Andre film a la Shoguns Skygge
Fra : Rikke & Brian

Dato : 05-08-02 10:21

Har lige genset filmen Shoguns Skygge, som Nikolaj snakker om i en tidligere
tråd, på en gammel dårlig VHS kopi. Jeg synes den var herlig, og ligeså god
som jeg huskede. Nu har jeg i den periode jeg har haft DVD forsøgt mig lidt
frem med Asiatiske film, og har da også fundet et par stykker jeg kunne lide
(Iron Monkey, Bride with white hair, The Thai Chi
Master bl.a.) men ingen af filmene er lige præcis det jeg ledte efter. De er
ikke helt alvorlige nok. Alvor har jeg så fundet i: Sonatine, Brother,
Battle Royale også alle gode film.

Men Shogun´s Skygge var lige præcis den slags film jeg ledte efter, hvilke
film skal jeg gå efter hvis jeg skal finde noget i den stil! det må meget
gerne være samurai film, bare ikke for gamle.

Jeg venter på at "Musa" og "Versus" bliver til at få for penge, indtil da
har jeg overvejet nogle af disse titler, I må meget gerne sige hvad I synes
om dem, begrund meget gerne, og fortæl hvilken stemning og hvilken slags
film det er. Jeg kan forresten også rigtig godt lide "Crouching Tiger,
hidden dragon".

All men are brothers
Bichunmoo
Nang Nak
Shiri
Makai tenshô
Ninja in the dragons den (Long zhi ren zhe - Ninja Warriors 82)
Swordsman II (Jet Li)
Fist of Legend (Jet Li)
Kung Fu Cult Master

(Er disse sidste tre Jet Li film i stil med Tai Chi Master?)