MPEG-4 komprimeret PICT
Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 15:32

http://www.tradewho.com/testset/testpict.html

Dette er en testside hvor jeg har sat et MPEG-4 komprimeret PICT billede
ind i et HTML dokument. Virker fint på min computer, test lige for at se
om det virker. Kræver QuckTime 6.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Tom

Dato : 05-08-02 16:44

Har QT 6 Pro !
Ser kun et brækket QT tegn !

PS
Skal QT plug opgraderes i IE !?
Tom

Fra : Henrik

Dato : 05-08-02 17:06

On 8/5/02 5:44 PM, in article B97469EE.2AEE%tom@mir.dk, "Tom" <tom@mir.dk>
wrote:

> Har QT 6 Pro !
> Ser kun et brækket QT tegn !
>
> PS
> Skal QT plug opgraderes i IE !?
> Tom

Virker fint her, men hvorfor laver du det i MPEG 4?

Henrik

Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 17:31

Henrik <henrik@rayban.dk> wrote:

> Virker fint her, men hvorfor laver du det i MPEG 4?
>
> Henrik

Fordi det er et knippelgodt kompressionsformat. For et par år siden
lavede e-vue et MPEG-4 baseret kompressionsformat som krævde en plugin,
nu er selskabet da vist gået nedenom og hjem, deres hjemmeside svarer i
hvertfald ikke længere. De skullle have $499 for deres kompressor. Med
QT 6 Pro slipper du med $30.

Fra : Tom

Dato : 05-08-02 17:38

Installerede 6.0 QT plugs !!
Det virker !!!
Tjekket kompressionsformat..28k !!
Tom
Er det 800x600 !?!

On 05/08/02 18:30, in article 1fgggmr.x11nx28lcs1xN%spam@supressor.invalid,

Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 18:18

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Installerede 6.0 QT plugs !!
> Det virker !!!
> Tjekket kompressionsformat..28k !!
> Tom
> Er det 800x600 !?!

Jeps!

Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 17:27

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Har QT 6 Pro !
> Ser kun et brækket QT tegn !
>
> PS
> Skal QT plug opgraderes i IE !?
> Tom

Du skal checke efter at den QT plugin du har i din IE mappe er en QT6
plugin. Jeg har lige dobbeltchecket ved at uploade billede og HTML
server til en anden server og der virker det også fint. Jeg har en G4
mac med MacOS X 10.1.5 og Internet Explorer 5.2.1.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 17:28

> [...]

> server til en anden server og der virker det også fint. Jeg har en G4
> mac med MacOS X 10.1.5 og Internet Explorer 5.2.1.

Ups. Glemte den nye adresse du kan afprøve:
http://www.mariama.net/testmappe/

Fra : Per Bruus

Dato : 05-08-02 19:04

> Ups. Glemte den nye adresse du kan afprøve:
> http://www.mariama.net/testmappe/
> --
> Jesper
> em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Hej Jesper

Første link er dødt men ovenstående virker fint.
Jeg kan ikke få QT 6 til at køre på min 9,2 DK
så jeg har tjekket med XP pro.
Siden du nu har QT 6 pro så kunne det da være
vældingt interessant at se en sammenligning
med JPEG2000, som tilsyneladende kun er
til rådighed under OS-X, Gider du

vh
Per

Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 19:32

Your wish is my damand: http://mariama.net/testmappe/jpeg2000.html

Fra : Per Bruus

Dato : 05-08-02 21:49

> Your wish is my damand: http://mariama.net/testmappe/jpeg2000.html
> --
> Jesper
> em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Det kan man da kalde hurtig respons, tak for det.
Men jeg kan ikke se noget billede, kun det knækkede QT ikon.
(alle plugin er hentet)
Det kan da vel ikke være rigtigt at man kun kan se det under
OS-X, da formatet så vil være ubrugeligt, er der andre der kan se
det både på Win og Mac. ?
Jeg kan leve med at man skal have Os-X (altså efter 24 Aug.)
for at gemme i Jpeg2000, selv om det irriterer mig ikke at kan
bruge det på wintel.

Vh
Per

Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 21:55

> [...]

> Jeg kan leve med at man skal have Os-X (altså efter 24 Aug.)
> for at gemme i Jpeg2000, selv om det irriterer mig ikke at kan

Tja...jeg tror kun at QT6 i det hele taget understøtter JPEG2000 under
OS X og Windows.

Fra : Tom

Dato : 05-08-02 17:29

Jeg er stadig på 9.x !
Tom
Tjekker lige !

On 05/08/02 18:26, in article 1fggft8.f0iwtzpgen6bN%spam@supressor.invalid,

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-02 17:44

On Mon, 05 Aug 2002 17:44:14 +0200, Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Har QT 6 Pro !
> Ser kun et brækket QT tegn !
>
> PS
> Skal QT plug opgraderes i IE !?

ja det burde ske under installation.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Tom

Dato : 05-08-02 17:56

QT 6.0 eksisterer så vidt jeg ved ikke på DK .. Og ville i mit tilfælde
ikke installere da jeg kører DK sys !! (??)
Så jeg installerede manuelt.. Og glemte åbenbart at installere QT plugs !

Kørte med Z 5.02 ( engelsk) plugs... Som jeg engang installerede til et UD
sys !?
Tom