lykke med det

--
..signature

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-08-02 11:56

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> wrote in message

USA

> Interessant koncept.
>
> Er det noget organiseret noget eller en ven/familie?

Prøv at søge 'home swap' eller 'home exchange' på google - der er masser af
henvisninger.

vh
Jan

Fra : Chevy Power

Dato : 07-08-02 19:32

Jeg fandt hvad jeg søgte på www.intervac.dk
--
Brian Sørup
Chevy Camaro 454

Fra : Knud Thomsen

Dato : 05-08-02 20:48

"Chevy Power" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu til spørgsmålet : Er det lovligt at jeg kører rundt i hans bil og han
> kører i min - eller skal vi begge ud at leje en bil i ferieperioden som

Jeg ved det ikke, men jeg er ret sikker på at du skal checke den amerikanske
lovgivning før du kører i hans bil.
Hvad du må/ikke må i Danmark er det amerikanske politi sikkert ligeglade
med.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Simon - [8000]

Dato : 06-08-02 08:48

Prøv evt. at spørge INTERVAC - http://www.intervac.com/ eller
http://www.intervac.dk de formidler kontakt med boliger... måske har de
været udsat for lign. spørgsmål før.

Simon
Århus C.

______________________

Fra : Chevy Power

Dato : 06-08-02 20:42

> [...]
> Nu til spørgsmålet : Er det lovligt at jeg kører rundt i hans bil og han
> kører i min - eller skal vi begge ud at leje en bil i ferieperioden som

Jeg har fået afklaret at der ikke er nogen problemer i at bytte biler i en
periode - for at undgå problemer med de lokale myndigheder anbefales det at
udfærdige et dokument der fastslår man har rådighed over bilen i perioden.
--
Brian Sørup
Chevy Camaro 454

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-08-02 20:57

"Chevy Power" <camaropower454@hotmail.com> wrote in message news:<aip8u2$15ubl1>

> [...]
> udfærdige et dokument der fastslår man har rådighed over bilen i perioden.

Det kan jeg heller ikke umiddelbart se nogen problemer i. Jeg har en
kaskoforsikring gennem et amerikanske forsikringsselskab, og der står
intet i min forsikringspolice om, at jeg ikke må låne bilen ud til en
udlænding. Dog kan det være en god ide (som du selv skriver) at have
et dokument i bilen, der beskriver, hvorfor du kører rundt i en bil,
der ikke er din. Jeg tvivler på, at politiet gider beskæftige sig med
det, med mindre selvfølgelig, at du er indblandet i et færdelsuheld.

Mht. til kørekort, er der vel ingen forskel, om du låner eller lejer
bil, så det danske kort er tilstrækkeligt.

Lars
San Francisco

Fra : Thomas

Dato : 08-08-02 15:19

Hmm... så er der vist ikke andet tilbage at checke om amerikaneren nu også
kan finde ud af at køre med manuelt gearskifte