Database med alle danske adresser
Fra : Kim Johansen

Dato : 05-08-02 09:52

Hej

Jeg skal bruge en database over alle danske addresse og tilhørende post nr.
Skulle der være en der har sådan en liggende ??

Mvh
Kim Johansen

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 05-08-02 09:54

Kim Johansen" <germsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg skal bruge en database over alle danske addresse og tilhørende post
nr.
> Skulle der være en der har sådan en liggende ??

PostDanmark har en opdateret XLS-fil på deres hjemmeside.

Fra : Kim Johansen

Dato : 05-08-02 12:08

Hej

Tak for svaret, men jeg kan ikke finde filen på deres hjemme side. Kan du
evt skrive URL'en ?

Mvh
Kim Johansen

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 05-08-02 12:46

> Hej
>
> Tak for svaret, men jeg kan ikke finde filen på deres hjemme side. Kan du
> evt skrive URL'en ?

Hvad får dig til at tro at jeg kan HUSKE den? 2 sekunder (så lang tid det
tager at skrive ordet "postnumre" i søgefeltet) gav dog
svaret...http://postdanmark.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=765337
32&EXTRA_ARG=&CFGNAME=MssFind%2Ecfg&host_id=1&page_id=32&query=postnumre&hiw
ord=POSTNUMRE+POSTNUMRENE+POSTNUM+

Fra : Kim Johansen

Dato : 05-08-02 13:10

Hej

Nå nå der er ingen grund til at blive sarkastik

Det er jo kun postnr, jeg ville have adresser med tilhøre postnr.

Men tak for hjælpen.

PS : Jeg havde selv fundet den fil.

Fra : Jesper

Dato : 07-08-02 10:45

Hej Kim,

Jeg tror du får svært ved at finde en, gratis vel at mærke - database over
alle danske adresser. De forskellige databaser er sikkert også opbygget
forskelligt, afhængig af formålet med den. Kraks ruteplanlægning skal bruge
en database netop til deres formål, en kundedatabase i et handelsfirma til
noget helt andet. Hvilke oplysninger har du brug for?

Mvh
Jesper

Fra : Kim Johansen

Dato : 07-08-02 14:53

Hej

Ja og dem som kan leverer vil have kassen for det

Det eneste jeg skal bruger er Vejnavn;Postnr.

eller bare vejnavn.

Jeg er ligeglad hvilket format det er I, da jeg bare konvertere det, til det
jeg skal bruge.

Fra : stephen frederiksen

Dato : 07-08-02 22:30

jeg har en tabel med gadenavne fra sønderborg 6400
hvis det har nogen interesse

stephen

Fra : Kim Johansen

Dato : 08-08-02 08:10

Tak for tilbudet men jeg skal desværre bruge for hele landet.