Outlook2000 import af adressebog
Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-08-02 18:22

Hej NG
Jeg har en kollega, der har følgende problem.

Han har to pc'er med hhv. Windows98 (bærbar) og Windows XP (stationær). På
begge har han Office2000 incl. Outlook 2000. Nu vil han gerne importere
kontaktpersoner fra den bærbare ind i Outlook på den stationære. Men det
virker ikke. Han starter med at eksportere fra den bærbares Outlook til en
fil. Denne fil flytter han til den stationære hvor han forsøger at
importere. Han kan starte importfunktionen og finde filen, men så sker der
ikke mere. Outlook giver ingen fejlmeddelelser, men der sker heller ingen
import. Dette gælder uanset hvilket filformat han eksporter til.

Hvis Outlook kører under Windows 2000 sker importen helt OK. Er der noget i
Windows XP, som forhindrer Outlook 2000 i at genkende en fil fra Outlook
2000 i Windows98? Alle gode råd modtages med taknemmlighed

Hilsen
Jan

Fra : pre

Dato : 05-08-02 19:05

Dette er måske en del af løsningen, men din ærede kollega må nok væbne
sig med megen tålmodighed for der er masser af brok med Outlooks pst.fil
og XP. Tilsyneladende bli´r der værre med kommende versioner, men den
tid den .....

Her et klip som godt nok hedder 2002:
Det er almindelig kendt at man kan "bære" sin *.pst fil fra den gamle
installation med over i den nye. Det virker fint, kontakter, e-mail
mm.,
det er der alt sammen.
Det er også nemt at klikke "Ny mail til kontakt" - men det går (som
regel)
galt når man vil skrive en ny mail fra Inbox for der er "ingen navne".

For en opgradering fra 2000 til 2002 er der for IMO versionen følgende
løsning:
Højreklik Kontakt folderen og vælg egenskaber. På Adressebogsfanen
aktiver
"Vis denne folder som en e-mail adressebog".

Klik Funktioner/E-mail Adressebog. Klik Vis eller skift existerende
biblioteker eller adressebøger. Næste. (Der må kun være én adressebog).

Her næsten det samme men på en anden måde:

"Right-click on the Contacts folder and pick Properties. On the
Outlook Address Book tab, check the box marked Show this folder as an
e-mail Address Book. OK. Then click Tools | E-mail Accounts. Click View
or change existing directories or address books, then Next. I had two
Contact address books listed, so I Removed one of them.
Sure enough, that did the trick."

© pre 2002

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-08-02 19:23

hej pre

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> or change existing directories or address books, then Next. I had two
> Contact address books listed, so I Removed one of them.

Jeg giver din løsning videre til ham i morgen, og så får vi se, men for min
egen oplysnings skyld lige et par ting.

Så vidt jeg kan se handler din løsning om at kopiere pst filen, og lægge den
ind i det nye system, men vil det ikke betyde at de kontakter og emails, der
allerede er på den anden pc, forsvinder? Det han ønsker er at importere det
"gamle" ind i det nye, ikke at erstatte pst filen.

Han har prøvet eksportere Contacts og Indbakke til fx en kommasepareret fil
og så importere dem igen. Det går fint, hvis styresystemet er W2K i begge
tilfælde eller hvis det er Win98 til W2K. Alle mails og konakter importeres
fint, men hvis styresystemet er WinXP importerer den ikke en linie.

Officeversionen er 2000 i alle situationer. Har du en idé om, hvorfor
syresystemet kan have indflydelse på programmets håndtering af filen?

Hilsen
Jan

Fra : pre

Dato : 06-08-02 09:35

Hej Jan

Det er selvfølgelig lettest hvis den nye .pst fil er tom, men selv har
jeg før importeret i OE for derefter at hente tilbage i Outlook, senere
har jeg installeret en Backup, enten fra MS eller Slipstick - det burde
kunne virke på samme måde som Windows Backup.
Outlook er meget samarbejdsvillig overfor OE.
Nok et spørgsmål om fingersnilde og tålmodighed for det kan af og til
virke som om der er en "Lex" for hver enkelt installation.

Jeg er bange for, at det at mixe nyt og gammelt forudsætter at man som
før kan arbejde med to .pst filer.

Hvis alt andet kikser kunne jeg evt. spørge Sue om hjælp.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-02 11:53

Hej pre!

> [...]
> kunne virke på samme måde som Windows Backup.
> Outlook er meget samarbejdsvillig overfor OE.

Nu er min kollega selvfølgelig ikke på arbejde i dag, så vi får først prøvet
i morgen, men her er OE jo slet ikke involveret. Der udelukkende tale om
Outlook, oven i købet samme version. Det er kun styresystemet, der er
forskelligt.

Jan

Fra : pre

Dato : 06-08-02 19:10

Hej Jan
Jo mere jeg tænker over problemet, jo flere muligheder ser jeg for at
løse opgaven, så hvis alt andet kikser, lad os stikke hovederne sammen
og finde løsningen - for selvfølgelig skal det kunne lade sig gøre. Har
din ven ikke OE?

pre

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-08-02 12:16

Hej pre
> [...]
> løse opgaven, så hvis alt andet kikser, lad os stikke hovederne sammen
> og finde løsningen - for selvfølgelig skal det kunne lade sig gøre. Har

Nej, han har ikke OE. Vi arbejder på sagen og afprøver forskellige
muligheder. Jeg vender tilbage.

Jan