Prøvetur ved salg af mc
Fra : Michael H.

Dato : 05-08-02 11:51

Jeg har sat min GSX-R 600 til salg, og hvis der er nogen der kommer og
ser på den skal de jo nok ha' en prøvetur på den.
Men hvordan sikrer man sig mest muligt at de også kommer tilbage
efter prøveturen???
Jeg havde tænkt noget lignende med at beholde deres kørekort til de
kom tilbage, og hvis de blev stoppet og fik en bøde, for at køre uden
kort, vil jeg selv betale deres bøde.
Men er der andre smartere måder at sikre sig på???

Michael

Fra : Carsten

Dato : 05-08-02 12:10

"Michael H." <mh@XXXsmorumnet.dk> skrev i en
meddelelse news:aillgf$se9$1@sunsite.dk...
> [...]
> ser på den skal de jo nok ha' en prøvetur på den.
> Men hvordan sikrer man sig mest muligt at de også kommer tilbage

Jeg skal selv til at sælge, og jeg selv er mere nervøs for at de
ødelægger dyret inden de har smidt slanterne. Dertil har Peter
Hasselbalch nu lavet en OK "formular".
Mht. prøvetur, så vil jeg både vurdere personen (alder og
fremtoning) og så vil jeg sikre mig noget fra vedkomne som
han/hun ikke kan undvære - et godt bud kunne være et
sygesikringsbevis (som man har holdt op imod kørekortet).
At beholde deres kørekort, er måske lige skrapt nok. Nok
kan du måske betale bøden, men det er ikke alle der er
lige trygge ved at skulle forklare overfor bendt betjent. Vi
er nogle få der rent faktisk stadig har respekt for Politiet
Måske ville jeg snakke lidt med personen omkring hvad
han/hun har tænkt sig omkring forsikring (præmie). Hvis
vedkomne overhovedet ikke har tænkt så langt som til
at undersøge priserne skal han/hun måske ikke lige have
lov til at prøve en tur. Jeg overvejede faktisk kun at give
prøveture til folk som kunne udvise et forsikringsbevis (et
dokument fra deres forsikringsselskab om at de rent
faktisk VIL forsikre en MC for personen). Jeg er dog
blevet enig med mig selv om at det er lidt for restriktivt

Carsten
CBR 600 F2 '94 (snart til salg)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-08-02 12:13

"Michael H." <mh@XXXsmorumnet.dk> wrote in message
> [...]
> kort, vil jeg selv betale deres bøde.
> Men er der andre smartere måder at sikre sig på???

Du kan jo f.eks. skrive deres kørekortnummer ned

Tony

Fra : Jimmi

Dato : 05-08-02 12:32

Eller gå ned til en forhandler og se om han ikke vil forære dig en kopi af
en testurs slip, tag evt. en prøvetur for at få fat i den (De er jo nok ikke
så villige for at udlevere blanke). Gå hjem og skriv teksten af og sæt et
flot dokument op i word, så er der vel lidt juridisk papir på det, som om
ikke andet kan skræmme en mulig tyv.
* Husk at skifte forhandlerens navn ud med dit
Det eneste problem kunne være at papiret er forberedt til at man skal
kopiere kundens kørekort oveni, så hvis du ikke lige har en kopimaskine kan
det måske blive svært. Men måske der kan laves noget kreativ omskrivning, så
man kan nøjes med at notere kørekort nummer og få en kradser.

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-08-02 12:35

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message
> [...]
> det måske blive svært. Men måske der kan laves noget kreativ omskrivning,

> man kan nøjes med at notere kørekort nummer og få en kradser.

Hvis du har et digital kamera eller kan låne et, så kunne du jo tage et
billede af manden og et close-up af hans kørekort?

Hilsner,

Tony
Divvy '01

Fra : Jimmi

Dato : 05-08-02 13:11

Hej Tony

Hvordan ser det forresten ud med divvy.dk?
Spændt på at se resultatet

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-08-02 13:28

> Hej Tony
>
> Hvordan ser det forresten ud med divvy.dk?
> Spændt på at se resultatet

Det glæder mig. Det skrider faktisk således fremad at jeg regner med en
lancering midt i ugen

Tony

Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-08-02 13:11

> flot dokument op i word, så er der vel lidt juridisk papir på det, som om
> ikke andet kan skræmme en mulig tyv.

Så vidt jeg kan forstå på dk,jura gruppen findes der ikke en juridisk
løsning på problemet ....
hvis han smadre den er det dit problem .... hvis han stikker afsted med den
er det dit problem osv....

et dokument er så vidt jeg ved ikke noget værd selv om du har hans
underskrift ...

m.v.h.
l. madsen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-08-02 15:45

"Lasse Madsen" <lm@vxd.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kan forstå på dk,jura gruppen findes der ikke en
juridisk
snip.....................

> m.v.h.
> l. madsen

Jeg troede ellers ifølge tidligere tråd hvor, jeg husker ikke
lige hvem, havde forfattet følgende:
http://www.senior98.dk/koebogsalg/kontrakt_proevekoersel.htm
som jeg har snuppet og lagt ind på klubbens hjemmeside.

--
mvfh - Arne FZS600

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 05-08-02 13:38

> [...]
> kort, vil jeg selv betale deres bøde.
> Men er der andre smartere måder at sikre sig på???

Muligheden for at køre bag ham i en bil eksisterer jo også.

--
MVH Rune DMCN# 581
Yamaha TDM850

Fra : Eddy Folder

Dato : 05-08-02 14:28

> Muligheden for at køre bag ham i en bil eksisterer jo også.

Så er muligheden med at tage et billede bedre... Der er ikke noget værre end
øjne i nakken...

-Eddy F.
Snart hel gul SV650S´er

Fra : Christian Knudsen

Dato : 05-08-02 15:09

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Så er muligheden med at tage et billede bedre... Der er ikke noget værre
end
> øjne i nakken...
>
> -Eddy F.
> Snart hel gul SV650S´er

Det er også nok bedre ud fra det synspunkt, at hvis han vil afsted med den,
kommer han det, selvom du sidder i bilen bag ved, der sansynligvis ikke er
tilnærmelsesvis lige så hurtig.....

mvmch
christian, der stadig søger efter en maskine til næste år....

Fra : lange

Dato : 05-08-02 15:21

Du holder hans penge sålænge han holder din mc.
Enklere kan det ikke være, og det er den eneste måde du kan sikre sig

Morten

Fra : Jimmi

Dato : 05-08-02 15:31

> Du holder hans penge sålænge han holder din mc.
> Enklere kan det ikke være, og det er den eneste måde du kan sikre sig

Alt for voldsom metode, der er efter min mening grundlæggende ikke så meget
andet at gøre andet end at se manden/kvinden an, og så stole på sin
fornemmelse. Man er nødt til at stole lidt på andre mennesker en gang
imellem.
Jeg ville ALDRIG stikke manden som jeg måske ville købe kværn af en check på
185.000,- uden at have en underskrevet købskontrakt.
Når jeg kommer tilbage er manden væk, kværnen er meldt stjålet og jeg står i
en verden af lort. (Citat: Full Metal Jacket)

Man kunne jo også bede ham om at aflevere nøglen til hans lejlighed samt
tvinge ham til at køre med en stålwire fra et startpunkt til stellet så han
ikke kommer så langt

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-08-02 17:10

> Man kunne jo også bede ham om at aflevere nøglen til hans lejlighed samt
> tvinge ham til at køre med en stålwire fra et startpunkt til stellet så
han
> ikke kommer så langt

Er det ikke nemmere bare at nedskrive nummeret på kørekortet ligesom de gør
når man lejer en bil eller mc i udlandet?

Mvh,

Tony

Fra : Armand

Dato : 06-08-02 23:35

Tony Lorentzen <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en
> "Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message

> Er det ikke nemmere bare at nedskrive nummeret på kørekortet ligesom
de gør
> når man lejer en bil eller mc i udlandet?

Tjaeh :-/

Jeg har engang sendt en kunde afsted med for 350.000,- værktøj - udlejet
i god tro på hans falske kørekort

Hvis en "køber" VIL snyde dig er falske papirer den mindste ting!!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 07-08-02 00:53

> [...]
> kort, vil jeg selv betale deres bøde.
> Men er der andre smartere måder at sikre sig på???

Der er kun én ultimativ løsning!
Hold tanken næsten tom, og kør selv (eller en kammerat) bagefter kunden
på en mindst ligeværdig model under hans prøvetur, og hav evt. en liter
ekstra bensin med i en gammel oliedunk (= såvel praktisk i fald at
modellen vitterligt løber tør, såvel som at det er en understregning af
at der ikke er særligt meget bensin på (selvom der måske endda ér!)) :-|

--
Armand.