Eudora/MacSOUP-fnidder?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 05-08-02 10:08

I de seneste dage har jeg et par gange oplevet noget mystisk:

Jeg henter/sender normalt post via Eudora og nyheder via 'suppen' - i én
og samme opkobling.

Der sker nu af og til følgende:
I Eudora taster jeg æble-m for at forbinde til mail-serveren, hvorefter
programmet omgående går ned.
Så aktiverer jeg suppen og taster æble-k for at forbinde til
news-serveren; men der sker ikke noget - kun 'barber pole' i
statusvinduet.

Mystikken er, at nu kan jeg pludselig hverken lukke statusvinduet,
quitte MacSOUP eller lukke computeren ned!

Eneste udvej synes at være ctrl-alt-start(?)

Hvad pokker sker der mon?

(Og ja, jeg bruger (stadig!) OS 7.6.1)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-08-02 11:18

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> quitte MacSOUP eller lukke computeren ned!
>
> Eneste udvej synes at være ctrl-alt-start(?)

Hvad er det for en Mac du har ?

RAM ?

ADSL ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 05-08-02 15:51

> Hvad er det for en Mac du har ?

P6200

> RAM ?

40 MB

> ADSL ?

Nul - gammeldaws 28.8 kb modem! :)

I øvrigt plejer problemet *kun* at opstå ifm. første opkobling, efter at
maskinen er tændt - og *kun*, hvis jeg begynder med at hente post!
Ved de følgende opkoblinger sker det ikke, og heller ikke første gang,
blot jeg husker at forbinde til news-serveren *før* jeg henter post!!

Ret mystisk, ikk' ?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-08-02 16:07

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> P6200

OK.

> 40 MB

Hvad med at skaffe de 64 den kan klare. De koster jo næsten ikke noget
brugt.

> Nul - gammeldaws 28.8 kb modem! :)

Hvad med at skaffe et 56 k modem i det mindste ? Det må da kunne fåes
for en slik ? Så er der da i det mindste et acceptabelt hul til
omverdenen.

> [...]
> Ved de følgende opkoblinger sker det ikke, og heller ikke første gang,
> blot jeg husker at forbinde til news-serveren *før* jeg henter post!!

Både og. Hvornår den maskine sidst været formateret og fået et frisk OS
?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 05-08-02 17:40

> Både og. Hvornår den maskine sidst været formateret og fået et frisk OS
> ?

Det er da heldigvis længe siden! :)

Jeg kontrollerer jævnligt HDen ved hjælp af Diskførstehjælp, genopbygger
skrivebordet og zapper PRAMen - skulle det mon ikke være så'n nogenlunde
tilstrækkeligt?

Men med den givne anledning har jeg netop kørt diskførstehjælp med flg.
resultat:

Kontrollerer disken "HardDisk".
Undersøger diskenheden.
Undersøger extent BTree.
Undersøger extent-arkivet.
Undersøger catalog BTree.
Undersøger katalogarkivet.
Undersøger kataloghierarkiet.
Undersøger igen extent-arkivet. Undersøger info om enhed.
Problem: Volume Bit Map needs minor repair, 0, 0
Problem: Master Directory Block needs minor repair, 1, 0
Leder efter navne på låste enheder.
Undersøger igen katalogarkivet.
Forsøger at reparere "HardDisk".
Reparerer disken.
Enheden "HardDisk" er repareret.

Så måske kan det have hjulpet noget??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-02 18:00

On Mon, 5 Aug 2002 16:50:38 +0200,
> [...]

> Ved de følgende opkoblinger sker det ikke, og heller ikke første gang,
> blot jeg husker at forbinde til news-serveren *før* jeg henter post!!

er eudora sat til at lukke for forbindelsen? (er macsoup?)

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 05-08-02 21:01

> er eudora sat til at lukke for forbindelsen?

nej

> (er macsoup?)

MacSOUP skal man jo ved hver enkelt opkobling til serveren sætte til at
lukke - og det gør jeg i reglen (Altså såfremt 'suppen' er det program,
der aktiveres sidst)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-02 21:18

On Mon, 5 Aug 2002 22:00:49 +0200, Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> nej

har du tjekket?

> MacSOUP skal man jo ved hver enkelt opkobling til serveren sætte til at
> lukke - og det gør jeg i reglen (Altså såfremt 'suppen' er det program,
> der aktiveres sidst)

Er eudora på det tidspunkt færdig?

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 06-08-02 08:50

> har du tjekket?

JA! Der er tale om en lettere antikveret version, 2.1.4, som
tilsyneladende slet ikke *kan* sættes til at lukke - endsige åbne
forbindelsen(?)
(Jeg har - efter at have afprøvet nyere versioner - valgt at
geninstallere denne oprindelige, fordi den på min computer kommer langt
hurtigere 'i gang' end de nyere udgaver!)
> Er eudora på det tidspunkt færdig?

Ja, det må man sige: Efter kontakt med mail-serveren kommer en
dialog-box, der oplyser, om der var post eller ej; når den er
'acknowledged' (= "OK") vil jeg betragte Eudora som værende 'færdig'.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 05-08-02 23:02

> [...]

> quitte MacSOUP eller lukke computeren ned!
>
> Eneste udvej synes at være ctrl-alt-start(?)

Jeg oplevede noget lignende, når min PowerBook havde været lagt i søvn.
Jeg tror simpelthen netværket er ustabilt i de systemversioner. Jeg
synes det fungerer bedre i System 8.1.

Du få næppe noget ud af at opgradere dit modem. Hverken større hastighed
eller mere stabilitet.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 06-08-02 08:50

Thorkil Olesen <thorkil.remove.this.spam-block@pip.dknet.dk> wrote:
> Jeg oplevede noget lignende, når min PowerBook havde været lagt i søvn.
> Jeg tror simpelthen netværket er ustabilt i de systemversioner.

Det kunne måske tænkes - jeg har dog benyttet den nuværende
konfiguration i en del år (næsten) uden disse problemer. Men 'fejlen'
*kunne* måske ligge i den HD-fejl, jeg i går omtalte?

> Jeg synes det fungerer bedre i System 8.1.

Jeg fornemmer, at min Performa (og jeg) er bedst tjent med at blive ved
7.6.1! :)

> Du få næppe noget ud af at opgradere dit modem. Hverken større hastighed
> eller mere stabilitet.

Nej, det tror jeg faktisk heller ikke.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 08-08-02 23:25

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg fornemmer, at min Performa (og jeg) er bedst tjent med at blive ved
> 7.6.1! :)

Hvorfor dog det? 8.1 skulle fungere glimrende på en P6200 med 40 MB.

Hvis du ikke kender den allerede, så prøv at tage et kig på:

<http://www.lowendmac.com/ppc/6200.shtml>

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.