Til Erik D :o)
Fra : Erik L

Dato : 05-08-02 13:22

Se Erik, jeg er ikke så allene som du tror,

http://www.jesusnet.dk/dok/abc/daaben.php
Hvad gavner dåben?
Dåben giver tilgivelse for synden, befrier fra død og Djævel og giver det
evige liv til alle dem, som tror på det. Sådan som Guds ord og løfte
siger: »Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der ikke tror,
skal dømmes.« (Mark. 16,16).

Ved dåben får den enkelte del i den frelse, som Jesus kom for at give alle.
Da vi blev døbt, blev Guds tilgivelse givet til os personligt. Så skal vi
ikke dø evigt og gå fortabt på grund af vor ondskab, men få frelse og evigt
liv på grund af Jesus.

Det må vi tro på og holde fast ved. På den måde tager vi imod den store
gave, som vi har fået i dåben. Men hvis vi ikke vil tro på Guds tilgivelse,
har vi ikke gavn af dåben. Så siger vi nej til Guds gave. Dåb og tro hører
sammen.

Hvad med du omvender dig Erik, og tror op hvad Gud gør er det rigtige, selv
når han forlanger dåb til syndsforladelse. ApG 2v38

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 05-08-02 13:48

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4e6dce$0$43659$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Se Erik, jeg er ikke så allene som du tror,

Hvorfor disker du op med indre-missionsk dåbsundervisning ?? Er du enig med
deres praksis, eller er det bare deres teologi du ønsker at (mis)benytte dig
af ?? Du har jo selv en sammenblandet dåbsoverbevisning, med en ultra
romersk-katolsk teologi og ægte Pinsekirke praksis med fuld
neddykkelse....altså vil du kontant være på kant med 99,9999 % af alle
kristne.

Jeg er lige ved at tro dit dåbssyn passer med SDH læren

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 05-08-02 14:09

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kristne.
>
> Jeg er lige ved at tro dit dåbssyn passer med SDH læren

Ja, du blander mange dåbssyn sammen i en pærevælling og tror de alle er Guds
folk.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 05-08-02 17:11

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4e78db$0$43716$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> med
> dig

> Ja, du blander mange dåbssyn sammen i en pærevælling og tror de alle er

Tja, i mangel på et kvalificeret svar på tiltale, kan man jo altid sno sig
uden om !

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 05-08-02 20:41

> [...]
> Guds
>
> Tja, i mangel på et kvalificeret svar på tiltale, kan man jo altid sno sig

Du kender ikke SDHs dåbssyn så det er svært for dig at samligne den med min.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 05-08-02 23:31

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4ed4c6$0$78191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du kender ikke SDHs dåbssyn så det er svært for dig at samligne den med
min.

SDH frasiger sig (såvidt jeg lige husker) spædbarnsdåben pga.
tros-problematikken, mener at dåben i vand er et krav til frelse og
praktisere dåb ved fuld neddykkelse. Disse punkter er du jo fuldt på linie
med, så sammenligningen er ikke så langt fra enda....Men bare rolig, jeg
skal nok lade være med at betragte dig som SDH sympatisør

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 06-08-02 06:26

> [...]
> med, så sammenligningen er ikke så langt fra enda....Men bare rolig, jeg
> skal nok lade være med at betragte dig som SDH sympatisør

Men hvad med den manglende treenighedens navn og dåb for de døde, Det har
jeg aldrig været talsmand for

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 06-08-02 15:24

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4f5dff$0$78175$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Men hvad med den manglende treenighedens navn og dåb for de døde, Det har
> jeg aldrig været talsmand for

Det er jeg klar over....Men nu talte vi om en evt støtte af det dåbssyn du
taler for og der er SDHs lære en oplagt kilde til at bringe dig til fornuft
At du ikke ønsker en sammenligning med dig selv og SDH religionen på
nogen måde....ved jeg skam udemærket, ligesom jeg ved at din opfattelse af
evangeliet + en lang række andre spørgsmål, strider åbentlyst imod det SDH
står for........så bare rolig !

--

E.Dalgas