tak for kaffe*GGGG* (nok mest til Mikkel!)
Fra : Nullergøj

Dato : 05-08-02 12:34

Er der fyldt med mennesker herinde, som er dybt utilfredse med deres liv?
jeg kan godt forstå, at folk, ikke vil finde sig i reklamer, forsøg på
tilsløret salg af produkter osv, men at det er sådan, at man lige frem skal
angribe andre som måske bare er ærlige, det fatter jeg altså ikke, jeg
tænker her på hende som ville give slankecd for 150.- det var jo en
heksejagt af format og hun kommer da aldrig tilbage hertil, hvis i nu syntes
hun var "forkert i gaden", så hjælp hende dog kærligt på vej, altså når
sådan noget sker, så får jeg sgu lyst til ikke at være en del af "jeres"
forum, men nu er jeg jo ny og "kender ikke tonen", men det kunne jo være at
tonen er lavet, så at folk hurtigt smutter, da vi ikke er velkomne herinde,
i dette (lukkede?) forum?

Er vi dem, i andre ikke vil lege med?
Er vi det dårlige selskab?
Har vi en svag krakter, og træder ofte lidt forkert,
det er da godt at vi blev født, før aborten, den blev fri?

Og Mikkel, husk nu endelig at klage til min internet udbyder, gaaaaaaaaab,
hvor plat, din måde at opføre sig på, er fuldstændig usympatisk, jeg tror du
styrer med hård hånd, herinde, da du nok ikke styrer en disse "derude",o),
Godt humør og solskin til dig............

Fra : KatjaStrofen

Dato : 05-08-02 18:05

Nullergøj <jan_andreasen@beskedboks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4e62e4$0$88372$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
at
> tonen er lavet, så at folk hurtigt smutter, da vi ikke er velkomne

Som du selv skriver.. du er ny - ergo.. hold øje med hvad folk skriver og
hvad man bør og gør!
Netetik er vigtigt! - det gør at det er til at holde ud at være her! - der
er regler på usenet som er lavet for at få det til at fungere bedst muligt!
Regler er jo ikke lavet fordi en eller anden person kedede sig en time!. [et
hint til dig.. vil måske også være at tjekke citatteknikken ud.. så du får
styr på det også]
Det er svært som ny.. lige at lære det hele - ja! - men giv det en chance! -
istedet for at ville komme ind og ændre på det hele - fordi det ikke lige
passer dit hovede *GG*

Katja

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-08-02 21:20

> Som du selv skriver.. du er ny - ergo.. hold øje med hvad folk skriver og
> hvad man bør og gør!
> Netetik er vigtigt! - det gør at det er til at holde ud at være her! - der

Det er jo netop det, der er problemet. Her er ikke særligt rart at være, og
tonen er ret grov - især fra (visse) af de mere faste skribenter. Måske var
det en idé at tage det op til overvejelse? Også selv om emnet vel egentlig
er OT

Mvh Maria

Fra : Steen F.

Dato : 06-08-02 01:06

> [...]
var
> det en idé at tage det op til overvejelse? Også selv om emnet vel egentlig

Jeg har ikke været her så længe, men synes da også at tonen er lidt ... hmm
sær til tider. Men lykkeligvis findes der et kill-filter på newsreadere,
hvor man kan blokere indlæg fra bestemte personer.
Hvis folk ikke gantagne gange tager imod fornuft, så drop at opdrage dem...
ignorer dem i stedet for.

Jeg vil da også i samme åndedrag tilføje, at der lader til at være mange
venlige og hjælpsomme folk herinde som bidrager i diskussionen med deres
egne råd og erfaringer. Essensen af nyhedsgrupper.

MVH
Steen

Fra : Nicolai

Dato : 06-08-02 09:18

"Steen F." <feedback56@nospam.hotmail.(her skal stå com)> skrev i en
meddelelse news:ain3r9$2m7$1@tux.netsite.dk...

> [...]
> hvor man kan blokere indlæg fra bestemte personer.
> Hvis folk ikke gantagne gange tager imod fornuft, så drop at opdrage

Lige præcis.

> Jeg vil da også i samme åndedrag tilføje, at der lader til at være mange
> venlige og hjælpsomme folk herinde som bidrager i diskussionen med deres
> egne råd og erfaringer. Essensen af nyhedsgrupper.

Heldigvis ja. Men det skal ikke overskygges af reklamer fra alle. Alle med
en hjemmeside, synes jo at lige præcis deres hjemmeside, er uundværlig.
Reklame skal holdes i signaturen, for alles bedste.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-02 20:12

"Nullergøj" <jan_andreasen@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse

> Er vi dem, i andre ikke vil lege med?
> Er vi det dårlige selskab?
> Har vi en svag krakter, og træder ofte lidt forkert,
> det er da godt at vi blev født, før aborten, den blev fri?

Nej, men fordi et sådan forum her, består af hundredevis af forskellige
mennesker og meninger, så er man nødt til at have nogle retningslinier, for
at ikke gruppen skal blive så "rodet", at slet ingen gider komme her.

Jeg har haft det på samme måde som dig, og jeg selv, springer da også de
fleste "fejl"-indlæg over. Jeg gider ikke bruge det meste af min tid, på at
rette folk. Men prøv at forestille dig, hvis folk kunne reklamere for alt
muligt herinde, alle kunne sælge alt, snakke om alle mulige emner, ville du
så kunne overskue det? Nej, det er også derfor, at der er så mange
forskellige grupper. Det er for vore alles bedste, tro det eller ej.

Ligesom vi heller ikke gider se på Herba-reklamer, og sælgerne synes jo at
deres produkter er nok så gode og relevante, så er en Fnuggi reklame heller
ikke velkommen. Reklamer, uanset hvad, er ikke i orden.

> [...]
du
> styrer med hård hånd, herinde, da du nok ikke styrer en disse "derude",o),

Uanset hvilke kontroverser dig og mikkel har kørende, så kan jeg fortælle
dig, at mikkel ikke styrer noget som helst. Så hvad han er derude, aner jeg
ikke noget om. Men det er jo aldrig fedt, at anklage folk for at være
usympatiske og så selv træde ned på samme niveau. Det gavner ingen. Og rent
faktisk, så tager diverse udbydere, indkomne klager om dårlig opførsel ret
seriøst.

> Godt humør og solskin til dig............

Jamen, i lige måde. Og vær åben og giv tingene en chance.
Det kommer vi alle længst med.

Fra : Katrine

Dato : 06-08-02 05:03

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

> [...]
heller
> ikke velkommen. Reklamer, uanset hvad, er ikke i orden.

Og her er det så lige, jeg står af! Det er i orden, at folk som fx. Peter
Martinsen d. 1/8 reklamerer for en hjemmeside, men det er ikke i orden, at
Lars Kruse gør opmærksom på, at der også er en afdeling af Fnuggi i Odense,
hvis der nu skulle være nogle der ikke var klar over det. Det forstår jeg
ikke en pind af.

Personligt har jeg overhovedet intet imod, at folk som Lars Kruse gør
opmærksom på, at der findes et mødested for overvægtige mænd på Fyn - og jeg
synes ikke man overhovedet kan stemple det "reklame". Derimod synes jeg
Peter Martinsen's indlæg var (som det mindste) misplaceret. Så hvorfor var
der ingen, der korsfæstede ham?

Regler er til for at blive overholdt - men med de regelryttere der findes i
mange af de danske newsgrupper (og den måde, hvorpå de gør opmærksom på sig
selv) synes jeg i sig selv er grund nok til IKKE at læse newsgrupperne. Og
det synes jeg er kedeligt! Jeg ville gerne have, at man (hvis man mener det
er noget at brokke sig over) siger det på en pæn måde, i stedet for at kaste
sig sulten over vedkommende og gnaske løs til man (forresten) er overmæt og
ikke kan huske, hvor det hele startede. Hvis folk poster i en forkert
gruppe, så gør dem (helst med en venlig tone) opmærksom på, at der faktisk
findes en gruppe, hvor de slet ikke tager sig af andet end lige det. Og hvis
man mener folk reklamerer, så forklar da i det mindste, hvor man synes
reklamen kommer ind i billedet.

> --
> *Nicolai

Mvh
Katrine

Fra : Peter Martinsen

Dato : 06-08-02 05:49

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> wrote in message

> [...]
Odense,
> hvis der nu skulle være nogle der ikke var klar over det. Det forstår jeg

Hrmpf :)

Hvor er det lige jeg "laver reklame" for min hjemmeside? Jeg spørger pænt
25/7 hvordan om det er OK at post et link i denne gruppe (da det kan være
forskelligt fra gruppe til gruppe). Jeg får at vide at det ikke er en god
ide i denne gruppe. Den 2/8 poster jeg et normalt spørgsmål (ingen
reklame)....

--
Peter Martinsen

Fra : Nicolai

Dato : 06-08-02 09:09

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Odense,
> hvis der nu skulle være nogle der ikke var klar over det. Det forstår jeg

PM har da aldrig reklameret. Så jeg kan godt forstå, at du ikke kan forstå
noget. PM spurgte hvad der var bedst og han fik svaret, at det var bedst at
gøre det i sin signatur og så ellers spørge i indlægget.

> [...]
> Peter Martinsen's indlæg var (som det mindste) misplaceret. Så hvorfor var

Der har vi åbenbart helt forskellige opfattelser. Men kan du ikke se, at det
er hele pointen. Fordi vi har helt forskellige opfattelser af, hvad der er i
orden af reklamer, så er reklamer slet ikke tilladt. Det er da simpelt?
Desuden, så har jeg _aldrig_ overfaldet nogle, men jeg har forsvaret
reglerne. Desuden, så har jeg ikke henstillet Lars Kruse, fordi jeg gider
ikke bruge min tid på at henstille folk. Men jeg kan godt deltage, for at
forklare de forskellige synspunkter der er omkring regler og den slags,
fordi jeg selv har været sådan lidt modstander af dem som kæmper mod
"ytringsfriheden". Men som jeg siger hele tiden, stedet ville være kaos,
hvis ikke der var nogle regler, og regler skal naturligvis overholdes.

> [...]
hvis
> man mener folk reklamerer, så forklar da i det mindste, hvor man synes

Vi er helt enige og du har med garanti, _aldrig_ set mig gøre anderledes.

Men den her diskussion, den kører faktisk dagligt, i forskellige grupper og
overlappende med jævne mellemrum. Så skal vi ikke bare være enige om, og jeg
tror vi er det, at regler skal følges og dem der henstiller, skal henstille
pænt. Så er det faktisk nemmest at være her, for alle parter.

Dem som har været herinde i længere tid, har faktisk set hvor opfindsomme
folk kan kamouflere deres budskaber på alle mulige mærkelige måder. Ja, du
kender selv menneskets opfindsomhed, og det kan måske være derfor, at nogle
af dem der henstiller bliver lidt træt af det hele, og ikke altid får sagt
tingene på den pæneste måde. For de fleste mennesker, er regler til for at
overholdes, - men for nogle mennesker, er regler til for at omgås.

Fra : Nullergøj

Dato : 06-08-02 15:21

> [...]
> Katrine
>
> Det er netop det jeg ville sige, der er nemlig en grov tone, og jeg føler
mig ikke motiveret til at ville bruge mine private ressourser på stedet
herinde, hvor en to til tre skrankepaver, netop gør deres yderste for at
lege NG-politi, dommer, bøddel og bedemand. lad for pokker de mennesker der
vil reklamere få besked om det på en pæn måde, og lad ikke de mennekser som
måske bommer sig, være kanonføde, lad os værne om hinanden, og jeg er
bestemt ikke sunket ned på nogens nivaeu, jeg er vred over at se folk blive
smækket af, fordi de dummer sig, skal vi så lige jobbe på at gøre det
behageligt at være her for os alle, for ellers må vi nye brugere hellere
klage til netudbyderne???? og jeg er ikke her for at ændre en helvedes
masse, men jeg har også ret tiul at komme med min mening og mine indlæg i
denne gruppe, capisce? men vedkommende må jo have følt sig ramt.

Anyway, jeg er nu på fjerde uge i min plan om livsstilsændring og jeg har
taget det her med mængden ag min kost alvorligt, jeg spiser sundt,
langsommere og venter lige en halv time, inde portion nr. 2 så er det
alligevel koldt og jeg gider ikke spise det.

Knder nogen et site på nettet, hvor man kan finde opskrifter til ungkarle,
eller er det reklame?

he he, jan

Fra : KatjaStrofen

Dato : 06-08-02 19:35

Nullergøj <jan_andreasen@beskedboks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4fdb6a$0$43752$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Kan kun tale for mig selv! - jeg synes ikke jeg normalt bruger en grov
tone! - det er kun når jeg mister tålmodigheden.. og det har jeg f.eks.
gjort omkring lars kruse! - det er ikke første gang han poster et indlæg
herinde.. - osv! - ønsker man at benytte nyhedsgrupperne er det mindste man
kan gøre.. sgu at sætte sig ind i hvordan det virker! - det er måske en harm
holdning at have! - men jeg synes sørme det er det eneste som er fair
overfor folk der benytter sig af dem til dagligt!

> [...]
> herinde, hvor en to til tre skrankepaver, netop gør deres yderste for at
> lege NG-politi, dommer, bøddel og bedemand.

Hvad vil du have.. anarki ? - hvor vi bliver oversvømmet af håbløse
herbalife sælger.. 8-10 reklamer dagligt om sider med motion .. 9-10
reklamer dagligt om slanke sider - 5- 10 sider dagligt omkring
slankeopskrifter osv osv osv osv osv.. - ja tillad mig at skære det ud i
pap - folk som kører hæftige reklamer.. reklamerer jo heller ikke en gang
herinde.. næh.. de reposter helst deres indlæg hver anden dag! - i håb om at
nye ser det!

lad for pokker de mennesker der
> vil reklamere få besked om det på en pæn måde,

Enig - der er nogle som jo ikke gider sætte sig ind i nyhedsgruppesn
formål.. - og så skal man skære tingene ud i pap.. så de kan forstå det!
og det kan man skam godt gøre på en pæn måde!

jeg er vred over at se folk blive
> smækket af, fordi de dummer sig,

Dummer sig ? - det er jo bevist reklame ofte.. - ergo ingen der dummer
sig.. - de udnytter sig blot af.. der ikke sidder en autoritær person og
skal godkende alle indlæggene først.. - og derved spammer løs med ofte
ligegyldige produkter!

og jeg er ikke her for at ændre en helvedes
> masse, men jeg har også ret tiul at komme med min mening og mine indlæg i
> denne gruppe, capisce? men vedkommende må jo have følt sig ramt.

Nu aner jeg ikke hvem du hentyder til som vedkommende.. - hvis det er mig..
føler jeg mig ikke ramt!
Selvfølgelig har du lov til at være her.. - og du må skam for min skyld også
gerne komme med forslag til ændringer.. i en positivretning.. - Men fordi du
har ret til dine holdninger og meninger.. skal du stadig accepterer gruppens
"regelsæt" - medmindre du kan give en meget god grund til.. hvorfor du skal
være hævet over dem! - og umiddelbart kan jeg ikke se.. at du har en sådan!

> [...]
> langsommere og venter lige en halv time, inde portion nr. 2 så er det
> alligevel koldt og jeg gider ikke spise det.

LOL - det var egentlig et godt råd *G*G har jeg aldrig tænkt på.. uheldigvis
har jeg en microbølgeovn :( hehe

prøv www.google.com

> he he, jan

Katja :þ

Fra : Pia Petersen

Dato : 06-08-02 06:33

Hejsa Allesammen ..

Reklame og reklame --- er det ikke to ting .. .??

Der er de mails hvor folk skriver " jeg har noget som kan gøre dig slank
på 3 uger - ring og hør mere" .. Og så er der de mails som nogle gange
nærmer sig religionskrig, over hhv. vægtvogterne og de andre ( som jeg
ikke lige kan huske hvad hedder ... Det sidste må vel være reklame på
samme niveau som fx. Fnuggi, eller hvad ?? En gruppe, som folk "tror" på
fordi de har hjulpet DEM.

Min personelige modstand mod reklamer er primært når folk vil tjene
penge på MIG - ved at love noget, uden at uddybe det nærmere .. selv på
hjemmesiderne som evt. kommer sammen med reklamen kan man ikke få nogle
konkrete oplysninger, men en masse gyldne løfter, og så et telefon
nummer man kan ringe til, hvis man lige vil blive slank på 3 uger .. ???
DETTE er de reklamer som generer MIG .. Jeg synes ikke personeligt at
Fnuggi kommer ind under den kategori..

Er det heller ikke tilladt at sige "jeg har lavet en hjemmeside med
opskrifter på sund mad .. linket er bla bla " .. Er det reklame som vi
ikke ønsker her ?? Det synes jeg da ville være trist, for vi vil vel
allesammen gerne have fx. gode opskrifter ?? Der er vel ingen
diskussion om at det ER reklamer - men er det uønskede reklamer ??? Jeg
mangler lidt en definition på, HVAD det er som er lovligt og ikke
lovligt ..

Hilsen Pia

Fra : Nicolai

Dato : 06-08-02 09:16

"Pia Petersen" <Miss_secret1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> diskussion om at det ER reklamer - men er det uønskede reklamer ??? Jeg
> mangler lidt en definition på, HVAD det er som er lovligt og ikke

Det er umuligt, at definere hvad der er lovligt eller ej, da alle herinde
har hver sin mening. Derfor, så er alle indlæg, som kun handler om at gøre
opmærksom på/reklamere for sin hjemmeside, forening, sin trosretning osv,
ikke accepteret. Men prøv at forestille dig, hvordan gruppen ville se ud,
hvis alle et par gange om dagen, henviste til alle deres egne sider.
Bagefter, så kom producenter og firmaer, og tænkte, at deres sider også var
relevante og smider link til dem også. Så skulle du bladre 100 ud af 105
sider nytteløst igennem, fordi det ikke var andet end reklame.

Men udover det, kan jeg da godt forstå dig. Jeg vil da også gerne have en
god side, med gode opskrifter. MEN, hvis folk deltager i den generelle debat
herinde, så er det bare at henvise til sin side, forening, trosretning i sin
signatur. Det er ikke så svært og er helt accepteret. Jeg selv, tjekker
mange links via signaturer. Det er faktisk simpelt.

Tag et eksempelt. Nu har jeg svaret dig, og jeg har en hjemmeside du skal
kigge på. Hvad gør jeg så? Tjek min signatur. Det er noget, som er
accepteret og som alle kan leve med. Og vi har ikke rod i gruppen.

--

Tjek min hjemmeside med gode opskrifter - www.fuplink.dk

Fra : Pizzaman

Dato : 06-08-02 10:33

Måske skulle I poste reglerne herind et par gange om måneden, det vil
afskaffe mange misforståelser. Det der med link i signaturen, er det med?

Fra : KatjaStrofen

Dato : 06-08-02 11:44

Pizzaman <langenaese@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4f97bb$0$233$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Måske skulle I poste reglerne herind et par gange om måneden, det vil
> afskaffe mange misforståelser. Det der med link i signaturen, er det med?

www.usenet.dk

Tjek især Citatteknik :)

Katja

Fra : Pizzaman

Dato : 06-08-02 18:05

Jeg udtrykte mig vist ikke korrekt:

Måske skulle I poste reglerne om dk.helbred.slank HERIND et par gange om

Fra : Nicolai

Dato : 06-08-02 19:02

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

[Annoncering og reklamer]

Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
priser på produkter, tjenester og lignende. I en sådan situation
påhviler det afsender at oplyse om ansættelsesforhold, eller andre
økonomiske interesser, i det omfang det har betydning for svarets
objektivitet.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 06-08-02 11:55

Pia Petersen <Miss_secret1@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4f5f5a$0$88386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa Allesammen ..
>
> Reklame og reklame --- er det ikke to ting .. .??

selvom nicolai har svaret dig på nogle ting gør jeg det lige også :)
Jeg synes også selv der er forskel på reklame

> Der er de mails hvor folk skriver " jeg har noget som kan gøre dig slank
> på 3 uger - ring og hør mere" ..

f.eks. HADER jeg direkte den slags reklamer - og det er ofte dem som
gentagne gange poster og poster i NG'erne desværre!

> [...]
> ikke lige kan huske hvad hedder ... Det sidste må vel være reklame på
> samme niveau som fx. Fnuggi, eller hvad ?? En gruppe, som folk "tror" på

Tjaeh.. er ikke helt sikker på jeg forstår dig ret her.. men satser :)
Problemet er ikke at vægtvogterne eller fnuggi osv bliver omtalt! -
problemet er - når en formand for en klub kommer anmassende og arrangerer
sig i hjørnet med en lille opskrivningsblok.. at nu har han det og det
tilbud.. og vi er velkommen til at melde os ind! [overdrivelse osv fremmer
forståelsen]

Havde det været et alm indlæg.. fra en bruger.. som spurgte til fnuggi -
eller- havde det været et knapt så kommercielt svar.. til et indlæg.. -
altså.. indlægget.. "hvordan finder jeg en klub i nærheden af hvor jeg bor
???" - Så er folk mere end velkomne til at svare... "har du tjekket om du
kan melde dig ind i fnuggi fyn ?!?"

Vedkommende SPØRGER efter råd!

Jeg kan skam godt lide fnuggis koncept - hvis jeg lige ser bort fra det er
mænd *GG* - men så er der jo fnuggiline! - Men fordi jeg kan lide deres
koncept - og synes de gør et stort stykke for at hjælpe nogle overvægtige
danskere.. ønsker jeg simplethen ikke og se reklamer fra dem alligevel!

> [...]
> nummer man kan ringe til, hvis man lige vil blive slank på 3 uger .. ???
> DETTE er de reklamer som generer MIG .. Jeg synes ikke personeligt at

Hvis jeg ser bort fra din sidste kommentar er jeg enig- har set tusindvis af
disse reklamer - især for herbalife.. og - endnu mere for - arbejd
selv/hjemmefra "firmaer"

> [...]
> diskussion om at det ER reklamer - men er det uønskede reklamer ??? Jeg
> mangler lidt en definition på, HVAD det er som er lovligt og ikke

Det er nok kort sagt ikke tilladt at gøre opmærksom på sig selv.. - fordi så
vil der dælme være mange der gør sig opmærksomme.. - det er dog tilladt at
svare relevant.. - ergo.. er der en søgende omkring - slankeopskrifter.. kan
man henvise :)

> Hilsen Pia

Katja