xdarwin og printcenter
Fra : Anders Krøyer

Dato : 05-08-02 10:53

HeEr der nogen der ved hvordan , eller om det er muligt, at printe fra
applicationer der kører under xdarwin via printcenteret?, det er endnu
ikke lykkedes mig at printe fra disse applicationer, jeg mener engang at
have set at det er muligt kan bare ikke finde kilden igen. er der nogle
der kan hjælpe?
Kører OsX 10.1.5 ,XDarwin med Gnome som brugerflade. Det er primært
textbehandling og Gimp jeg vil printe fra. Printerne er netværksprintere
der kører appletalk uden printserver (derfor printcenter).

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-02 17:52

On Mon, 05 Aug 2002 11:52:58 +0200, Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> HeEr der nogen der ved hvordan , eller om det er muligt, at printe fra
> applicationer der kører under xdarwin via printcenteret?

nej det er det ikke umidelbart

man atprint, og søg lidt på <http://macosxhints.com>

> Kører OsX 10.1.5 ,XDarwin med Gnome som brugerflade. Det er primært
> textbehandling og Gimp jeg vil printe fra. Printerne er netværksprintere
> der kører appletalk uden printserver (derfor printcenter).

fra man atprint:

The atprint command does not process the input files as
does lpr. To print ASCII files properly on a PostScript
printer with atprint, you must preprocess the files with
pstext or enscript. Likewise, you must preprocess files
produced by troff with enscript(1).

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?