Hi.
"Ditlev Brodersen" <ding@mrc-lmb.cam.ac.uk> skrev i en meddelelse
news:aimbgm$r6k$1@pegasus.csx.cam.ac.uk...
> Hej P.C.,
>
> tak for svaret, men det er ikke helt så enkelt, desværre. Hvordan
> bestemmer du i første omgang hvilken side af hver vektor, der er indenfor
> figuren?
>
> -- Ditlev
>
>
Jeg tror det ville hjælpe på løsningen ,hvis du i første omgang lod figuren være
en rektangel .
Derudover skulle du lade linierne være vectorer , ---------altså hvis punktet er
midt i et kvadrat , a.b.c.d. er punktets x værdi større end første vector punkts
x værdi men mindre end det andet vector punkt og dette gælder alle vectorer
rundt, ------- det samme skal gælde y værdien _hvis_ punktet ligger midt i
rektanglen.
Jeg mener der findes en funktion som du kan finde i enhver textbook om
matematiken omkring matrix regning ,at den findes kan man se af at funktionen
indgår i calculator funktionerne i Acad.
Der er vist også noget med en tommelfinger regel der siger noget om på hvilken
side punktet ligger -------- det er nok for lang tid siden, at jeg har haft med
cosinus og sinus at gøre til at jeg kan give bedre råd , men med den rigtige
formel behøver man jo ikke engang st kunne regne, ------- skriv det i Lisp
istedet, der kan det med garenti lykkes og du kan skrive funktionen direkte og
med næsten samme ( samme mener jeg ) , syntax som en C++ funktion, Skriver du
den i Lisp kunne du prøve den i AutoCAD direkte på skærmen.
P.C.
http://groups.yahoo.com/group/structure-testbench/
P.C.
http://groups.yahoo.com/group/structure-testbench/