Paradox og TDatabase1
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-08-02 14:21

Hej

Hvis jeg laver en Paradox DB og efterfølgende vil bruge TDatabase comp. til
at skabe forbindelsen med, hvordan gør man så ?

Skal man bruge BDE ?

Jeg har sat Databasename til den fuldstændige sti til min DB (som jeg har
skabt igennem "database desktop".

Jeg har valgt, at DriverNAme er MS Paradox driver (*.db).

Når jeg endelig får den til acceptere et log ind, så spørger den efter
brugernavn og password. Hvad er det standard til en sådan ?

Jeg kan godt skabe forbindelsen med TTabel, men vil egentlig hellere bruger
TDatabase.

--
Best Regards / Med venlig hilsen
___________

Fra : // Overby

Dato : 05-08-02 22:30

Man skal da ikke bruge et password for at åbne en paradox tabel, skal man
vel ej?

Daniel

Fra : SpookiePower

Dato : 05-08-02 22:38

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen@Microcom.NoSpam.Com> wrote in
message news:Xns92619C2FCEC3EMichaelVilhelmsenNoS@212.54.64.135...

<SNIP>

> Jeg har valgt, at DriverNAme er MS Paradox driver (*.db).

Hvilken delphi bruger du ? Jeg køre både med 5 og 6, og der kan jeg
kun vælge Paradox og ikke MS Paradox.

Fra : SpookiePower

Dato : 05-08-02 22:45

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message

> Hvilken delphi bruger du ? Jeg køre både med 5 og 6, og der kan jeg
> kun vælge Paradox og ikke MS Paradox.

Fandt lige ud af at jeg også har MS Paradox, men jeg har altid brugt
Paradox 7.0 uden at blive spurgt om password.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 06-08-02 08:36

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in news:aimr6j$s1o$1
@news.cybercity.dk:

Jeg har D5.
Når jeg lægger en TDAtabase comp. på min form, kan jeg udpege min fil, og
i "DRIVERNAME" kan jeg kun vælge "Microsoft Paradox Driver (*.db)"
I det øjeblik jeg vil gøre TDatabase comp. aktivt, kommer der en login
prompt, som jeg ikke kan komme uden om !

VÆlger jeg derimod et TTable comp. kan jeg bare udpege min DB fil og
derefter gøre TTable comp. active.

Jeg vil helst benytte TDatabase comp fremfor TTable.

Michael

Fra : Kurt Bilde

Dato : 06-08-02 09:04

Hej Michael !

> I det øjeblik jeg vil gøre TDatabase comp. aktivt, kommer der en login
> prompt, som jeg ikke kan komme uden om !

Du kan enten checke propertien: LoginPrompt(default true - sættes til
false) eller dobbelklikke på din TDatabase component - der kan du fjerne
Login prompten.

> Jeg vil helst benytte TDatabase comp fremfor TTable.

Har du gjort dig nogler overvejelser hvorfor????

-Kurt

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 06-08-02 09:13

Kurt Bilde <kub@sam.sdu.dk> wrote in news:3D4F8304.2090703@sam.sdu.dk:

> [...]
>

> Du kan enten checke propertien: LoginPrompt(default true - sættes til
> false) eller dobbelklikke på din TDatabase component - der kan du

Se det har jeg prøvet. Begge dele.
Min hvis jeg ingen login prompt har, får jeg at vide, at der mangler
parametre (eller sådan noget).

> Har du gjort dig nogler overvejelser hvorfor????

Nej ikke de helt store.
Og det ender vel med, at jeg bruge en TTable siden jeg ikke kan få
TDatabase til at virke !

Michael